Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۰ عملیات مهار آتش و امداد و نجات طی دیروز با تلاش آتش نشانان گفت: وقوع انفجار گاز شهری منزل مسکونی واقع در منطقه زرگان راس ساعت ۵۸ دقیقه بامدادبه سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این حادثه منجر به تخریب کامل طبقه دوم منزل ویلایی و مصدومیت ۲ نفر از ساکنان شد، همچنین دیوار ساختمان همسایه مجاور تخریب و مرد همسایه مصدوم شد، البته شدت انفجار به حدی بود که قطعات ساختمانی به سمت پراید پارک شده پرتاب و به خودرو آسیب زد.

قنبری با بیان اینکه آتش نشانان پس از عملیات آوار برداری مصدومان را به اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند، اظهار داشت: آتش سوزی نیزار در ساعت ۳ و ۱۳ دقیقه در انتهای روستای دغاغله اطلاع رسانی شد و آتش نشانان با استفاده از لوله‌های آبرسان پس از تلاش یک ساعته شعله‌های حریق را مهار کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به آتش سوزی خودرو رانا ساعت ۱۷ در مسیر زیباشهر ادامه داد: حریق به علت اتصال برق موتور خودرو رخ داد و شعله‌های حریق با حضور به موقع آتش نشانان مهار شد، همچنین آتش سوزی در ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه در فضای سبز واقع در مسیر پلیس راه قدیم با استفاده از تجهیزات خاموش کننده مهار شد و از پیشروی آن جلوگیری بعمل آمد.

او در ادامه به آتش سوزی نیزار در ساعت ۲۲ و ۱۲ دقیقه در فاز ۴ کوی ملت، انتهای خیابان ۸ با تلاش آتش نشانان اشاره کرد و بیان داشت: حادثه نشت آب واحد مسکونی ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه در مجتمعی در منطقه اراضی پاداد آتش نشانان را به محل حادثه کشاند و با توجه به نبود ساکنان منزل آتش نشانان با ابزار تخصصی قفل درب منزل را باز کردند و نشتی آب واحد مسکونی را رفع و از خسارت به واحد‌های همجوار جلوگیری نمودند.

قنبری در پایان به حادثه نشت گاز علمک مسکونی در خیابان رستگاری اشاره و تصریح کرد: آتش نشانان با ایمن سازی و همکاری با عوامل ۱۹۴ شرکت گاز نشتی گاز را برطرف کردند، ضمن اینکه آتش نشانان در عملیات نجات از کابین آسانسور در منطقه نادری خیابان کتانباف و عملیات نجات محبوسین در اماکن مسکونی در منطقه کوی ملت و کوی سعدی ۶ شهروند را نجات دادند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهار آتش سوزی امداد و نجات آتش نشانان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حوادث کوهستان در کشور، گفت : افزایش حوادث کوهستان ناشی از گسترش روی آوردن مردم به طبیعت و کوهنوردی است که باید خود را برای امدادرسانی در این حوادث آماده کرده و از طرفی مردم را از نقاط حادثه‌خیز آگاه کنیم. 

وی افزود: سازماندهی خوبی در کشور برای مقابله با حوادث کوهستان آغاز شده و از هیات‌های کوهنوردی در استان‌ها نیز انتظار می‌رود که مسیر‌های پرتردد و ایمن کوهنوردی را در نقاط مختلف استان‌ها شناسایی، علامت‌گذاری و به مردم معرفی کنند تا آمار تلفات در این بخش کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: گا‌ها در برخی از استان‌ها در مسیر‌های کوهنوردی پرتردد، راهنما مستقر کرده‌اند که این موضوع آمار تلفات حوادث کوهستان آنها را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه با ایجاد یک فضای ایمن در کوهستان می‌توان مردم را بیشتر به سمت کوهنوردی ترغیب کرد، گفت: در استانی مانند کرمانشاه، کوه بیستون واقع شده که چهارمین توده سنگی بزرگ دنیاست و می‌تواند یک دانشگاه صخره‌نوردی برای علاقمندان به این رشته باشد و اگر تبلیغات مناسبی روی آن صورت گیرد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، سنگنوردان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند و به تبع ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کند. 

محمودی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کرمانشاه برای امداد و نجات حوادث در غرب کشور، افزود: براین اساس در نشست امروز مصوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان مرکزیت پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شود تا در مواقع بحران، استان‌های همجوار خود را پشتیبانی کند. 

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث تجهیزات و پایگاه هوایی کمک‌هایی را به این استان خواهیم داشت و از بالگرد‌هایی که قرار است امسال خریداری شود، یک بالگرد دیگر را به کرمانشاه اختصاص خواهیم داد تا در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، استان‌های غرب کشور را پشتیبانی کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: اگر زیرساخت‌های لازم در استان تامین شود و یک آشیانه دیگر در فرودگاه کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم سه تا چهار بالگرد دائمی را در این استان مستقر کنیم تا پشتیبانی لازم را در زمان وقوع آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن برای کرمانشاه و استان‌های همجوار انجام دهد. 

وی به قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث امداد و نجات در مسیر تردد زوار اربعین، کرمانشاه از استان‌های موفق بود. امسال اگر میزان استقبال از مرز خسروی بالاتر برود، تجهیزات دیگری را در اختیار استان قرار می‌دهیم. 

محمودی با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایگاه‌های جدید امداد و نجات داشته باشد، افزود: در این زمینه باید خود استان و خیرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

به گفته وی، در بحث تجهیزات تخصصی مورد نیاز سیلاب امسال کمک‌هایی به این استان صورت خواهد گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • اوقات شرعی اهواز، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳