Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر چین در ایران گفت: تحقق بهره‌گیری کامل مردم از حقوق بشر یکی از اهداف مشترک تلاش های جامعه جهانی است و در این راستا چین با ترکیب اصول عمومی حقوق بشری با واقعیات جاری کشور خود، مفهومی سیستماتیک از حقوق بشر را با محوریت مردم شکل داده است.

چانگ هوآ، در یادداشتی با عنوان "دیدگاه حقوق بشری چین" نوشت:

اخیرا، جناب آقای وانگ ای، وزیر امور خارجه و عضو شورای دولتی چین به صورت ویدئویی در چهل و ششمین نشست عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد حضور یافته و به تشریح دیدگاه های چین در زمینه پیشبرد مسئله حفاظت از حقوق بشر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نقطه نظرات به شرح زیر است: نخست، پایبندی به مفهوم حقوق بشر مردم محور. منافع مردم، در بحث حقوق بشر نقطه عزیمت و البته هدف غایی است، افزایش احساس سعادت و امنیت مردم، نه تنها از مقاصد بنیادین حقوق بشر که از اهداف نهایی در عرصه حاکمیت ملی کشورها به حساب می رود. دوم، پایبندی بر عمومی بودن مسئله حقوق بشر و در هم تنیدگی آن با واقعیات کشورهای مختلف.

«منشور ملل متحد» و «اعلامیه جهانی حقوق بشر» اهداف والا و اصول اساسی مرتبط با مسئله حقوق بشر در گستره جهانی را تبیین نموده که تمام کشورها باید به آن احترام گذاشته و در راستای اجرای آن عمل نمایند و البته همزمان باید نسبت به حفاظت از حقوق بشر بر مبنای شرایط کشورها و نیازهای ملی هر کشور اقدام کنند. سوم، پایبندی به ترویج سیستماتیک و ساختارمند انواع حقوق بشر. حقوق بشر شامل مفاهیمی جامع است که از آن جمله می توان به حقوق و منافع مدنی و سیاسی، حقوق اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اشاره نمود و در این میان حق بقا و حق توسعه از حقوق اولیه و بنیادین به حساب می آیند. امروز دامنه مفهوم حقوق بشر به گونه ای بی وقفه در حال توسعه بوده و در این رهگذر حقوقی چون سلامت، محیط زیست و موارد مشابه نیز باید در موقعیتی برجسته تر از قبل قرار گیرند. چهارم، پایبندی بر گفتگوهای بین المللی و همکاری های جهانی حقوق بشری. موضوع حاکمیت جهانی در حوزه حقوق بشر، باید از رهگذر رایزنی های مشترک بین کشورهای مختلف تعیین گردد و بر همین مبنا نیز دستاوردهای توسعه حقوق بشری نیز باید میان ملت های مختلف به اشتراک گذاشته شود. در همین چارچوب تمام کشورها باید ضمن رعایت اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد، بر مبنای احترام متقابل و اصل برابری، تعامل و همکاری های حقوق بشری را در دستور کار خویش قرار داده و توسعه سالم حقوق بشر بین المللی را به پیش برند.
تحقق بهره گیری کامل مردم از حقوق بشر یکی از اهداف مشترک تلاش های جامعه جهانی است و در این راستا چین با ترکیب اصول عمومی حقوق بشری با واقعیات جاری کشور خود، مفهومی سیستماتیک از حقوق بشر را با محوریت مردم شکل داده است.
حقوق بشر امری مرتبط با تاریخ و توسعه است. حقوق بشر محصول برخی شرایط تاریخی بوده و همپا با تحولات تاریخی توسعه یافته است.  دوره های توسعه، سطح توسعه اقتصادی، سنت های فرهنگی و ساختار اجتماعی در کشورهای مختلف همسان نیست و بنابراین مسئولیت های کشورهای مختلف در حوزه توسعه حقوق بشر و روش هایی که برای تدابیر حقوق بشری در پیش می گیرند نیز نمی تواند همسان باشد. تکثیر راه های توسعه حقوق بشر امری است که باید محترم شمرده شود و در این چارچوب تنها در صورتی که اصول عمومی حقوق بشر با واقعیات جاری کشورها تلفیق گردد، امکان تحقق واقعی حقوق بشر فراهم خواهم شد.
حق بقا و حق توسعه از جمله حقوق بنیادین ذیل مفهوم حقوق بشر است. فقر بزرگترین مانع در مسیر تحقق حقوق بشر محسوب می شود. تضمین موثر حق بقا و رشد بی وقفه کیفیت زندگی نیز از دیگر مبانی اساسی و مقدمات توسعه حقوق بشر به حساب می آیند. چین معاصر برای سال های متمادی با تجاوزات خارجی مواجه بود و ملت آن پس از در افتادن به ورطه فقر و عقب ماندگی، به ملتی در مضیقه و بدون داشتن هر گونه حقوقی مبدل شده بودند. مردم چین عمیقا نسبت به این موضوع آگاهند که رهایی از فقر و گرسنگی پایه و اساس حق بقاست. در طول سالیان دراز، چین همواره با قرار دادن حل مسئله حق بقای ملت و تحقق حق توسعه انسانی به عنوان اولویت نخست خویش، در فرآیندی بی وقفه رهاسازی و توسعه قدرت تولید مردم پرداخته و  با تعهد به ریشه کردن کردن فقر و رشد سطح توسعه، شرایط بنیادین جهت تضمین و تحقق حقوق مردم در حوزه های مختلف را فراهم آورده است.
چین از تعاملات و همکاری های کشورهای مختلف جهان در زمینه تقویت حقوق بشر مبتنی بر اصل احترام متقابل حمایت نموده و در عین حال با حمله و تخریب دیگر کشورها با بکارگیری استانداردهای دوگانه و دخالت در امور دیگر کشورها به بهانه حقوق بشر مخالف است. مدتی است که برخی نیروهای فعال ضد چین در کشورهای غربی و آمریکا با وارونه نمایی حقایق و برساختن مطالبی از هیچ، به گونه ای گسترده به انتشار اخبار و اطلاعاتی دروغین در رابطه با منطقه شین جیانگ چین پرداخته و با هدف فریب جامعه جهانی، سیر توسعه پایدار در شین جیانگ را با مداخلات خویش تخریب می نمایند. ماهیت بحث مربوط به شین جیانگ، بحث ضد تروریسم و مبارزه با افراط گرایی است. منطقه شین جیانگ چین، با جدیت نسبت به اجرای "طرح عملیات پیشگیرانه از افراط گرایی خشونت آمیز" سازمان ملل متحد اقدام نموده و از تجربیات اقدامات مشابه دیگر کشورها در این زمینه برای رفع افراط گرایی نیز استفاده می نماید که این امور به طور کامل در تطابق با اصول و روح "استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم" سازمان ملل متحد قرار دارد.
اکنون بیش از ۴ سال مداوم است که با همت و تلاش اقوام مختلف ساکن در منطقه شین جیانگ، هیچ موردی از عملیات تروریستی یا خشونت آمیز در این منطقه رخ نداده و وضعیت ثبات و امنیت اجتماعی و توسعه مداوم رو به بهبود نهاده و زندگی و کسب و کار مردم نیز شرایط مطلوبی به خود گرفته است. طی سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸، جمعیت قوم اویغور در منطقه شین جیانگ با رشدی ۲۵ درصدی، نزدیک به دو میلیون و پانصد و پنجاه هزار نفر افزایش یافته که این میزان به مراتب بیش از  رشد کلی جمعیت منطقه شین جیانگ به میزان ۱۳.۹۹ درصد و رشد ۲ درصدی جمعیت قوم هان در این حوزه محسوب می شود. امروز تمام اقوام ساکن در منطقه شین جیانگ از حق بقا، حق توسعه و دیگر حقوق خویش برخوردار گشته و میراث قومی اقوام مختلف شامل زبان، الفبا، فرهنگ سنتی، آداب و رسوم و دیگر مسائل شان به شایستگی حفاظت و به نسل های بعدی منتقل می گردد. در عین حال دروازه های منطقه شین جیانگ همواره به روی همگان باز بوده و طی چند سال اخیر، در حدود ۱۲۰۰ تن از نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور و  منطقه بین المللی از جمله ایران، شامل مقامات، خبرنگاران و دیگر اقشار با سفر به این منطقه از آن بازدید به عمل آورده و واقعیات آن را مشاهده کرده اند.
چین با حفظ تنوع فرهنگی و روحیه ارتباط و یادگیری متقابل تمدن ها، همراه با جامعه جهانی،  پیشرفت و شکوفایی مشترک تمام کشورها را به پیش رانده و در راستای تحقق توسعه حقوق بشر در جهان و ساخت جامعه بشری با سرنوشت مشترک  گام بر می دارد.
امروز تمام اقوام ساکن در منطقه شین جیانگ از حق بقا، حق توسعه و دیگر حقوق خویش برخوردار گشته و میراث قومی اقوام مختلف شامل زبان، الفبا، فرهنگ سنتی، آداب و رسوم و دیگر مسائل شان به شایستگی حفاظت و به نسل های بعدی منتقل می گردد. در عین حال دروازه های منطقه شین جیانگ همواره به روی همگان باز بوده و طی چند سال اخیر، در حدود ۱۲۰۰ تن از نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور و  منطقه بین المللی از جمله ایران، شامل مقامات، خبرنگاران و دیگر اقشار با سفر به این منطقه از آن بازدید به عمل آورده و واقعیات آن را مشاهده کرده اند.
چین با حفظ تنوع فرهنگی و روحیه ارتباط و یادگیری متقابل تمدن ها، همراه با جامعه جهانی،  پیشرفت و شکوفایی مشترک تمام کشورها را به پیش رانده و در راستای تحقق توسعه حقوق بشر در جهان و ساخت جامعه بشری با سرنوشت مشترک  گام بر می دارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منطقه شین جیانگ توسعه حقوق بشر کشورهای مختلف جامعه جهانی تمام کشورها حقوق بشر بین المللی حقوق بشری ملل متحد حق توسعه حق بقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد

علی قاسم پور در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک روز ملی شوراها با اشاره به اینکه شورای شهر بر آمده از خواست و اراده مردم است، گفت: آبادانی و پیشرفت شهر در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، گردشگری و … و نیز تحقق رسالت شهرداری به واسطه برنامه ریزی و تدابیر شورای شهر حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش شوراها در تحقق برنامه‌های حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: روز شوراها یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر است تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج عنوان کرد: این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری و مدیریت شهری و خدمت رسانی به جامعه به دست آورده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان یکی از نهادهای تصمیم گیرنده و نظارت‌کننده بر امور شهری می‌تواند تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی داشته باشد، مطرح کرد: امید است با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، مشورتی، سیاستگذار و تصمیم ساز بتوانیم خدمات بهتری را به مردم شریف این کلانشهر ارائه دهیم.

کد خبر 6090333

دیگر خبرها

  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم