Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از وبدا، کیانوش جهانپور در رابطه با موتاسیون(جهش) های ویروس کووید۱۹ در ایران اظهار داشت: ویروس های RNA دار نسبت به ویروس های DNA دار، سرعت جهش بیشتری دارند و با توجه به اینکه کرونا ویروس ها از زمره ویروس های RNA دار است، طبیعتا در آنها بیشتر مشاهده می شود، سرعت جهش در ویروس های RNA دار بصورت میانگین شاید ۱۰ هزار برابر ویروس های DNA دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کرونا نیز گرچه نسبت به برخی ویروس های RNA دار لزوما سرعت جهش بیشتری ندارد اما در همه ماه های گذشته جهش های متعددی را در ایران و جهان به خود دیده است که البته بسیاری از این جهش ها لزوما منتهی به تغییر رفتار ویروس یا واکنش متفاوتی به واکسن و آنتی بادی ها و سیستم ایمنی نشده اند و قابل توجه نبوده و نیستند. 

جهانپور ادامه داد: متاسفانه انتقال ناقص مطالب و گزارش های علمی مطروحه هفتگی در ستاد ملی مقابله با کرونا آن هم از جانب افراد غیر از سخنگوی رسمی این ستاد و یا پوشش خبری ناقص آن در مواردی موجب سوء تفاهم و سوء برداشت شده و انتظار می رود اکنون که ستاد ملی مقابله با کرونا سخنگوی رسمی و مشخص دارد، اعلان مصوبات و اطلاعات منحصر به سخنگو باشد و سایر اظهارات، وجهی ندارد و رسانه ها این موضوع را در اطلاع رسانی مطالب، لحاظ کنند و البته اعضای ستاد نیز توجه بیشتری به این مهم داشته باشند، واژگان موتاسیون ایرانی که به نقل از نائب رییس محترم مجلس نیز منتشر شده است، اطلاق درستی نیست و صحت ندارد و تا امروز از میان واریانت های شناخته شده با مبدا انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیل و کالیفرنیا صرفا واریانت انگلیسی در ایران مشاهده شده است. 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بسان همه ماه های گذشته، مونیتورینگ و رصد مستمر ژنتیک ویروس و بررسی های فیلوژنتیکی و توالی یابی ژنتیکی در کشور در مراکز مشخص جریان دارد و تا کنون جهش اساسی با تغییر معنادار رفتار ویروس در ایران مشاهده و گزارش نشده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کیانوش جهانپور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیانوش جهانپور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا کیانوش جهانپور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ویروس های RNA دار ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان می‌گوید که برابر گزارش‌های دریافتی 90 درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده اند.

سردار احمدرضا رادان در قرارگاه طرح نور که به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تشکر ویژه از مردم، ریاست محترم جمهور، قوه قضائیه، مجلس، دادستان، صداوسیما و همکاران انتظامی اظهار داشت: من با قاطعیت اعلام می کنم که در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد و خوشبختانه آن گونه که نشان می دهد به لطف خداوند متعال و تلاش و جدیت همکاران،پیامدهای طرح بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

وی افزود: وظیفه و تکلیف قانونی و شرعی ما حکم می کند که این ماموریت را با جدیت و دقت و هوشمندانه استمرار بخشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد .

سردار رادان یاد آور شد: برابر گزارش های دریافتی 90 درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خویش را اصلاح و با پلیس همکاری نموده اند.

وی در پایان گفت: پلیس در کنار اجرای طرح نور، هیچ گاه از دیگر ماموریت های خود از جمله مبارزه با مواد مخدر ،سرقت و اراذل و اوباش غافل نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • کپا آریزابالاگا به چارچوب دروازه رئال مادرید برمی‌گردد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد
  • اصلاح رفتار و پوشش ۹۰ درصد تذکر گیرندگان در طرح نور
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد