Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه شورای سیاست‌گذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران کل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، استاد شهریار پرهیزگار و جمعی از اساتید و نخبگان قرآنی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: آموزش قرآن کریم بخشی از فعالیت های قرآن کریم در حوزه آموزش است، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای جنبه های فرهنگی در حوزه علوم قرآنی نیز برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور نخبگان قرآنی، اظهار داشت: نخبگان قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی قم دور هم جمع شده اند تا با همفکری مسیر مناسبی برای ترویج و گسترش علوم قرآنی در دانشگاه ها با محوریت روخوانی و روانخوانی درس قرآن کریم ارائه دهند.

استاد شهریار پرهیزگار نیز در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: خطوط اصلی قرآنی را مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، لذا وقتی رهبر معظم انقلاب می گویند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، مباحث روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به عنوان مقدمه ای برای حفظ قرآن کریم مطرح می شود.

وی با بیان اینکه بهترین، قویترین و بدیل ترین روش آشنایی با قرآن، انس با آن است، افزود: انس با قرآن کریم بسیار حائز اهمیت است، لذا باید تلاوت قرآن در کشور نهادینه شود و موضوعات قرآنی در متن همه مباحث قرار گیرد. برای تمامی مسائل جامعه آیه قرآنی وجود دارد.

وی ادامه داد: کسانی می توانند در کلاس های درس حفظ قرآن کریم تدریس کنند که خودشان حافظ باشند، لذا مدرسانی که حافظ قرآن نیستند، نمی توانند حافظ تربیت کنند.

در ادامه این جلسه هر یک از صاحب نظران علوم قرآنی کشور نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل قرآنی و محتوای درس آشنایی با قرآن کریم با محوریت بررسی و تحلیل آیین نامه های مصوب نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خصوص نحوه تدریس و آموزش قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کردند.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1089994 برچسب‌ها محمد شریفانی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان قم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان قم قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد

حسین رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهل و دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز شهرستان‌ها و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر به میزبانی شهرستان دیلم و در محل دبستان دخترانه عصمت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: در این مسابقات دانش آموزان شرکت کننده در ۱۲ رشته، در ۲ بخش پسران و دختران طی ۲ روز به رقابت پرداختند.

.وی گفت: پیش از این نیز، مسابقات دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق نیمه جنوبی استان بوشهر در شهر کاکی برگزار شده است.

کد خبر 6088812

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم