Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه "خمین پایلوت کشوری اجرای قانون تسهیل ازدواج شد" گفت: ساخت مسکن ارزان‌قیمت برای جوانان پیش‌بینی شد که زمین آن تامین شده و فرماندار خمین پیگیر نحوه اقدام آن است. - اخبار استانها -

محسن خیرمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از  اراک، با اشاره به اقدامات دادگستری در زمینه تشویق جوانان به امر ازدواج اظهار داشت: در زمینه ازدواج قانونی داریم که متاسفانه از سال 84 به عنوان قانون تسهیل ازدواج جوانان هنوز عملیاتی نشده و امسال استان مرکزی به عنوان پایلوت کشوری اجرای قانون تسهیل ازدواج انتخاب شد که بر اساس شاخص‌ها شهرستان خمین را انتخاب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه موضوع ازدواج موارد مختلفی برای عدم ازدواج افراد وجود دارد و بر اساس این شاخص‌ها چند محور از جمله اشتغال، تسهیلات ارزان قیمت، مسائل مرتبط با آموزش‌ها و سایر موارد را قرار دادیم که با کارشناسان استانی دستگاه‌ها سند تهیه و در قالب ستاد تسهیل و شورای پیشگیری استان در دی‌ماه امسال عملیاتی شد، این سند یک ساله است و هر سه ماه گزارش‌گیری می‌شود همچنین شعاع کار کشوری بود و در جلسات مقامات کشوری حضور داشتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: موضوع ساخت مسکن ارزان‌قیمت برای جوانان پیش‌بینی شد که زمین آن تامین شده و فرماندار خمین در زمینه نحوه اقدام آن کار می‌کند همچنین در زمینه تامین جهیزیه، وام‌‌، تخفیف‌های مربوط به استفاده از سالن‌ها، موضوعات متناسب با این حوزه و در زمینه کسب و کار تخفیف‌های جواز کسب و غیره را برای شهرستان درنظر گرفته‌ایم و استفاده از ظرفیت بسیج و دستگاه‌ها در زمینه تولید شغل و یا تسهیل آن مهم‌ترین اقداماتی بود که انجام شد.

خیرمند با اشاره به خدمات مشاوره گفت: یکی از زمینه‌هایی که سبب می‌شود افراد به سمت ازدواج سوق پیدا نکنند ترس از طلاق است که در این زمینه اقدامات خوبی در حوزه مشاوره انجام شده و با توجه به اهمیت موضوع آسیب‌شناسی در زمینه قانون تسهیل ازدواج این امر انجام می‌شود و دستگاه‌هایی که در حال اجرای برنامه هستند باید این موضوع را به دادگستری اعلام کنند.

اهدای 500 سری جهیزیه به زوج‌های جوان هرمزگانی از سوی سپاه/ ازدواج آسان در دستور کار قرار گرفت + فیلمورود قرارگاه مرکزی‌ جهاد‌ سازندگی به طرح ازدواج آسان در سراسر کشور + فیلمدبیر قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در بندرعباس: سپاه گام‌های بلندی برای ازدواج آسان جوانان برداشته است

وی افزود: بررسی سهم هر یک از موارد در کاهش ازدواج یکی دیگر از موضوعات مهمی است که دانشگاه خمین این کار را انجام می‌دهد به طوری که سهم اشتغال، دخالت‌های خانواده‌ها، تجمل‌گرایی و غیره بررسی می‌شود و کار علمی و اجرایی است که بتوانیم در استان مرکزی انجام دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: امسال به رغم شرایط کرونایی ازدواج مثبت بود به عبارتی تعداد به نسبت سال گذشته افزایشی بود و نشان‌دهنده این است که به احتمال زیاد موضوعات اقتصادی در زمینه ازدواج بسیار تاثیرگذار است و اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری و خیران ورود پیدا کنند تا حدودی مشکلات را می‌توان برطرف کرد.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قانون تسهیل ازدواج استان مرکزی ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۹۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزارتومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۵ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۱۱۱ دلاری ۲ هزار و ۳۱۴ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: از قیمت کالاها مطلع هستم /موشک جواب موشک است/عضو گروه و حزبی نیستم /ابربدهکاران بانکی که پچ‌پچ جلسات و محافل بود را علنی کردیم
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری