Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@19:38:09 GMT

آینده حمل و نقل عمومی در پساکرونا

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۷۳۵۸

آینده حمل و نقل عمومی در پساکرونا

رشد جمعیت، نیاز به رویکردهای مدرن در زمینه حمل و نقل عمومی و پیشرفت تکنولوژی برای تسهیل فرآیندها از مهم‌ترین مولفه‌ها برای رشد چشمگیر بازار حمل و نقل عمومی طی چند سال آینده به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشورهای اروپایی و آسیا-اقیانوسیه از پیشگامان نوآوری در بهبود زیرساخت‌ها به شمار می‌روند که در تلاشند برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن، اقدامات متعددی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است که سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های جدید، اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که سراسر فضاهای عمومی را وسایل حمل و نقل موتوری فرا گرفته است. البته برنامه‌ریزان شهری می‌توانند به گونه‌ای دیگر و البته مفیدتر نیز در شهرها سرمایه‌گذاری کنند؛ افزایش پیاده‌راه‌ها و توسعه حمل و نقل عمومی نه تنها برای شهرها، بلکه برای ساکنان شهری نیز مزایای بیشماری در پی دارد. در واقع، اگر شهرها به گونه‌ای طراحی شود که گرایش مردم را به پیاده‌روی و حمل و نقل عمومی افزایش دهد، آنگاه از یک سو انتشار گازهای گلخانه‌ای به حداقل می‌رسد و از سوی دیگر، تحرک شهروندان، سلامت جسمی و روحی را برای آنان به ارمغان خواهد آورد.

شهروندان بریتانیایی به خوبی از مزایای حمل و نقل پاک و تمایز آن نسبت به استفاده از خودروهای شخصی آگاه هستند. درست پس از ایجاد یک مسیر جدید در کلانشهر گلاسکو، تعداد خودروهای شهر به طور قابل چشمگیری افزایش یافت. همزمان با این رویداد، خیابان عظیمی در کلانشهر کمبریج احداث و به سه قسمت مساوی برای اتوبوس‌های عمومی، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران تقسیم شد و در نتیجه آن، تردد خودروهای شخصی به حداقل رسید. این اقدامات نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند سلامت انسان‌ها و بهبود کیفیت هوا را در پی داشته باشد.

بسیاری از برنامه‌ریزان شهری پیش‌بینی کرده‌اند که حمل و نقل عمومی تا سال ۲۰۲۴ مبتنی بر تکنولوژی خواهد بود و خرید بلیط‌های آن‌ها به صورت اینترنتی یا با استفاده از نرم‌افزارهای گوشی‌های هوشمند صورت خواهد گرفت. علاوه بر این، تا چند سال آینده، نرم‌افزارهایی ایجاد خواهد شد که کاربران می‌توانند با نصب آن‌ها روی گوشی‌های تلفن همراه خود، از زمان دقیق آغاز حرکت یک وسیله حمل و نقل عمومی و مسیرهای عبور آن آگاهی پیدا کنند. مقررات ترافیکی هوشمند نیز جریان ایمن و کارآمد خودروها را تضمین و حمل و نقل عمومی را به انتخابی برتر برای شهروندان تبدیل خواهد کرد.

ویژگی‌های سیستم‌های حمل و نقل عمومی تکنولوژی-محور

زیرساخت‌های ترافیکی پیشرفته. بدون شک، استفاده از تکنولوژی در حمل و نقل عمومی طی چند سال آینده بهبود زیرساخت‌های ترافیکی، مدیریت بهتر سیستم‌های روشنایی و ایجاد مسیرهای جدید تردد اتوبوس‌ها را در پی خواهد داشت. تراکم ترافیکی مهم‌ترین عامل در کاهش سرعت اتوبوس‌ها به شمار می‌رود که البته استفاده از سیستم‌های ترافیکی هوشمند می‌تواند بدون گسترش زیرساخت‌ها، ترافیک این وسایل را به حداقل برساند. بسیاری از شهرهای اروپایی تا کنون از سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیکی بهره گرفته و زمینه را برای بهبود سیستم‌های حمل و نقل عمومی فراهم آورده‌اند. از سوی دیگر، افزایش مسیرهای مخصوص اتوبوس‌های عمومی می‌تواند به افزایش سرعت تردد آن‌ها منجر شود و ساکنان یک شهر را به استفاده از آن‌ها، به جای خودروهای شخصی تشویق کند.

جایگزینی روش‌های قدیمی خرید بلیط با بلیط‌های دیجیتالی. اگرچه خرید و فروش دیجیتالی بلیط‌های وسایل حمل و نقل عمومی رویکرد جدیدی نیست، با این حال، با انتشار ویروس کرونا به طور گسترده در سراسر جهان ترویج پیدا کرده است. پس از شیوع بیماری کووید -۱۹، مقامات در شهرهای مختلف جهان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا حداکثر فاصله بین کاربران وسایل حمل و نقل عمومی را فراهم آورند. فروش اینترنتی بلیط‌های این وسایل از مهم‌ترین این اقدامات بوده چرا که از ماندن افراد در صف‌های طولانی برای تهیه بلیط‌های قدیمی جلوگیری به عمل آورده است.

کد خبر 477844

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمل و نقل هوشمند شهر هوشمند حمل و نقل گلاسکو شهرهای جهان کلانشهرهای جهان حمل و نقل در آینده ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا و حمل و نقل کرونا و حمل و نقل عمومی دوران پسا کرونا دنیای پساکرونا حمل و نقل پساکرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل و نقل عمومی زیرساخت ها اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز طرح کوتاه‌مدت پروژه میدان سپاه خبر داد و گفت: طرح ترافیکی کوتاه مدت پروژه میدان سپاه پس از ارزیابی نهایی، پروفیل‌های طولی و عرضی ابلاغ شد و از خرداد سال جاری اجرایی خواهد شد.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به انتقاداتی که درباره ترافیک میدان سپاه مطرح می‌شود، اظهار کرد: در خصوص پروژه میدان سپاه دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد.

وی با اشاره به طرح بلند مدت میدان سپاه، افزود: با توجه به عملکرد قُطری بلوار جمهوری و اتصال بلوار عمار یاسر و جعفر طیار (ع) به این میدان در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مشاوران این طرح پیشنهاد تقاطع سه سطحی در میدان سپاه داشته‌اند که در بودجه سال جاری برای آغاز مراحل اجرایی پروژه، از سوی شورای اسلامی شهر قم بودجه‌ای لحاظ شده و به تصویب رسیده است.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به زمان اجرای این طرح، تصریح کرد: بودجه اجرایی برای پروژه میدان سپاه در سال جاری پیش‌بینی شده است و این طرح پس از طی مراحل تطبیق طراحی به صورت سازه، آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح کوتاه مدت این میدان پس از آمارگیری و شبیه‌سازی‌ها در کمیته فنی شورای ترافیک و شورای هماهنگی ترافیک استان تصویب شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: کلیات طرح به این شکل است که عملکرد میدان به یک سمت محدود و ضلع شرقی میدان سپاه مسدود می‌شود.

خانه‌زاد یزدی افزود: با توجه به جهت حرکت جنوب به غرب در میدان سپاه، یک دور برگردان در نزدیکی بلوار عطاران پیش‌بینی و طراحی شده و مراحل مقدماتی طرح در حال انجام است.

وی با اشاره به سنگینی ترافیک و مطالبات مردم، عنوان کرد: مراحل جابه‌جایی تأسیسات شهری و درختانی که در طرح هستند را در نخستین اقدام انجام می‌دهیم تا پس از ارزیابی همه جانبه این طرح در هفته آینده، پروفیل‌های طولی و عرضی ابلاغ و ماه خرداد اجرا شود.

کد خبر 748503

دیگر خبرها

  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه