Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبیار با ابراز تمایل نسبت به ساخت فیلم در ترکیه گفت: تا آنجا که من دنبال کرده و پی گرفته‌ام، سینمای ترکیه در سال‌های اخیر جهشی بسیار خوب داشته و در دیگر عرصه‌ها از جمله عکاسی هم پیشرفت‌ها بسیار شگفت‌انگیز بوده و به نظرم تعریف کردن پروژه‌های مشترک از موارد ضروری زمانه امروز است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، آبیار که امسال با فیلم سینمایی «ابلق» در جشنواره سی و نهم فجر حضور داشت و برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه با تاکید بر استقبال مردم جهان از فیلم‌های سینمای ایران به ویژه در جشنواره افزود: ما هم مانند هر کشور دیگر فیلم سیاسی داشتیم به ویژه در دهه اول پس از انقلاب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان هم داریم اما با یک رویکرد تازه‌تر. گرچه هم آن زمان هم در دهه‌های بعد فیلم‌های سیاسی ما آن کیفیت لازم را نداشت اما در سال‌های اخیر این گونه رشد کرد و فیلم‌های خیلی خوب با رویکرد مستندگونه ساخته شد.

این فیلمساز تحسین‌شده و خالق «شیار ۱۴۳» و «نفس» در ادامه با اشاره به شباهت‌های سینما ایران و ترکیه و پیشرو بودن فیلم‌های این دو کشور نسبت به دیگر کشورهای منطقه گفت: در محدوده خاورمیانه ترکیه و ایران هستند که دارند خیلی خوب در حوزه سینما کار می‌کنند. به شدت امکان همکاری مشترک هست چون ریشه‌های فرهنگی مشترک فراوان داریم. برای مثال، در موضوع پناهندگان موضوع ما می‌تواند مشترک باشد. تعداد زیاد پناهندگان سوری به ترکیه آمده‌اند و ما هم میزبان پناهندگان از افغانستان و دیگر کشورها بوده‌ایم. در موضوع مواد مخدر هم می‌توانیم کارهای مشترک را دنبال کنیم.

با اشاره به رونق سینمای ایران تا پیش از شیوع گسترده کرونا گفت: وقتی فیلم‌ها در نوبت اکران ماندند و نمایش‌های آنلاین هم چندان موفق نبودند، سینمای ایران از نظر تجاری با یک شکست کامل روبه‌رو شد.

آبیار مسائل انسانی و اخلاقی موجود در سینمای عباس کیارستمی و سینمای اصغر فرهادی را در ایران و سینمای نوری بیلگه جیلان و دیگران در ترکیه از موارد مشترک دو کشور برشمرد و افزود: به تازگی آقای حسن فتحی یک پروژه مشترک درباره زندگی مولانا در ترکیه ساخت که اتفاقی بسیار خوب است و خود من هم خیلی تمایل دارم یک کار در ترکیه بسازم. تا آنجا که من دنبال کرده و پی گرفته‌ام، سینمای ترکیه در سال‌های اخیر جهشی بسیار خوب داشته و در دیگر عرصه‌ها از جمله عکاسی هم پیشرفت‌ها بسیار شگفت‌انگیز بوده است. در ادبیات هم و به نظرم تعریف کردن پروژه‌های مشترک از موارد ضروری زمانه امروز است.

او در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه بازیگرانی چون لیلا حاتمی، الناز شاکردوست و ترانه علیدوستی را ستاره‌های امروز سینمای ایران دانست و پافشاری تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران به استفاده از ستاره‌ها را برای بازگشتن فروش فیلم دلیل کم بودن تعداد ستاره‌ها برشمرد و گفت: من کارگردان همیشه دوست دارم ستاره‌های تازه بیاورم اما به دلیل شرایط اقتصادی سینما ناچارم از همان چهره‌ها بهره ببرم. تعداد بازیگرانی که از ایران می‌روند بسیار کم هستند و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند بمانند و کار کنند و از ریشه‌هایشان دور نشوند. به هر حال، ما ریشه‌های فرهنگی در ایران داریم و اگر برویم خارج، انگار از چیزی بریده می‌شویم و باید از اول شروع کنیم. از این رو، همه ترجیح می‌دهند بمانند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نرگس آبیار سینمای ترکیه سینمای ایران کرونا سینمای ایران ستاره ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای نکونام؛ ستاره مصدوم استقلال «آقا وسط» بازی کرد!

آفتاب‌‌نیوز :

استقلال این روز‌ها در حالی تمرین می‌کند که یک اتفاق خوشایند باعث خوشحالی و امیدواری تمام اعضای کادر فنی و بازیکنان شده است. پس از پایان نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر، کوین یامگا در برخورد سهوی با امید حامدی‌فر به شدت مصدوم شد و کارش به چند جراحی متوالی کشید به طوری که ادامه رقابت‌های لیگ بیست و سوم را از دست داد و تکلیفش برای فصل آینده نیز هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

چشم کوین به شدت آسیب دید و تا به امروز چند عمل جراحی متوالی را پشت سر گذاشته است، اما خوشبختانه قبل از پایان سال، کادر پزشکی معالج این بازیکن به او اجازه داد آرام آرام دور زمین فوتبال بدود و پس از شروع سال جدید نیز اجازه کار‌های سبک با توپ و بغل پا زدن پیدا کرد. حالا با هماهنگی پزشکان، کوین یامگا دویدن خود را افزایش داده و علاوه بر آن چند روزی است که اجازه یافته تا در تمرینات موسوم به فوتبال ۴ به ۲ و تمرین "آقا وسط" نیز شرکت کند. اتفاقی که بسیار باعث امیدواری همه استقلالی‌ها شده است، چون نشان می‌دهد که او آرام آرام به فوتبال باز می‌گردد. اگر همه چیز طبق روال جلو برود، احتمال دارد بازیکن اروپایی استقلال از حوالی دی ماه امسال بتواند به ترکیب ثابت آبی پوشان برگردد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • جدایی نیمیر عبدالعزیز و انگاپت از ترکیه
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • خبر خوب برای نکونام؛ ستاره مصدوم استقلال «آقا وسط» بازی کرد!
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه