Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی امیدبخش شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با اشاره به اینکه طرح‌های فصلی فروش کتاب از سال ۱۳۹۴ به‌منظور هدفمندکردن یارانه نشر آغاز شده است، عنوان کرد: در این طرح کتابفروشی‌ها با اعمال تخفیف‌هایی که وزارت ارشاد برای مخاطبان در نظر گرفته است، به خرید کتاب و حمایت از نشر همت می‌گمارند و درنهایت مبلغ تخفیف داده‌شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه کتابفروشی‌های واجد شرایط پس از ثبت‌نام، می‌توانند کتاب‌های خود را به خریداران ارائه کنند، عنوان کرد:افزون بر کمک به ترویج کتابخوانی، این طرح به حمایت از کتابفروشی‌ها نیز می‌پردازد و به‌ویژه در سال ۹۹ که شیوع ویروس کرونا وضعیت فروش کتاب را تحت تاثیر قرار داد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

امیدبخش بیان داشت: این طرح که با تخفیف ۲۵درصدی همراه است، از امروز نهم اسفندماه آغاز شده و تا ۱۶ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین شده است.

وی سقف مجاز خرید برای هر فرد را حداکثر ۲۰۰ هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر مشتری را ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند؛ اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند در این طرح جایی ندارند.

امیدبخش با بیان اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود، عنوان داشت: کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح زمستانه تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیر حضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل پاییزه امکان‌پذیر و مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است.

اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح «زمستانه کتاب۹۹» به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی کتابفروشی فارس پروندهٔ خبری شیراز، پایتخت کتاب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی کتابفروشی فارس اخبار کنکور کتابفروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این زندانیان با مشارکت مردم خیر و آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

مهران خورده‌بین‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه‌ دارد، اظهار داشت: در این دهه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اجتماعی در نقاط مختلف از جمله شهرها و روستاهای کم‌برخوردار استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دهه کرامت 40 برنامه در قالب 40 گام طراحی شده است،گفت: در این دهه در راستای طرح جوانی جمعیت کارگاه آموزشی ویژه خانواده‌ها تشکیل می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر برپایی نمایشگاه در مصلا جمعه بوشهر، کرسی تلاوت در مساجد، جشن‌های مشترک روز دختر با مشارکت مساجد، مدارس و اماکن عمومی در محلات را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در دهه کرامت 20 زندانی جرایم غیرعمد مالی با مشارکت مردم خیر و آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند.

خورده‌بین‌مقدم از ایجاد چایخانه رضوی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در استان بوشهر ایجاد 8 چایخانه رضوی مصوب شده که عملیات اجرایی آن در برخی از نقاط استان بوشهر آغاز شده است.

وی برپایی سفره‌های رضوی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام اعزام 20 هزار نفر از ایتام استان بوشهر به سفر مشهد مقدس در دستور کار قرار گرفته و کاروان دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر نیز به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • آخر هفته‌ای با رنگ تنوع،نشاط و تخفیف در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران
  • پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت
  • حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • مشارکت حداکثری در انتخابات مورد تاکید امامین انقلاب است
  • وزیر ارشاد: در سامانه مجازی نمایشگاه با تخفیف کتاب بخرید
  • درهای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران به روی مخاطبان گشوده شدند
  • چگونه دانشجویان، اساتید و طلاب بن خرید نمایشگاه کتاب را فعال کنند؟ + عکس
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا