Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:27:43 GMT

کرونا برای افراد معتاد کشنده‌تر است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۶۳۸۵

کرونا برای افراد معتاد کشنده‌تر است

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه مصرف سیگار و تریاک مانعی برای ابتلا به کرونا نیست، ترویج چنین شایعاتی را بسیار خطرناک دانست و افزود: این افراد بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا و شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا هستند.

دکتر بهزاد مهدویان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شایعه در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا با استفاده از مصرف تریاک و سیگار گفت: متاسفانه برخی افراد تصور دارند که مصرف سیگار یا تریاک می تواند مانعی در برابر ابتلای آنها به کرونا شود که تفکر بسیار خطرناکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موارد بسیار زیادی از ابتلای افرادی که مصرف سیگار داشته و یا اعتیاد به تریاک دارند به کرونا گزارش شده و چنین چیزی صحت ندارد.

مهدویان تصریح کرد: مشکل این است که ابتلای این افراد به کرونا به مراتب برای آنها خطرناک‌تر است، چرا که بافت ریه دچار آسیب شده و توان چندانی برای مقابله با کرونا ندارند.

این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: چنین افرادی مانند مابقی افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، با این تفاوت که در صورت ابتلا به کرونا علائم بیماری در آنها شدیدتر و احتمال مرگ و میر در آنها بالاتر از افراد عادی و سالم جامعه است.

مهدویان تصریح کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و سایر پروتکل های بهداشتی است و سایر موارد عنوان شده در فضای مجازی و فضای جامعه پایه و اساس علمی ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان معتاد متجاهر ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: با تلاش و کوشش صورت گرفته در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و زیرمجموعه این معاونت و همراهی با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، در سایه همدلی، صمیمیت، وحدت و انسجام، موفقیت‌های بسیاری به دست آمد.

وی افزود: دستیابی به رشد اقتصادی مثبت، احیا واحدهای راکد، کاهش تورم، ایجاد فرصت شغلی برای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از محل احیا واحدهای راکد و سایر موارد از جمله دستاوردهای به دست آمده در استان سمنان در دولت سیزدهم تاکنون است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در ۱۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۲، با اقدامات صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده توسط ستاد انتخابات استان، انتخابات به بهترین شکل ممکن به انجام رسید، تاکید کرد: استان سمنان بواسطه تدین و دینداری در زمره استان‌های موفق در طرح عفاف و حجاب و رعایت مردم در این حوزه است.

هاشمی با بیان اینکه با اجرای موفق طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح استان، امروز معتاد متجاهر در استان وجود نداشته و زمینه بازگشت به خانواده و اشتغال برخی از این افراد نیز فراهم شد، گفت: درصد باسوادی در استان سمنان از سطح میانگین کشوری بالاتر بوده و این استان به عنوان یک استان دانشگاهی شناخته می‌شود.

به گزارش مهر، در این مراسم فرج الله شوشتری به عنوان معاون استاندار سمنان منصوب و از خدمات احمد ریواده قدردانی شد.

کد خبر 6091120

دیگر خبرها

  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران