Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه برای برگزاری سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در ایام نوروز تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا، هستیم، گفت: احتمال دارد انجام تست فوری برای تمام مسافران دریایی اجباری شود اما هنوز در این باره هم تصمیم نهایی اعلام نشده است.

حسین عباس‌نژاد درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای انجام سفرهای دریایی در ایام نوروز اظهار داشت: برای برگزاری سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در ایام نوروز در بنادر شمالی و جنوبی تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا چه در استان‌ها و چه در ستاد مرکزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و پروتکل‌ها و دستورات نهایی درباره این موضوع ابلاغ نشده اما انچه که تا به امروز (شنبه نهم اسفند ماه ) شنیده شده این است که گردشگری دریایی در بنادر جنوب برای نوروز فعلا ممنوع است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در هر صورت آماده برگزاری سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در بنادر جنوب و شمال در ایام نوروز هستیم، گفت: هر چند هنوز پروتکل‌ها اجرایی یا تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در ستاد و استان‌ها برای برگزاری این برنامه‌ها یا عدم برگزاری آن اعلام نشده، اما سازمان بنادر در حال آماده سازی بنادر برای انجام برنامه‌های نوروزی است اگر تصمیم ستاد مبنی بر عدم انجام سفرهای دریایی باشد، مانند نوروز 99 تمام برنامه‌ها لغو می‌شود.

عباس‌نژاد افزود: اگر بنا باشد برنامه‌های نوروزی برگزار شود به طور قطع رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسافران و متقاضیان اجبار است که یکی از مهم‌ترین آنها رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شناورها خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارایه تست منفی کرونا برای مسافران و گردشگران الزامی است، اظهار داشت: تا به امروز درباره این جزییات فعلا چیزی ابلاغ نشده است اما قطعا مسافران از مبادی زمینی و هوایی با تست منفی به این مناطق وارد می‌شوند و فرض بر این است که با تست منفی توانسته‌اند به مناطق ساحلی به ویژه جنوب وارد شوند. موضوع بعدی الزام تست فوری برای تهیه بلیت شناورها است که احتمال دارد انجام تست فوری برای تمام مسافران دریایی اجباری شود اما هنوز در این باره هم تصمیم نهایی اعلام نشده است.

عباس‌نژاد ادامه داد: اگر تست فوری الزام شود، تجهیزات و امکانات برای انجام این پروتکل را با همکاری دستگاه های مربوطه فراهم می‌آوریم.  ‌

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به تجهیز ناوگان برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: پرترددترین مسیر قشم – بندرعباس است که برای اجرای پروتکل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در طول یک سال گذشته دو فروند شناور به این مسیر اضافه شده است.

عباس‌نژاد ادامه داد: در نوروز سال گذشته به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تمام سفرها و گردشگری دریایی لغو شد اما در شرایط عادی سالانه بین 10 تا 12 میلیون جابه جایی دریایی داشتیم که در طول یک سال گذشته این آمار افت بسیار شدیدی داشت.

وی با اشاره به مسیرهای پرتردد دریایی اظهار داشت: مسیر بندرعباس- قشم، چارک- کیش و لافت از پرترددترین و پرتقاضاترین مسیرهای دریایی چه در بخش مسافر چه حمل خودرو هستند و ممکن است امسال مسیرهای دریایی برای اتصال جزایر به  یکدیگر افزایش یابد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر گفت: برای انجام سفرهای خارجی از طریق دریا هم آمادگی لازم را داریم اما کشورها همسایه در جنوب کشور، پروتکل های خاصی برای برقراری این مسیرها در ایام کرونا دارد و به‌ فعل درآمدن مسیرهای دریایی بین کشورهای همسایه بستگی به شرایط پذیرش آنها دارد البته ایران هم شرایطی برای پذریش مسافران خارجی دارد اما در طول دوران کرونا جابه‌جایی‌ها در شرایط خاص و با هماهنگی وزارت خارجه انجام شده است.

عباس‌نژاد همچنین درباره تغییر قیمت بلیت شناور در مسیرهای مختلف در ایام نوروز اظهار داشت: سازمان بنادر درباره تعیین قیمت بلیت شناورها در مسیرهای مختلف تصمیم‌گیر و نرخ‌گذار نیست و این تصمیم از سوی استانداری‌ها و ستاد سفرهای نورزوی استانی گرفته می‌شود اما معمولا در ایام نوروز افزایش قیمتی صورت نمی‌گیرد البته باید در نظر گرفت که در طول یک سال گذشته با افت بی‌سابقه سفر و افزایش هزینه ها مواجه بودیم. به هر حال هنوز دراین باره تصمیمی گرفته نشده است.  /ایلنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر برگزاری سفرهای دریایی گردشگری دریایی گردشگری دریایی مبارزه با کرونا ایام نوروز برای انجام سال گذشته عباس نژاد برنامه ها پروتکل ها تست فوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس ستاد دهه کرامت کشور در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در شیراز گفت: روز بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) در ششم ذیقعده و روز تکریم امامزادگان (ع) نیز در پنجم این ماه در نظر گرفته شد تا با توجه به اینکه مردم اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه را پناهگاه خود می‌دانند، در مورد اولیای الهی بیشتر صحبت شود.
خدا داده با تاکید بر اینکه مراسم‌ها و برنامه‌های ایام دهه کرامت با محوریت اعتاب مقدسه برگزار می‌شود، گفت: امسال با تدبیری که از سوی نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور انجام شد، ساز و کاری با همراهی ستاد بزرگداشت دهه کرامت اندیشیده شد که کار از جنس مردمی و هماهنگی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشد.
رئیس ستاد دهه کرامت کشور هدف از برگزاری این نشست را هم افزایی و تصمیم گیری در خصوص اجرای برنامه‌های مشترک نهاد‌های فرهنگی در ایام دهه کرامت ذکر و تاکید کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده در این نشست برنامه ریزی‌ها و کار‌های خوبی انجام شده است و شیراز علاوه بر سابقه ادبی و گردشگری به مرکز معرفتی و زیارتی تبدیل شده ضمن اینکه نقش آفرینی خوبی با محوریت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) با راهبری تولیت این حرم بین نهاد‌های مختلف در جریان است.
خداداده گفت: امسال محوریت دهه کرامت با موضوع حجاب و عفاف و همچنین عزت و کرامت مردم در پی پاسخ کوبنده نیرو‌های مسلح به رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد
راهپیمایی دختران فاطمی، محفل انس با قرآن، پیاده رویی از شهر‌های مختلف به سمت حرم مطهر از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس است.
دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و پایان آن ولادت امام رضا علیه السلام است.
پنجمین روز دهه کرامت مصادف با ششم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) در نظر گرفته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد