Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، با ابراز تأسف از وضعیت قرمز در استان خوزستان اظهار داشت: حجم ابتلائات در استان خوزستان بالا است و نزدیک به نیمی از فوتی‌ها برای این استان است. درحالی‌که اگر خوزستان کنترل می‌شد تعداد فوتی‌ها به ۴۰ نفر کاهش پیدا می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از وجود کرونای جهش‌یافته در داخل کشور با عنوان «کرونای ایرانی» خبر داد و گفت: علاوه بر موتاسیون‌های (جهش ژنتیکی) آفریقایی و انگلیسی و کالیفرنیایی، باید کرونای جهش یافته ایرانی را هم اضافه کرد؛ البته هنوز کاملا تائید نشده، ولی شواهدی از آن در قزوین و آن نواحی هست.

وی درباره تصمیم‌گیری در مورد نحوه سفر‌ها در ایام تعطیلات نوروزی نیز اظهار داشت: در این جلسه، در خصوص موضوع مسافرت‌ها و محدودیت‌ها مباحثی مطرح شد که مسافرت چگونه باشد و کدام شهر‌ها آزاد و کدام شهر‌ها آزاد نباشند و کجا‌ها تراکم وجود دارد و یا ندارد؟ که قرار شد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر روی این موضوع کار کند.

قاضی‌زاده هاشمی بحث واکسیناسیون را از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بیان کرد و گفت: پرستاران باید در اولویت واکسیناسیون باشند. به‌خصوص بعضی از این پرستاران که باردار هستند بیشتر درخطرند و آن‌هایی که با بیماران کرونایی به‌طور مستقیم در ارتباط هستند باید در اولویت باشند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: واکسن‌ها قسمت به قسمت وارد می‌شود و به همین ترتیب طبق دستورالعملی که ذکرشده واکسیناسیون انجام خواهد شد.

خطر خیز سهمگین کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت نیز با اشاره به روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هشدار داد که مطمئنا در صورت تداوم روند کاهش عمل به پروتکل‌های بهداشتی، کشور مجددا با خیز سهمگین و شدید بیماری مواجه می‌شود.

 دکتر سیما سادات لاری، گفت: نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور، همچنان دارای روند صعودی است و متاسفانه در هفته گذشته، شاهد افزایش نسبی در میانگین بروز موارد مثبت بستری و افزایش در میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل هستیم.

وی افزود: ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان، همچنان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند. ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی بیماری هستند. در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و سمنان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری در کشور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی روز‌های اخیر با کاهش مواجه بوده است و استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و ایلام دارای پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بوده‌اند.

لاری گفت: با توجه به رابطه مستقیم و معنی دار میان کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش در موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، مطمئنا در صورت تداوم روند کاهش عمل به پروتکل‌های بهداشتی، کشور مجددا با خیز سهمگین و شدید بیماری مواجه می‌شود. امیدواریم مردم با پرهیز از هرگونه ساده انگاری و اهمال در رفتار‌های فردی و اجتماعی کمک کنید تا به کمک همکاران نظام سلامت مانع از تکرار تجربیات تلخ گذشته شده و از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور جلوگیری کنیم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونای ایرانی ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی بروز موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح سه‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان کنگان اظهار کرد: دامپزشکی در انجام خدمات در مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی در سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری‌ها، اضافه کرد: هدف گذاری و اقدام سریع در خصوص جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر از موضوعات ضروری است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی و برطرف کردن مشکلات کشتارگاه دام از موضوعات مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: همچنین سیاست گذاری در راستای اقدامات بهداشتی در راستای پویایی اقتصاد دریا محور و نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بخصوص پرورش ماهی از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

فرماندار کنگان نیز ضمن بر شمردن خدمات ارزنده دامپزشکی در حفظ و صیانت از سلامت مردم اظهار داشت: به مجموعه دامپزشکی به علت حساسیت بالای کار در تأمین امنیت غذایی و سلامت سفره غذایی مردم، نگاه ویژه ای دارم.

کد خبر 6098889

دیگر خبرها

  • بیمه محصولات زراعی در لرستان ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد
  • هشدار نسبت به نبود دارو‌های بیماران پیوند کبد/ «فیبرینوژن» و «بازیلیکسیمب» موجود نیست
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • هشدار نارنجی وضعیت جوی در این استان‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • هشدار نارنجی وضعیت جوی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند