Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@04:30:24 GMT

آزادی ۴۲ زندانی ربوده شده در نیجریه

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۹۳۴۹

آزادی ۴۲ زندانی ربوده شده در نیجریه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، یک مقام دولت نیجریه از آزادی ۴۲ نفر از جمله ۲۷ دانش آموزی خبر داد که حدود دو هفته پیش از مدرسه‌ای در شمال نیجریه ربوده شده بودند.

«ماری نوئل برجه» (Mary Noel-Berje) دبیر مطبوعاتی ارشد ایالت نیجر (در کشور نیجریه) امروز شنبه به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت افراد آزاد شده به شهر «مینا» مرکز ایالت نیجر رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ما آن‌ها را دریافت کردیم.

افرادی که امروز خبر آزادی آن‌ها منتشر شده، از سوی افراد مسلح و به هنگام حمله به یک مدرسه شبانه روزی در کاگارا ربوده شده بودند.

آزادی این افراد یک روز پس از آن انجام می‌شود که پلیس نیجریه روز گذشته اعلام کرده بود شماری افراد مسلح، ۳۱۷ دختر را از یک مدرسه شبانه روزی دیگر در شمال نیجریه در ایالت زامفارا ربودند. یکی از ساکنان منطقه گفته بود افراد مسلح به یک اردوگاه نظامی و یک ایست بازرسی در نزدیکی آن منطقه نیز حمله کرده بودند و از مداخله سربازان در این آدم ربایی جلوگیری کرده بودند.

سلیمان تونائو آنکا، سخنگوی دولت محلی گفته بود: افراد مسلح با وسیله نقلیه وارد مدرسه شدند، سپس برخی از دختران را مجبور کردند که سوار خودرو‌های آن‌ها شوند. یکی دیگر از معلمان تصریح کرده بود که ۶۰۰ دختر نوجوان در هنگام حمله در خوابگاه حضور داشتند که نیمی از آن‌ها پیدا شده‌اند. وی اضافه کرد که دختران گمشده یا فرار کرده‌اند یا ربوده شده‌اند.

پس از حادثه روز گذشته، این اقدام وحشیانه از سوی برخی مقامات نیجریه و نیز بین المللی محکوم شد. محمد بوهاری، رئیس جمهور نیجریه با محکوم کردن این آدم ربایی، آن را اقدامی غیر بشری و کاملا غیر قابل پذیرش عنوان کرد.

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد: این اقدام منفور علیه دانش‌آموزان بی‌گناه را به شدت محکوم می‌کنیم. امیدواریم دانش‌آموزان به زودی به خانواده‌های خود به سلامت بازگردند. برای کشور و مردم دوست و برادر نیجریه نیز آرزوی سلامتی داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایالت نیجر آدم ربایی وزارت خارجه ترکیه افراد مسلح ربوده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گورهای جمعی بیمارستان ناصر در غزه/ احتمال ربوده شدن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل + عکس های وحشتناک

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است.

پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی ناصر پیدا شد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، از میان اجساد، ۱۶۵ تن به دلیل تغییراتی که اشغالگران در علائم ویژه برای شناسایی ایجاد کرده بودند، مجهول الهویه بوده و قابل شناسایی نبودند.

به نوشته ایسنا، فیلم‌ها و عکس‌های مستند برخی از اجساد قربانیان گورهای جمعی را نشان می‌دهند که روی آنها آثار شکنجه و بسته شدن دست‌هایشان با بندهای پلاستیکی وجود داشت.

نیروهای امدادرسانی می‌گویند: آنها اجسادی را با دستان بسته، شکم باز شده و بخیه زده پیدا کردند که با روش‌های معمول بخیه زدن زخم‌ها در نوار غزه مغایرت دارد و این موضوع شبهه‌هایی را در مورد سرقت برخی از اعضای بدن انسان ایجاد می‌کند.

 

 

این نیروها افزودند: جسد یک شهروند با لباس اتاق عمل نیز مشاهده شده که این موضوع تردیدهایی را در مورد زنده به گور کردن وی ایجاد می‌کند.

این منابع در همین راستا خاطرنشان کرد: «جسد دختری که دست و پاهایش قطع شده بود مشاهده شده درحالیکه لباس اتاق عمل به تن داشت که این موضوع تردیدهایی را در مورد زنده به گور شدن وی ایجاد می‌کند.»

این نیروها مشاهده کردند که دست تعدادی از شهدا با بند پلاستیکی بسته شده و لباس سفیدی به تن داشتند که اشغالگران از آنها به عنوان لباس اسیران موجود در بیمارستان ناصر استفاده می‌کردند و آثار شلیک گلوله در ناحیه سر آنها دیده می‌شد این مسائل شبهه‌هایی را در مورد انجام تیرباران و نابودی میدانی آنها ایجاد می کند.

آنها همچنین اجساد زیادی را مشاهده کردند که کفن‌هایشان عوض شده و در کفن‌های سیاه و آبی جدید قرار داده شده‌اند که شامل کیسه‌های نایلونی پلاستیکی بودند که با رنگ‌های مورد استفاده در غزه فرق داشتند. آنچه شبهات را بیشتر می‌کند این است که هدف اشغالگران از انجام این کار، افزایش دمای اجساد به منظور تسریع روند تجزیه و پنهان کردن شواهد جنایاتشان بود.

 

 

همچنین در این میان تدفین تا عمق بیش از سه متر، علاوه بر انباشته شدن اجساد روی هم مشاهده شد.

نیروهای دفاع مدنی همچنین گفتند تمام شواهد قبلی حاکی از آن است که اشغالگران مرتکب جنایات علیه بشریت شده و در محوطه مجتمع پزشکی ناصر به عنوان بخشی از جنگ نسل کشی که از هفتم اکتبر علیه مردم نوار غزه به راه انداخته‌اند تیرباران‌های میدانی انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، آمریکا روز چهارشنبه پس از کشف گورهای جمعی در نوار غزه، از اشغالگران اسرائیلی توضیح خواست.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور جو بایدن، گفت: «ما می‌خواهیم این موضوع به طور کامل و شفاف بررسی شود.»

کشف اجساد باعث شد تا سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل شود و اتحادیه اروپا نیز از این درخواست حمایت کرد.

 

 

سرگرد نداو شوشانی، سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که قبرستان مجموعه ناصر «چند ماه پیش توسط ساکنان غزه حفر شده است».

ارتش اشغالگر اذعان کرد که «اجساد دفن شده توسط فلسطینی‌ها» به دست سربازان در جستجوی اسیران مورد بازرسی قرار گرفته‌اند، اما مستقیماً به اتهام دست داشتن نیروهای اسرائیلی در این قتل‌ها اشاره نکرد.

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • گورهای جمعی بیمارستان ناصر در غزه/ احتمال ربوده شدن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل + عکس های وحشتناک
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت