Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-26@05:38:07 GMT

پالایشگران چینی خرید نفت را کاهش می‌دهند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۳۸۲

پالایشگران چینی خرید نفت را کاهش می‌دهند

پالایشگران چینی با افزایش قیمت نفت خام، خرید را کاهش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، منابع صنعتی و تحلیلگران اعلام کردند که واردات نفت خام چین در سه ماه دوم امسال و در پی افزایش قیمت شاخص نفت خام برنت و رسیدن آن به بالاترین سطح ۱۳ ماه اخیر، کاهش می‌یابد.

پالایشگران چینی با کاهش تقاضای نفت و کاهش حاشیه سود، برای توقف فعالیت‌ها به‌منظور انجام عملیات تعمیرات اساسی و نگهداری برنامه‌ریزی شده آماده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار بهبود تقاضای جهانی سوخت و کاهش عرضه نفت عربستان و آمریکا سبب شده است قیمت نفت برنت این هفته به بالاترین حد خود از ماه ژانویه ۲۰۲۰ برسد و حدود ۳۰ درصد نسبت به ژانویه افزایش یابد.

منابع صنعتی و تحلیلگران گفتند: پالایشگاه‌های مستقل چین که یک‌پنجم تقاضای واردات این کشور را به خود اختصاص می‌دهند، با ورود به فصل کاهش تقاضا تمایلی برای خرید ندارند، این در حالی است که حاشیه‌های سود داخلی هنوز نتوانسته‌اند به افزایش خیره‌کنده قیمت‌های جهانی برسند.

یک منبع پالایشگاهی چین گفت: تقاضا اکنون بسیار کند است و محموله‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارد.

یک منبع پالایشی آسیایی با اشاره به افزایش تعداد محموله‌های فروخته نشده که قرار است در ماه‌های مارس و آوریل به آسیا برسد، گفت: نبود تقاضای قابل توجه، به علاوه شرایط بکواردیشن شدید (شرایطی که قیمت محموله‌های نقدی از قیمت‌های آتی آن بیشتر می‌شود) فشار زیادی را بر بازرگانان وارد می‌کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: چین خرید نفت و گاز پالایشگاه کاهش واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳