Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (۹ اسفند) مقرر شده بود که کشور چهارم دخیلی در موضوع حادثه هواپیمای اوکراینی نتیجه را اعلام کند که به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشور امروز این نتیجه اعلام شد.

براساس این گزارش ۴ کشور از جمله ایران، اوکراین، کانادا و فرانسه در رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراین دخیل هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این زنگنه در نشست خبری خود اعلام کرده بود که طبق آنکس ۱۳ و کنوانسیون شیکاگو برای ۴ کشور دخیل در سانحه هواپیمای اوکراینی گزارش ارسال شده است و این کشور‌ها تا ۶۰ روز فرصت دارند جواب این گزارش را به ایران بدهند که این تاریخ ۹ اسفند ۹۹ به پایان می‌رسید.

او بیان کرد: این پاسخ‌ها فنی و سازنده بوده و تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تعامل و تفاهم کاملی با این کشور‌ها در این زمینه داشته‌اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تا تاریخ ۹ اسفند منتظر پاسخ کشور چهارم می‌مانیم، اگر پاسخ ندهند تا آخر امسال گزارش نهایی بررسی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را برای عموم منتشر خواهیم کرد.

گفتنی است، پیش از این هم معاون اول رئیس جمهور در مصوبه هیئت دولت درباره پرداخت غرامت به بازماندگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را به وزرای راه، خارجه، دفاع و دادگستری و معاونان حقوقی و برنامه و بودجه رئیس جمهور ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، وزارت راه و شهرسازی مسئول مذاکره با بازماندگان جان باختگان این سانحه و مصالحه با آن‌ها شناخته شده است به طوری که وزارت راه مأمور بررسی کلیه دعاوی و اختلافات حقوقی این سانحه است و همچنین پرداخت غرامت و خسارت به بازماندگان این سانحه از سوی جمهوری اسلامی ایران، داوطلبانه است.

برای هر یک از جان باختگان ۱۵۰ هزار دلار یا معادل یورویی در نظر گرفته شده که به بازماندگان آنان پرداخت می‌شود و خسارات مربوطه به خانواده‌های جان باختگان ایرانی بر اساس قوانین داخلی و به بازماندگان جان باختگان اتباع خارجی، مطابق قوانین و عرف بین الملل پرداخت می‌شود.

بر این اساس خسارت اشیا و اموال همراه مسافران بر اساس ارزش آن‌ها که هنگام سوار شدن به گمرک اظهار شده، مازاد بر رقم مذکور به بازماندگان پرداخت می‌شود. نحوه پرداخت را کارگروهی از وزارتخانه‌های راه و اقتصاد و خارجه همراه با معاونت حقوقی ریاست جمهوری با همکاری سازمان قضائی نیرو‌های مسلح تعیین می‌کند، اما پرداخت نهایی بر عهده وزارت راه است.

براساس این گزارش، هواپیمای بوئینگ پرواز شماره ۷۵۲ شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد وهمه ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیمایی اوکراینی حمل ونقل ناوگان هوایی هواپیمای اوکراینی جان باختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری تلفنی صورت گرفته از طریق رئیس سازمان سنجش کشور قرار شد برای داوطلبان بازمانده از سیل در زیرکوه تصمیم جدید اتخاذ شده و مساعدت لازم صورت گیرد.

جواد قناعت، امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران درخصوص پیگیری انجام شده برای بازماندگان از کنکور در شهرستان مرزی زیرکوه به دلیل وقوع سیل افزود: امروز برگزاری کنکور سراسری را در سطح کشور داشتیم و چندین مسیر اصلی و فرعی شهرستان زیرکوه به دلیل شدت بارندگی و سیلاب مسدود شد و برخی از داوطلبان کنکور به محل حوزه‌های آزمون نرسیدند.

وی افزود: این موضوع نگرانی‌هایی برای خود داوطلبان و والدین آنان ایجاد کرده، لذا طی تماس تلفنی با دکتر پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور، اوضاع امروز شهرستان زیرکوه تشریح شد تا برای داوطلبان چاره‌اندیشی صورت گیرد.

قناعت بیان کرد: در این تماس تلفنی، قرار شد برای دانش آموزانی که به دلیل وقوع سیل و مسدودی راه‌ها به حوزه‌های آزمون نرسیدند مساعدت لازم و تصمیم گیری جدیدی صورت بگیرد تا این بزرگواران از نگرانی دربیایند.

استاندار بیان کرد: با این وجود اگر دانش آموزی نتوانسته به کنکور برسد نگران نباشد، جبران خواهد شد و تصمیم خوب و جدیدی را سازمان سنجش کشور برای آن‌ها خواهد گرفت.

وی با اشاره به بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی، گفت: تمام دستگاه‌های متولی و تیم‌های امدادی در سطح استان در حالت آماده باش هستند تا کمترین آسیب ناشی از سیل به مردم برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل‌زده
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل زده
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه
  • برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد