Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@23:44:31 GMT

ناوگان حمل ونقل عمومی درمسیر نوسازی

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۴۸۳

ناوگان حمل ونقل عمومی درمسیر نوسازی

به همین دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری در وسایل حمل‌ونقل عمومی یکی از دستورالعمل‌های شهرداری مناطق برای جلوگیری از انتشار این ویروس و حفظ سلامتی شهروندان مدنظر قرار گرفته است. یکی دیگر از اولویت‌هایی که در منطقه یک برای رفاه و ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده نوسازی اتوبوس‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیگیری‌های معاونت حمل‌ونقل منطقه یک در زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به تازگی ۱۰دستگاه اتوبوس نو در خط ۲۱۶ (شهید محلاتی به علم وصنعت) به کارگیری شده است.

در منطقه یک خطوط اتوبوسرانی ویژه‌ای در حال سرویسدهی هستند. خطوط بی. آر. تی از تجریش تا راه‌آهن، شهرک لاله(در انتهای بزرگراه ارتش) تا جوانمرد قصاب و پارک وی تا پایانه جنوب مسافتی طولانی را طی می‌کنند و از خطوط فرامنطقه‌ای به شمار می‌آیند که روزانه مسافران بسیاری را بین مناطق جنوب تا شمال شهر جابه‌جا می‌کنند. همچنین برای رفاه شهروندان منطقه وبا پیگیری‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ خط شبانه بی. آر. تی هم فعالیت دارند. علاوه بر این خطوط، در محله‌های منطقه یک ۴ پایانه اتوبوس و ۵ پایانه تاکسی فعالیت می‌کنند و وظیفه خدمت‌رسانی به مسافران را برعهده دارند.
 اضافه شدن ۱۱۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران می‌تواند تا حدود زیادی از جمعیت و ازدحام مسافران در اتوبوس‌های مناطق مختلف را کاهش دهد که در این صورت استقبال مسافران از این وسیله نقلیه عمومی بیشتر خواهد شد.  
بافت متفاوت محله‌های شمال شهر، خیابان‌های پرشیب و صعب‌العبور برخی محله‌ها اهمیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را بیشتر کرده و برخی اتوبوس‌هایی که در این محله‌ها فعالیت دارند نیاز به تعمیر و نوسازی دارند اما اتوبوس‌ها تحت پوشش شرکت‌های بخش خصوصی هستند و نوسازی آنها از حیطه اختیارات منطقه خارج است. با این حال و بنا به درخواست شهروندان و با پیگیری‌های انجام شده به تازگی مینی‌بوس‌هایی در ۲ محله جماران و درکه که خیابان‌های صعب‌العبور دارد جایگزین اتوبوس شده است. خط تجریش - درکه خط تجریش - جماران به‌زودی با تعدادی مینی‌بوس نو و بازسازی شده. خدمات خود را بهبود خواهند داد. با اضافه شدن ۱۱۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران، توسعه خطوط مترو و تغییر ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مینی‌بوس در محله‌هایی با خیابان‌های پرشیب، امیدواریم شاهد بهبود سیستم حمل‌ونقل عمومی منطقه در سال جدید باشیم.  

کد خبر 586994 برچسب‌ها بهداشت عمومی كروناويروس ترافیک - شهری منطقه ۱ همشهری محله خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بهداشت عمومی كروناويروس ترافیک شهری منطقه ۱ همشهری محله حمل و نقل شهری ناوگان حمل ونقل عمومی اتوبوس ها مینی بوس منطقه یک محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد

مدیر منطقه یک شهرداری یزد گفت:  بازپیرایی بوستان درون محله ای کوچه بیوک واقع در جنب مسجد اعظم این محله با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و طی مدت ۱۰ ماه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه، علیرضا رسولی با بیان اینکه بازپیرایی بوستان کوچه بیوک با توجه به مراجعات و پیگیری‌های اهالی و فعالین اجتماعی این محله در دستور کار منطقه یک شهرداری قرار گرفت، اظهار کرد: برنامه بازپیرایی بوستان کوچه بیوک جنب مسجد اعظم این محله به عنوان یکی از بوستان‌های محله‌ای از محل اعتبارات عمرانی ۱۴۰۲ منطقه آغاز شد و خوشبختانه طی برنامه زمان بندی در مدت ۱۰ ماه به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از بازپیرایی این بوستان، این محل فقط به عنوان یک بوستان درختکاری شده مورد استفاده قرار می‌گرفت، گفت: در باز طراحی و بازپیرایی، موضوع استفاده بهینه از این بوستان، همچنین افزایش نشاط اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد، احداث سایت چمن مصنوعی با عنوان مینی فوتبال برای بازی‌های گل کوچک را از مهمترین اقدامات انجام شده در این بوستان برشمرد و افزود: خوشبختانه توانستیم پس از تأمین اعتبار، علاوه بر احداث این زمین چمن مصنوعی، اقداماتی نظیر تقویت روشنایی، تجهیز مبلمان، نصب وسایل بازی جدید، ایجاد جاده سلامت و نصب دستگاه‌های ورزشی انجام دهیم که همه این فعالیت‌ها منجر به رونق بیشتر این محل و افزایش شور و نشاط اجتماعی شده است.

رسولی با بیان اینکه با همکاری حوزه‌های عمرانی و خدماتی منطقه و با تکمیل روشنایی این بوستان، فاز اول بازپیرایی این پروژه پایان یافته است، اظهار امیدواری کرد: انشاالله در سال جاری، فاز دوم بازپیرایی این بوستان شامل اصلاح معابر باقیمانده و بقیه فعالیت‌ها و عملکردهای آن تکمیل خواهد شد و مورد استفاده بهینه همه همشهریان به ویژه اهالی محترم محله کوچه بیوک قرار خواهد گرفت.

کد خبر 751544

دیگر خبرها

  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • بلوار شهدای غواص تبریز به دوربین ثبت سرعت مجهز می‌شود
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین