Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه افغانستان در مسکو اعلام کرد که ما همه تعهدات از جمله آزادی ۶ هزار زندانی طالبان را برآورده کردیم اما طالبان تعهدات خود را زیر پا گذاشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت که ما خواستار گسترش روابط و ایجاد فصل جدیدی از همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای اظهارداشت که اتمر همچنین تاکید کرد که دولت افغانستان همه تعهداتش را از جمله آزادی 6 هزار زندانی طالبان انجام داده است.

 وی گفت که انتظار می‌رفت که طالبان بر اساس تععداتش باید خشونت‌ها را کاهش دهد، وارد گفت‌وگوها درباره آتش‌بس شود، روابطش با تروریست‌ها را قطع کند و از بازگشت زندانیان آزاد شده به میدان‌های جنگ جلوگیری کند اما این گروه تعهد شکنی کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان، پاتروشف نیز در این دیدار اظهارداشت که بازگشت امارت طالبان پذیرفتنی نیست و خروج سران این گروه نیز از فهرست سیاه تا رسیدن به نتایج ملموس در مذاکرات صلح زودهنگام است.

دو طرف در این دیدار درباره اهمیت اجماع منطقه‌ای برای صلح افغانستان و افزایش تماس‌های چند جانبه به ویژه با حضور کشورهای منطقه تاکید کردند.

اتمر گفت که «ما برای همیشه متعهد به روند صلح هستیم، هرگز میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. طالبان باید بدانند که ما صبر داریم و در قبال مردم افغانستان مسئولیتی داریم بنابراین در برابر افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان، صبور خواهیم بود تا از مردم ما محافظت کنیم».

اتمر: مذاکره با طالبان به تنهایی برای صلح در افغانستان کافی نیست

اتمر: در روند صلح تلاش می‌کنیم طالبان از گروه‌های تندرو جدا شود

حنیف اتمر: اعتماد مردم افغانستان به مذاکرات دوحه کاهش یافته است

اتمر: جامعه جهانی با هر صلحی در افغانستان موافق نیست

حنیف اتمر: برای عدم شکست توافق صلح افغانستان باید از گذشته درس گرفت

 گفتنی است که  حنیف اتمر در دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته بود که «ما از موضع روسیه درباره روند صلح و عدم بازگشت حکومت طالبان استقبال می‌کنیم، طالبان نباید از فهرست تحریم‌های بین‌المللی تا انجام تعهداتش خارج شود.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار روسیه اخبار افغانستان طالبان اخبار روسیه اخبار افغانستان امور خارجه افغانستان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان