Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛   پتروشیمی آپادانای خلیج فارس که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است با هدف تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول از سال ۹۳ در عسلویه استان بوشهر شروع به فعالیت کرده است.

مهرداد مسعودی مدیرپروژه متانول پتروشیمی آپادانا خلیج فارس در گفت و گوی اختصاصی با اقتصادآنلاین، در خصوص حمایت شرکت پیدک از داخلی سازی در صنعت پتروشیمی ، گفت: شرکت پیدک پیمانکار طراحی، مهندسی و خرید دستگاه‌ها برای پلنت‌های پتروشیمی و پالایشی در کشور است که از سال های گذشته رسالت خود را در حمایت از شرکت‌های داخلی و داخلی سازی بیان کرده است و در همین راستا از شرکت‌های داخلی بسیاری حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پروژه متانول پتروشیمی آپادانا در مورد تفاهمنامه امضا شده با شرکت نفت و گاز سرو گفت: این قرارداد نیز در جهت رسالت حمایت از ساخت داخل است و می‌توان گفت شرایط تحریم ها نیز در حمایت از صنعت داخل موثر بوده است. وی تصریح کرد: کاتالیست از جمله تجهیزاتی است که مدیران ارشد شرکت ها ترجیح می‌دهند که از برندهای خارجی استفاده کنند چرا که بسیار تعیین کننده و موثر در کیفیت تولیدات پتروشیمی ها است. به همین دلیل مدیران پتروشیمی‌ها این ریسک را نمی‌پذیرفتند که کاتالیست را که جز صنایع های‌تک و استراتژیک هستند را به شرکت‌های داخلی بسپارند.

وی ضمن اشاره به اینکه واحدهای پتروشیمی ترجیح می‌دهند از شرکت‌هایی کاتالیست تهیه کنند که رفرنس بالایی دارند، تاکید کرد: پتروشیمی آپادانا، با بررسی‌هایی که انجام داد به این نتیجه رسید که شرکت نفت و گاز سرو با مطالعاتی که انجام داده، توانسته است کاتالیست‌های با رفرنس بالا و با کیفیت را تولید کرده است  که گواه این موضوع، رضایت مشتریان دیگر این شرکت هستند.

مسعودی بیان داشت: پتروشیمی آپادانا نیز در این راستای و حمایت از ساخت داخل، تفاهمنامه‌ای با شرکت نفت و گاز سرو امضا نمود تا بتواند کاتالیست‌های مختلف برای پلنت متانول این طرح پتروشیمی را تامین نماید. کاتالیست­های مورد توافق شامل 6 کاتالیست هیدروژناسیون، کاتالیست پری فورمینگ، کاتالیست ریفورمینگ اولیه، کاتالیست ریفرمینگ اتوترمال، سولفورزدایی و کاتالیست استراتژیک سنتز متانول می باشد.  امیدواریم این تفاهمنامه منشا خیر برای پتروشیمی آپادانا و در کل صنعت پتروشیمی کشور باشد.

وی در پایان به صرفه جویی ارزی ایجاد شده به واسطه خرید کاتالیست‌های داخلی سازی شده اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه توافق نهایی از لحاظ قیمت هنوز انجام نشده است، عدد دقیقی از میزان صرفه جویی ارزی مشخص نیست اما مطمئنا صرفه جویی ارزی بسیاری در بر خواهد داشت.چراکه وقتی شرکت‌های خارجی احساس می کردند که مجبور به خرید از آنها هستیم، با هر قیمتی که می خواستند کاتالیست را دراختیار ما قرار می دادند اما با توجه به اینکه ساخت کاتالیست‌های واحدهای متانول، توسط شرکت نفت و گاز سرو داخلی سازی شده است مطمئنا با کیفیت بالا و قیمت مناسب تر می تواند صرفه جویی ارزی بالایی برای کشور وصنعت پتروشیمی به همراه داشته باشد.

کیفیت و تکمیل خدمات مهندسی کاتالیست، تعهد شرکت نفت و گاز سرو به مجتمع­های صنعتی است! امیرهومن کریمی وثیق مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو در خصوص تفاهمنامه امضا شده با شرکت پتروشیمی آپادانا برای خرید کاتالیست از این شرکت به اقتصادآنلاین گفت: تفاهمنامه با پتروشیمی آپادانا مانند قراردادهای قبلی این شرکت است. پتروشیمی‌های متانول در زنجیره تولید 7 کاتالیست نیاز دارند که نفت و گاز سرو کل زنجیره تولید آن را کامل  تولید کرده است اما پتروشیمی‌های اوره و آمونیاک 9 کاتالیست نیاز دارند  که از این تعداد شرکت سرو 8 تا کاتالیست را تولید کرده است.

وی بیان کرد: تفاهمنامه با پتروشیمی آپادانا خلیج فارس نیز به اعتبار و اعتماد تمام کاتالیست‌هایی که در پتروشیمی شیراز ، پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی آرین متانول، پالایشگاه تبربز، پالایشگاه اصفهان و ... مورد استفاده قرار گرفته است و عملکرد آن مورد پذیرش قرار گرفته، به امضا رسید.

کریمی تاکید کرد: کار بزرگی که شرکت های پتروشیمی آپادانا و پتروشیمی هنگام انجام داده‌اند، این است که چرخه کامل تولید کاتالیست را از  نفت و گاز سرو خرید کرده اند.

مدیرعامل نفت و گاز سرو خاطر نشان ساخت:  تفاوت دیگر پتروشیمی های هنگام و آپادانا این است که لایسنسورهای  این دو اروپایی بوده و با وجود اینکه از بهترین برندهای اروپایی استفاده می کردند، به کاتالیست های تولید شده در نفت و گاز سرو اعتماد کردند و این یک تدبیر بزرگ از سوی مدیریت این شرکت ها است و امیدواریم منشا خیر برای کشور و صنعت پتروشیمی باشد و زین پس اعتماد مستحکمتری نسبت به تولید کننده ایرانی و کاتالیست سازهای ایرانی شود.

نفت و گاز سرو با تکمیل تولید چرخه کاتالیست های فرآیندی در کنار معدود شرکت های توانمند اروپایی چون جانسون متی، کلارینت و تاپسویی قرار گرفته است که باعث ایجاد ظرفیت بالایی برای حضور در بازارهای بین المللی و صادرات تکنولوژی ایرانی شود.

پربیننده ترین پیش بینی سه موسسه معتبر برای نفت ۱۰۰دلاری سقوط قیمت نفت با قدرت گرفتن دلار/ انتظار افزایش عرضه جلوی رشد بازار را گرفت ادامه رالی قیمت نفت با وجود اثرات یخبندان تگزاس/ اطمینان از ثبات نرخ بهره آمریکا از عوامل صعود بازار شیل آمریکا دیگر تهدیدی برای اوپک نیست قانون آب در روزهای آینده تدوین و به دولت تقدیم می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پتروشیمی آپادانا برجام شرکت نفت و گاز سرو پتروشیمی آپادانا صرفه جویی ارزی صنعت پتروشیمی پتروشیمی ها خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر با بازگشت ۵۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن ضامن‌فر امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ستاد تسهیل جایگاه تبیین مشکلات واحدهای تولیدی است تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری و در جهت رفع آنها و پایداری اشتغال و تولید گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم در سال جدید جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را بیش از پیش برگزار و بیشتر میدانی عمل کنیم، افزود: برگزاری مستمر و منظم این جلسات و همراهی و همکاری دستگاه‌های اداری و سیستم بانکی استان موجب شد طی دو سال گذشته ۵۰ واحد راکد تولیدی، صنعتی و گردشگری به چرخه تولید بازگردند که مهمترین آن کارخانه قند یاسوج است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازگشت این تعداد واحد به چرخه تولید زمینه‌ساز اشتغال خوبی در سطح استان بوده است و تنها بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید موجب اشتغال ۲۰۰ نفر شد.

وی عمده مشکلات سرمایه‌گذاران را مسائل بانکی و تمدید مهلت پرداخت تسهیلات بانکی بیان و تصریح کرد: در برخی مواقع دستگاه‌ها و بانک‌ها برای همکاری با سرمایه‌گذاران نیازمند مصوبات ستاد تسهیل هستند که در این زمینه سرعت تصمیم‌گیری افزایش می‌یابد.

ضامن‌فر خاطرنشان کرد: نگاه ستاد تسهیل این است که بدون بروکراسی اداری و اینکه واحدها درگیر زمان شوند در سریع‌ترین زمان ممکن مسائل را در ستاد تسهیل مطرح و رفع شود.

وی افزود: ستاد تسهیل در سال جدید بنا دارد جلساتی را در محل اجرای طرح‌ها و همچنین شهرستان‌ها داشته باشد و از حیث کمیت و کیفت جلسات پرباری داشته باشیم.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عوائد و نتایج جلسات منجر به بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و کامل شدن همه ظرفیت واحدها می‌شود تا شاهد سرمایه‌گذاری و وارد شدن طرح‌های بیشتری به چرخه تولید باشیم.

وی تصریح کرد: در استان بسیاری از دستور کارهایی که در جلسه مطرح می‌شود حاشیه امنی ایجاد می‌کند که مدیران با فراغ بیشتری به واحدهای سرمایه‌گذاری کمک کنند و در رفع مشکلات و حل مسائل این واحدها همکاری دارند.

ضامن‌فر خاطرنشان کرد: در چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات شش طرح اقتصادی مطرح و تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات آنها گرفته شد.

کد خبر 747960

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است