Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مصوبه جدید مجلس مبنی بر نیم بها محاسبه شدن هزینه برق برخی از مشترکان گفت: در واقع این مصوبه شامل استان سیستان و بلوچستان هم می‌شود که فاقد شبکه گاز رسانی است.

او ادامه داد: در تبصره ۸ الحاقی میزان افزایش تعرفه مشترکان پر مصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه‌ای تعیین شود که بارمالی رایگان کردن تعرفه مشترکان کم مصرف را جبران کند تا نیاز به تامین منابع جدید نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه (۶ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند الحاقی ۳، ۵ و ۶ از تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی ۳ تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه آمده است:

«وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف هستند در سال ۱۴۰۰ تعرفه‌های آب، برق و گاز مشترکان خانوار‌های کشور را به گونه‌ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکان کم مصرف خانوار‌های محروم (از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی) برابر صفر، مشترکان تا الگوی مصرف  به صورت یارانه‌ای، مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی (ibt) تعیین شود. تعرفه به نرخ صفر آب خانوار‌های محروم براساس بعد خانوار محاسبه می‌شود.»

میزان افزایش تعرفه مشترکان پر مصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه‌ای تعیین شود که بار مالی رایگان کردن تعرفه مشترکان کم مصرف را جبران کند و نیاز به تامین منابع جدید نداشته باشد.

آئین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو تهیه می‌شود و ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

براساس ماده (۴) قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق و تلفن، فاضلاب و گاز – مصوب  ۱۰ /۳ /۱۳۹۶ دستگاه‌های مسئول موضوع این قانون می‌توانند، در سال ۱۴۰۰ نسبت به برقراری انشعاب‌های غیردائم خدمات عمومی موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوطه، تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذیصلاح، اقدام کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تعرفه مشترکان الگوی مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • گوگل‌پلی رفع فیلتر می شود؟
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد