Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمان درستادبرگزاری هفته منابع طبیعی در سال ۹۹ در دیدار با مدیرکل صدا وسیمای کرمان با اشاره به پیش رو بودن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای ایجاد تغییر دیدگاه‌ها به مقوله منابع طبیعی و سرسبزی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به برگزاری آئین «روز درختکاری» افزود: موثرترین راه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع پررنگ کردن نقش مردم است که با فعال کردن کانون‌های مختلف مردمی به منظور حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در مناطق شهری و روستایی از این نقش می‌توان به خوبی بهره برد.

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، بنابراین، این هفته فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی به شمار می‌رود.

او بیان کرد: باید نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داده و در ادامه فرهنگ یادگیری و بهره گیری صحیح از این منابع را نهادینه کرد.

او تاکید کرد: برای دستیابی به سیاست‌ها و اهداف تعیین شده منابع طبیعی دراین هفته، باید از ظرفیت نهاد‌های دولتی و خصوصی، رسانه ملی، تشکل‌ها، دانش آموزان، پایگاه‌های بسیج در روستا‌ها و شهر‌ها استفاده کرد.

رجبی زاده بیان کرد: هماهنگی لازم جهت برگزاری مراسم کاشت نهال در روز درختکاری، افتتاح چندین پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان‌ها با حضور مسئولین استانی و شهرستانی تجلیل از خیرین و نمونه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور الگو سازی در جامعه، تجلیل و دیدار با خانواده شهدا و غباروبی و عطر افشانی قبور مطهر ایشان، برنامه‌ریزی جهت کاشت نهال توسط خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برخی از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته منابع طبیعی است.

او تصریح کرد: همه با هم در این هفته با شعار" همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" در راستای فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی، ترویج درختکاری و سرسبزی ایران عزیز همراه می‌شویم.

احمد علی رمضانی مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان نیز دراین دیدار گفت: درخت‌کاری یکی از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام و به ویژه از سوی رسول اکرم بار‌ها به آن اشاره شده است.

او تاکید کرد:فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است، به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری، در کاشتن نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی بکوشیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درختکاری منابع طبیعی هفته منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با معاون نخست‌وزیر قزاقستان خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سیریک ژومانگرن» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در سفر و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی، تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری قزاقستان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نقش تجاری قزاقستان در افغانستان، ابراز امیدواری کرد این کشور در حوزه معدن، راه‌آهن و دولت الکترونیک در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور، توسعه روابط و آغاز پروازهای مستقیم کابل و آستانه شد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان نیز خاطرنشان کرد صادرات افغانستان به قزاقستان سه برابر شده است و هیئت فنی این شکور در سفر به کابل نیز درباره سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، معادن و سرمایه گذاری مشترک در افغانستان گفتگوهای فنی مفصلی خواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابلافتتاح خانه تجارت قزاقستان در هراتقزاقستان: توسعه افغانستان از رشد افراط‌گرایی جلوگیری می‌کند

وی ضمن ابراز امیدواری برای پرواز مستقیم بین کابل و آستانه گفت در سفر سه روزه خود به افغانستان، نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان و قزاقستان را در کابل نیز افتتاح خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان اواسط فروردین ماه اعلام کرده بود به زودی سه سفیر جدید در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی