Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-06@20:35:32 GMT

هوای پاک با دوچرخه سواری

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۷۲۹۶

هوای پاک با دوچرخه سواری

یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا و آلودگی صوتی، استفاده زیاد از وسایل نقلیه می‌­باشد. با خرید دوچرخه و رواج فرهنگ دوچرخه سواری علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده‌­ها می‌­توان میزان آلودگی هوا و آلودگی صوتی و همچنین مصرف سوخت­‌های فسیلی را کاهش داد. دوچرخه یک وسیله تفریحی ورزشی بوده و اکثریت افراد جامعه قادرند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید دوچرخه مانند خرید هر نوع کالای دیگری باید آگاهانه صورت گیرد تا نتایج رضایت بخشی را داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی از انواع دوچرخه‌ها خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

عوامل تعین کننده قیمت در خرید دوچرخه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید هر نوع کالایی در ذهن خطور می‌­کند مسئله قیمت آن می­‌باشد. در مورد خرید دوچرخه ، قیمت‌­ها در یک سطح نمی­‌باشد؛ زیرا امکانات، کیفیت، سایز و برند آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارند که باید در زمان خرید دوچرخه به آن توجه نمود مانند جنس بدنه، بویژه اگر بخواهید دوچرخه کوهستان را انتخاب کنید باید از جنس آلومینیوم باشد، نوع کمک فنرها که نقش زیادی در تعیین قیمت دارد، اندازه تایرها، اندازه چرخ‌­ها، ترمزها، قطعات بکار رفته در این وسیله و شکل هندسی دوچرخه می­‌باشد. برای انتخاب درست باید دانش و اطلاعات لازم در مورد کاربرد دوچرخه­‌ها و ویژگی­‌های هر یک را بخوبی بدست آورید.

انواع دوچرخه­­‌ها شامل دوچرخه­‌های شهری، دوچرخه­‌های کوهستان، دوچرخه­‌های هیبرید، دوچرخه­‌های جاده‌­ای، دوچرخه­‌های کورسی، دوچرخه­‌های BMX و... می­‌باشد که بر اساس محیط، طراحی و نوع کمک فنر دسته‌بندی شده‌­اند. شما می‌توانید این دوچرخه‌ها را در فروشگاه دوچرخه وی راید تهیه فرمایید. همچنین هدف از خرید دوچرخه برای هر فردی متفاوت است از جمله این اهداف: رفت و آمد معمولی، مسابقه، تفریح، دوچرخه سواری در کوهستان و...باشد و هر کس متناسب با نیاز خود دست به انتخاب می­‌زند. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید چه نوع دوچرخه­‌ای مناسب خریدن است. در ادامه در مورد برخی دوچرخه‌ها پاره‌ای توضیحات خواهیم داد.

خرید دوچرخه بچه­‌گانه

در زمان خرید دوچرخه برای فرزندان خود باید سایز متناسب با قد و شرایط فیزیکی آن‌ها را مدنظر قرار دهید. عدم توجه به این مسئله باعث آسیب بدنی آن‌ها می­‌گردد. لازم بذکر است که سایز دوچرخه در برندهای مختلف ممکن است کمی با یکدیگر متفاوت باشد. در زمان انتخاب دوچرخه بهتر است از راهنمای انتخاب سایز دوچرخه سازنده استفاده کنید و این باور غلط که باید یک سایز بزرگ‌تر خرید کنیم تا در آینده بکار بیاید را دور بیاندازید؛ زیرا لذت دوچرخه سواری را از فرزندانتان گرفته و آن‌ها را دچار کمر درد و زانو درد خواهید کرد. نکته دیگری که حائز اهمیت می­‌باشد این است که بعد از خرید دوچرخه باید آن را مناسب بدن فردی که قرار است از دوچرخه استفاده کند تنظیم کنید.

خرید دوچرخه برای رفت و آمد

اگر قصد دارید از دوچرخه به منظور تردد استفاده کنید باید بدانید که دوچرخه‌­های مخصوص رفت و آمد، لاستیک­‌های نازک و بدون آج دارند، فریمی سبک و از جنس آلومینیوم داشته و فاصله رکاب تا زین معمولاً از دوچرخه‌­های کوهستان بیشتر می­‌باشد. از جمله دوچرخه‌­های مناسب دوچرخه Flash مدل Lifestyle l2، مدل Adventure M3 و... برای خانم­‌ها و آقایان می­‌باشد. افراد با توجه به بودجه­ و سلیقه‌­ای که دارند می­‌توانند مدل مناسب خود را خریداری نمایند. دوچرخه­‌های شهری به دلیل کارکردی که دارند از پرطرفدارترین دوچرخه­‌ها می­‌باشند.

دوچرخه‌ی کوهستان 

مسلماً با دوچرخه معمولی نمی­‌توان در مناطق کوهستانی دوچرخه سواری کرد. بنابراین اگر علاقه‌­مند به دوچرخه سواری در این مناطق هستید باید به فکر خرید دوچرخه کوهستانی برای خود باشید. این دوچرخه مناسب برای مسیرهای ناهموار، تپه‌­ای، مراتع و جنگل می‌­باشد. دوچرخه­‌های کوهستان لاستیک­‌های ضخیمی داشته و دارای آج بوده تا مانع سرخوردن دوچرخه در مسیرهای لغزنده شوند. نوع تایر در این وسیله بسیار مهم است؛ زیرا به کمک این تایرها قادر به کنترل دوچرخه هستید. وزن آن سبک و انرژی کمتری را حین رکاب زدن از دوچرخه سوار می­‌گیرد. جنس آن از آلیاژ آلومینیوم و مجموعه قطعات سیستم دنده‌­دهی آن شامل زنجیر، خودرو، شانژمان، طبق عوض کن و دسته دنده می‌­باشد. دوچرخه کیوب مدل Cube Attention SL، دوچرخه Flash مدل ULTRA H14، دوچرخه بچه­‌گانه راپیدوRAPIDO 5R90 و.....از جمله برندهای مناسب برای خرید دوچرخه کوهستانی می­‌باشند.

خرید دوچرخه تخصصی

از جمله برندهای معروف و معتبر دنیا، برند کی تی ام می­‌باشد که محصولات آن تخصصی و مناسب افراد حرفه‌­ای بوده و اگر بخواهیم چند محصول را برای خرید دوچرخه تخصصی به شما معرفی کنیم مدل MYROON ACE SE1 XT29 است که کاربری این دوچرخه کراس کانتری قابل استفاده برای آقایان و بانوان می‌­باشد. کراس کانتری یک رشته ورزشی و یکی از سبک­‌های دوچرخه کوهستان است. مدل  ULTRA 5.65LADY24 مناسب برای بانوان با رنگ خاص و جذاب و دیگر محصولات این شرکت که بسیار باکیفیت و از قیمت خوبی برخوردار هستند. سایز تنه دوچرخه­‌های کراس کانتری بلند طراحی شده تا دوچرخه سوار براحتی بتواند در سربالایی­‌ها حرکت کند. همچنین وزن این دوچرخه­‌ها سبک می‌­باشد.

خرید دوچرخه BMX مناسب حرکات نمایشی

در سال 1982 برای اجرای حرکات آکروباتیک در یک فیلم نمایش داده شد. این دوچرخه‌­ها از تنوع بالایی برخوردارند و در حرکات نمایشی و پرش از روی موانع بکار می­‌روند، لاستیک دوچرخه­‌های BMX  دارای آج با مقاومت بالا می­‌باشند و فاقد سیستم دنده و کمک فنر و تک سرعت هستند. جنس بدنه این دوچرخه از نوع آلیاژ کروم، دارای تنه­ای خشک، پدال­‌های پهن و فرمان بلند ساخته شده‌­اند. از مشخصات دیگر آن وزن سبک و قدرت مانور بالای آن است. ورزشکارانی که در این رشته فعالیت می­‌کنند در دو زیر رشته رقابتی و آزاد با هم مسابقه می­‌دهند که هر دو سبک سرگرم کننده‌اند.

خرید دوچرخه و فواید دوچرخه سواری

دوچرخه سواری از جمله ورزش­‌هایی است که به سلامت روح و جسم افراد کمک می­‌کند. در کنار دوچرخه سواری می‌­توانید از مناظر زیبا محیط پیرامون خود لذت ببرید و نگرانی‌­های ذهنی خود را کنار بگذارید. دوچرخه سواری از جمله ورزش­‌هایی است که کمک می­‌کند خون‌رسانی به تمام قسمت­‌های بدن بخوبی انجام گیرد. احتمال بیماری‌های قلبی و سرطان را به میزان زیادی کاهش می‌­دهد. به کاهش وزن کمک کرده و باعث عضله‌­سازی و تقویت ریه­‌ها می­‌گردد. موجب بهبود عملکرد مغز و خواب راحت و منظم و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می­‌شود از طرفی آسیب­‌های ورزشی این ورزش نسبت ورزش‌­های دیگر به مراتب کمتر است. با استفاده از دوچرخه می‌­توانید مسیر رفت و آمد خود را کوتاه کرده و در زمان صرفه­‌جویی کنید و از همه مهم‌تر کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا می­‌کنید. از آثار مثبت اجتماعی دیگر خرید دوچرخه و استفاده از آن، گرد هم آمدن دوستان در کنار هم و یک گردش دسته جمعی برای تقویت روحیه می‌­باشد.

ویراید و آشنایی با محصولات این مجموعه

انتخاب فروشگاه ویراید یک فرصت عالی برای خرید دوچرخه در برندهای معروف و معتبر به روش اینترنتی می­‌باشد. در این مجموعه شما با داشتن سلیقه‌­های متفاوت می‌­توانید بهترین خرید اینترنتی خود را از انواع برندها( -CUBE -KTM FLASH- -BONITO INTENSE) داشته باشید؛ از طرفی محصولات فروشگاه ویراید دارای ضمانت‌نامه می‌باشد.

راه ارتباطی شما با ویراید وبسایت https://vride.ir است که با ورود به این سایت می‌­توانید با محصولات دوچرخه وی­ راید آشنا شده و بعد از انتخاب آن را به سبد خرید خود اضافه کنید. هدف این فروشگاه اینترنتی جلب رضایت مشتریان و کمک به حفظ سلامت آن‌ها و رواج فرهنگ دوچرخه سواری به امید هوای پاک و عاری از آلودگی می‌­باشد. همچنین می‌توانید لوازم جانبی و قطعات یدکی دوچرخه را نیز از این مرکز تهیه نمایید. در صورت لزوم می­‌توانید با شماره 02155361294 تماس گرفته و اطلاعات لازم را بدست آورید.

اخبار داغ 

جسد دستیار کارلوس کی روش در خانه اش پیدا شد؛ خودکشی؟ خبر خوش برای طلبکاران پرسپولیس؛ سرخپوشان پولدار شدند بازداشت مردی با جلیقه انتحاری در عوارضی تهران ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت ایلکای گوندوعان از علاقه منچستریونایتد به خودش پرده برداشت همسر موراتا: پسرمان باعث شد آلوارو بیمار شود

منبع: طرفداری

کلیدواژه: دوچرخه کوهستان دوچرخه سواری خرید دوچرخه رفت و آمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف دو خودروی سواری در جاده کرج - چالوس

محمدباقر خلفی گفت: صبح امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برخورد رخ به رخ دو دستگاه پژو ۴۰۵ در جاده کرج -چالوس اعلام شد و ۲ تیم امدادونجات از پایگاه شهرستانک به محل حادثه اعزام شدند.
 
خلفی افزود: در این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام اقدامات اولیه یک نفر از مصدومان توسط نیرو‌های هلال احمر، ۴ نفر توسط اورژانس و یک مصدوم با اورژانس هوایی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • تصادف دو خودروی سواری در جاده کرج - چالوس
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • حادثه رانندگی در بروجن
  • حادثه رانندگی در بروجن با ۷ مصدوم
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • لحظه هولناک بلعیده شدن خودروهای سواری در سیل تسوج + ویدئو
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی