Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول درباره عمل به تقوا در ارتباطات خانوادگی و رابطه بین همسران بود، به مناسبتی که با میلاد حضرت علی(ع) مقارن است چند نمونه از سیره زندگی ایشان را عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهد افزود: فرهنگ زندگی خانوادگی امام علی(ع) به صورتی بود که ورودشان را با سلام اعلام می‌کردند و زمانی که صدای مولا بلند می‌شد حضرت زهرا(س) بلافاصله با صورتی خندان به استقبال ایشان می‌رفتند.

وی با اشاره اینکه در بین ما شیعیان این فرهنگ حاکم بود، بیان کرد: متاسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.

اهم اظهارات او به نقل از فارس و تسنیم را بخوانید: 

*{درباره دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری} نکته‌ای که در رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان یک دستورالعمل راهبردی وجود داشت این بود که فرمودند در مسائل هسته‌ای مقابل دشمن، مردم یک صدا داشته باشند. این یک صدا که بایستی همه به آن ملتزم باشند، این همان صدای ولایت است و ایشان در ادامه فرمودند قانون مجلس در زمینه رفع تحریم‌ها قانون خوبی بود؛ پس آن یک صدایی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند دقیقا باید همان قانون باشد که دو جنبه داشت؛ یکی جنبه حقوقی و دیگری جنبه سیاسی.

جنبه حقوقی عنوان می‌کرد اگر تحریم‌ها لغو نشود ما نیز متعهد به پروتکل الحاقی نیستیم؛ یعنی وقتی فعالیت‌های هسته‌ای در یک کشور متعهد به NPT وجود دارد باید از آژانس هسته‌ای امکانات نظارت طبق یک مسیر خاص ایجاد شود؛ یعنی هر وقت خواستند سرکشی کنند قبلش باید زمان و مکان را مشخص کنند و سپس به بررسی و تصویب برسد و سپس اینها در همان محدوده نظارت و بازرسی داشته باشند. پروتکل الحاقی اما می‌گوید هر زمان خواسته باشند و در هر مکانی می‌توانند بازرسی داشته باشند و البته این قانون نیست و داوطلبانه نیست و ایران متعهد داوطلبانه این پروتکل الحاقی بود.

* در قانون مجلس عنوان شد اگر تا 5 اسفند تحریم لغو نشد از پروتکل الحاقی خارج می‌شویم و معنایش این است که نظارت حساب نشده آزادی که آژانس بین‌المللی نسبت به غنی سازی اورانیوم داشته دیگر نیست و اگر می‌خواهند نظارت کنند باید براساس قانون پادمان باشد. این نظارت از 5 اسفند براساس قانون مجلس بسته می‌شود و دیگر این نظارت نیست؛ اینکه دولتمردان ما با مدیر آژانس بین‌المللی تفاهم کنند که در این مدت تمام برنامه‌های اجرائی در جریان غنی‌سازی اورانیوم را ضبط کنند که هر روزی که اینها تحریم‌ها را لغو کردند سلسله نظارت لغو نشود، این خلاف قانون است. قانون این است که تحریم اگر لغو نشد این نظارت هم نباید وجود داشته باشد؛ اگر بنا شد یک ماه تحریم را لغو نکنند در همین یک ماه هم نباید نظارت نداشته باشند؛ شما که گفتید ما حقوقدان هستیم و سرهنگ نیستیم؛ این خلاف قانون است.

*قانون لغو تحریم‌ها در مجلس برای این بود که با برخوردهای مستکبرانه آمریکایی و اروپایی برخورد و مقابله شود؛ وزیر خارجه فرانسه گفت نظارت ما برقرار است و لغو نشده؛ قرار بود با برخوردهای مستکبرانه برخورد شود و این اثرش رفت و اروپایی‌ها آن اطلاعیه کذایی را صادر کردند و آمریکایی‌ها گفتند ما تحریم‌ها را لغو نمی‌کنیم. مجلس و دولت طبق فرمایش رهبری باید با یکدیگر این را حل کنند اما آنچه به ما مربوط است این است که چرا از آمریکا و غرب باید بهراسیم و مماشات کنیم و باید در برابر این کفار نامرد ضدخدا دائم عقب‌نشینی کنیم؟ مقام معظم رهبری فرمودند روزی که آمریکا از برجام خارج شد ایران باید تمام تعهداتش را کنار می‌گذاشت. چرا نکردیم؟ ما قرآن را باور داریم. سرسپرده قرآن هستیم. وعده خدا مشخص است و باید قرآن را باور کنیم.

* امام بزرگوار فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این ناشی از یک باور قرآنی بود؛ اینکه امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند یک پیشگویی سیاسی و شعار و بلوف نبود بلکه استفاده از آیه قرآن بود. 40 سال از آن روز گذشته و در این 40 سال دو نمایشگاه در دنیا برای اثبات حرف امام به وجود آمد یک نمایشگاه در آمریکا و یکی در ایران. نمایشگاه آمریکا آن بود که کارتر و ریگان و بوش پدر و کلینتون و بوش پسر و اوباما و ترامپ آمدند و ثابت شد هیچ غلطی نکردند و مقابل چشم امام این نمایش فرمایش امام جلوه‌گر شد.

*هر کدام از اینها شیطنت‌هایی داشتند اما همگی شکست خوردند؛ نمایشگاه دوم هم در ایران بود؛ ما مقابل آمریکا و غرب ایستادیم و هیچ غلطی نکردند؛ مقاومت ما امروز بیشتر از روز اول است و اقتدار و قدرتمان نیز بیشتر است و اینها هیچ کاری نتوانستند بکنند. شما طمع دارید به اینکه اینها با چنگ و دندان با شما مهربانی کنند؟ 25 سال آمریکا بر این مملکت مسلط بود. نتیجه آن 25 سال چه بود که 40 هزار مستشار اینها بر مردم مسلط شدند و جز دزدی چه داشتند؟ 40 سال است مقابله و مقاومت می‌کنیم و در عین حال بازهم بترسیم و عقب‌نشینی کنیم؟ برادران مسئول و جریان‌های سیاسی قرآن بخوانید و قرآن را باور کنید.مگر برجام مقدس است؟ 8 سال پای آن ایستادید و دلار 3 هزار تومان به 25 هزار تومان رسید و این نتیجه برجام بود. برگشت به برجام مستلزم لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی در عمل است.

منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، علم الهدی ، امام جمعه مشهد گوناگون

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق(ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.

طبق آنچه ایرنا روایت کرده، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق(ع) در میان ائمه اطهار(ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق(ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همه باید بدانند که این ظلم به‌طور انحصاری بر امام صادق(ع) روا داشته می‌شد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت می‌شدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنی‌عباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.

علم الهدی افزود: اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد اما آنها می دانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.

وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق(ع) فقط یک عالم نبود که عده‌ای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق(ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار می‌رفت و اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار(ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت(ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. به‌خاطر همین موضوع بود که علی‌ابن ابی‌طالب(ع) را در محراب، حسین ابن‌علی(ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایت‌ها را درحق آن ها و پیروانشان روا داشتند.

وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق ولی خدا می‌زند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید می‌تازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق(ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب می‌کشاند و امروز هم دشمنان دین این‌چنین هستند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902729

دیگر خبرها

  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی