Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با برنامه تهران ما سلامت با اشاره به واردات 100 هزار دُز واکسن روسی کرونا برای تزریق به گروه‌های دارای اولویت ازجمله کادر درمان گفت: روز گذشته علاوه بر تزریق واکسن به کادر درمان، وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون برای سالمندان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم تا مهر و شهریور سال 1400، همه مردم نسبت به این ویروس واکسینه شوند.

طبرسی در پاسخ به نقاط پرخطر ویروس جهش یافته کووید19 گفت: ویروس مرز ندارد و اگر در یک نقظه شیوع پیدا کند، در همه جا این شیوع ادامه خواهد داشت. ویروس جهش یافته انگلیسی هم همه جا پخش و در یک نقطه نیست. ویروسی که در حال حاضر در حال شیوع است، ویروسی نیست که سال گذشته در ووهان چین آغاز به همه گیری کرد و مشابه ویروس ایتالیایی و انگلیسی است. این ویروس سرعت انتقال بیشتر اما شدیدتر و مرگ و میر بالاتری دارد.

 رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه با انتقاد از طبقه بندی و نوع بندی سفرهای نوروزی گفت: امسال، سال مناسبی برای سفر نیست زیرا که ما با یک ویروس جهش یافته روبرو هستیم و یک استان در حال حاضر با وضعیت قرمز مواجه شده است و امکان خطر در سایر استان‌ها هم هست. برخوردهای اجتماعی باید تا میزان بالا کاهش پیدا کند و باید این نکته را حتما مدنظر قرار دهیم که سلامتی همیشه مهم‌ترین نکته است.

طبرسی در پایان ضمن اعلام این خبر که قانونی برای پرستاران باردار در نظر گرفته شده، تاکید کرد: با توجه به فوت دو پرستار باردار، قانونی برای منع ورود پرستاران وضع شده که از فعالیت پرستاران هفت ماه به بالا به همه بخش‌های بیمارستان و نه تنها بخش‌های کرونایی ممانعت به عمل می‌آورد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طبرسی کرونا کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد