Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه ارمنستان روز شنبه در مصاحبه با یک رسانه روسی خواهان خروج همه مزدوران خارجی از قره باغ کوهستانی شد.

به نوشته خبرگزاری «آرمنیا پرس» «آرا عیواضیان » وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ریا نووستی» گفت، همه مزدوران خارجی که توسط ترکیه و جمهوری آذربایجان به منطقه درگیری قره باغ آورده شده اند، باید بلافاصله و بطور کامل خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اتهام زنی علیه باکو گفت: «تصمیم سران جمهوری آذربایجان برای تبدیل کشور خود به کشور تحت کنترل ترکیه و یک بمب خوشه‌ای ترور نه تنها برای امنیت منطقه بلکه امنیت بین‌المللی نیز تهدید جدی است.»

عیوضیان تاکید کرد که حضور شبه نظامیان خارجی از سوی باکو  توسط کشورهای مختلف و سازمان‌های بین المللی تایید شده است. نقش ترکیه نیز در انتقال این مزدوران به جمهوری آذربایجان به وضوح تاکید شده است.

وزیر امور خارجه  ارمنستان افزود که چند خارجی که در «آرتساخ» بازداشت شده و این مزدوران اعتراف کرده اند که برای جنگ برای جمهوری آذربایجان به آنها پول پرداخت شده است. وی گفت: «پرونده‌های جنایی در اختیار نهادهای قضایی مربوطه قرار گرفته است.»

ارمنستان در جنگ 44 روزه با جمهوری آذربایجان  مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کرده و خواستار برکناری او از قدرت هستند.

بعد از شکست ارمنستان در این  جنگ  که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، انتقادها و تظاهرات علیه نخست‌وزیر ارمنستان بیشتر شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه ارمنستان ترکیه جمهوری آذربایجان مزدوران خارجی در قره باغ وزیر خارجه ارمنستان قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان به اتفاق همکاران بخش فرهنگی سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان از کرسی زبان فارسی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه دولتی نخجوان بازدید کردند.

 این جلسه  با حضور رئیس دانشگاه، معاون   و تعدادی از مدیران  و اساتید زبان فارسی دانشگاه و نماینده وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در جمهوری خود مختار نخجوان برگزار شد.

در این جلسه، حاضرین در مورد وضعیت آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختار نخجوان و راه‌های توسعه ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان