Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@03:05:03 GMT

عواقب اقتصادی تایید مشارکت بن سلمان در قتل خاشقجی

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۶۴۹۳

عواقب اقتصادی تایید مشارکت بن سلمان در قتل خاشقجی

یک مقام سابق دولت اوباما می‌گوید تأیید اقدامات ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست، صندوق سرمایه‌گذاری عربستان را در معرض عواقب بدی قرار خواهد داد. 

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یک مقام سابق دولت اوباما می‌گوید تأیید اقدامات ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست، صندوق سرمایه‌گذاری عربستان را در معرض عواقب بدی قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مجتهد: گزارش سیا درباره قتل خاشقجی همه واقعیت نیست

صندوق سرمایه‌گذاری سعودی که ریاست آن بر عهده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است، در خرید هواپیمایی که قاتلان خاشقجی را به ترکیه انتقال داده، نقش داشته است.

جوئل روبین، معاون سابق وزارت خارجه آمریکا در دولت اوباما، می‌گوید: تأیید این موضوع می‌تواند این صندوق را در معرض تحریم‌های حقوق بشری آمریکا قرار دهد.

بیشتر بخوانید: گزارش اطلاعاتی آمریکا: بن سلمان قتل خاشقچی را تایید کرد

دولت بایدن دیشب گزارشی را منتشر کرد که در آن اعلام شد محمد بن سلمان قتل جمال خاشقجی را تأیید کرده است. این گزارش قبلاً محرمانه طبقه‌بندی شده بود.

توجه تازه جهانی به قتل بی‌رحمانه جمال خاشقجی می‌تواند برای عربستان دردسرساز باشد، آن هم در شرایطی که این کشور می‌خواهد خود را به عنوان مقصد جذابی برای توریسم و سرمایه‌گذاری معرفی کند.

به دنبال انتشار این گزارش شاخص سهام ام‌اس‌سی‌آی آی‌شرز عربستان سعودی ۱.۹ درصد سقوط کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جمال خاشقجی عربستان سعودی محمد بن سلمان اقتصاد عربستان دولت بایدن آمریکا دولت اوباما وزارت خارجه آمریکا عربستان ترکیه سرمایه گذاری جمال خاشقجی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • کریم بنزما به رئال مادرید بازگشت؟ + عکس
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم