Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، ظهر امروز قرارداد طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقاء کمی و کیفی کل بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران مطابق استاندارد یورو۵، به عنوان بزرگترین طرح زیست‌محیطی پایتخت، شمال و شمال شرق کشور با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو با شرکت چگالش با اهدف ارتقاء کیفیت محیط زیستی فرآورده بنزین تولیدی در شرکت پالایش نفت تهران امضاء شد و این طرح پس از ۳۹ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

حامد آرمان‌فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در مراسم امضای قرارداد این طرح با اشاره به اینکه این پالایشگاه ۲۰ درصد از انرژی کشور را تأمین می‌کند، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تهران در سال‌های گذشته پروژه افزایش ظرفیت تولید را برای تولید ماده اولیه بنزین اجرایی کرده و در این راستا امروز قرارداد این طرح به منظور ارتقاء کیفیت محیط زیستی فرآورده بنزین تولیدی انعقاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقای کمی و کیفی، امکان تولید بنزین یورو ۵ فراهم می‌شود، گفت: اجرای این طرح باعث رفع مشکلات و معضلات انباشتگی و افزایش ظرفیت خوراک پالایشگاه و در نهایت منجر به افزایش تولید بنزین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در ادامه تأکید کرد: این پروژه در راستای بهبود کیفیت زیست‌محیطی است زیرا بنزین تولیدی با کاهش بنزن همراه می‌شود و مطابق استانداردهای یورو ۵ خواهد بود.

آرمان‌فر با بیان اینکه داشتن این واحد برای پالایشگاه تهران یک ضرورت است، ابراز کرد: در حال حاضر بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران اصطلاحاً بنزین پاک عنوان می‌شود زیرا از نظر سولفور و گوگرد پایین است اما همچنان از نظر اکتان و‌ درصد بنزن فاقد استاندارد یورو ۵ است.

وی تصریح کرد: قطعاً پس از راه‌اندازی این واحد، اکتان افزایش یافته و مقدار تولید بنزین بیشتر و در نهایت مشخصات بنزین تولید شرکت پالایش نفت تهران منطبق بر استانداردهای یورو ۵ می‌شود و به این دلیل می‌توان از آن در کلان‌شهر تهران استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران ادامه داد: هزینه برآورد شده برای اجرای این طرح در حدود ۲۰۰ میلیون یورو و زمان اجرای آن ۳۹ ماه است که با بهره‌برداری از این طرح بنزین مطابق با استانداردهای یورو ۵ با کیفیت قابل قبول خواهیم داشت.

آرمان‌فر با اشاره به واگذاری طرح به شرکت داخلی بیان کرد: اجرای این طرح به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان و عدم مشارکت شرکت‌های خارجی مغفول مانده بود که اکنون در سال جهش تولید با تکیه بر توان شرکت‌های داخلی اجرای آن میسر شده است.

وی در ادامه ابراز کرد: مهم‌ترین اقدامات اجرای این طرح شامل احداث واحد تصفیه هیدروژنی نفتای سنگین با هدف گوگردزدایی با ظرفیت ۱۶ هزار بشکه در روز، احداث واحد CCR با هدف ارتقای عدد آرم سوزی نهایی پالایشگاه از ۸۷ به ۹۱ با ظرفیت ۱۴ هزار بشکه در روز و احداث واحد اشباع بنزن با هدف کاهش بنزن موجود در بنزین نهایی پالایشگاه با ظرفیت ۲۴ هزار بشکه در روز و احداث واحد اتان زدایی و غیره است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در پایان خاطرنشان کرد: این طرح در راستای احقاق ارتقای کیفیت محیط زیستی فرآورده بنزین تولیدی شرکت، مطابق با استاندارد یورو ۵، افزایش بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران به میزان ۱۴ درصد با کیفیت استاندارد یورو ۵ و افزایش سودآوری به میزان برآوردی ۱ دلار به ازای هر بشکه نفت خام دریافتی با تکیه‌بر توان داخلی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: پالایشگاه تهران استاندارد یورو۵ شرکت چگالش شرکت پالایش نفت تهران بنزین تولیدی شرکت استاندارد یورو اجرای این طرح بنزین تولید احداث واحد یورو ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله بلوک «شازند» قانونی است

به گزارش خبرنگار مهر بر اساس قانون، بانک های کشور مکلف به خروج از بنگاه داری هستند، بانک ملی ایران در راستای عمل به قانون و اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خروج از بنگاه داری بانک ها اقدام به واگذاری سهام شرکت پتروشیمی شازند به منظوراجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر کرد.

بر اساس اطلاعیه عرضه ای که شرکت زیر مجموعه بانک ملی ایران (سرمایه گذاری گروه توسعه ملی) در جراید، سامانه کدال و سایت شرکت بورس منتشر کرد ۵۱.۳۲ درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند آگهی شد و پس از طی مراحل قانونی به صورت نقدی به پالایش نفت تهران که ۷۰ درصد مالکیت آن در اختیار سهام عدالت است واگذار شد.

اما اخیراً این واگذاری که گام مهمی در راستای خروج از بنگاه داری از سوی یک بانک دولتی بود و عواید آن قطعاً در چرخه کسب و کار محوری بانک ملی ایران به کار گیری خواهد شد درگیر برخی حواشی و جو سازی ها شد. به نقل از برخی منابع شایعاتی در خصوص این واگذاری موفق که از قضا در راستای تکمیل زنجیره ارزش پالایش نفت تهران سرمایه گذاری سودمندی برای این مجموعه است در بازار مطرح شده است.

در خصوص این معامله و حواشی مطرح شده اخیر مهدی زمانی معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران به «مهر» این طور توضیح داد و گفت: شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به عنوان مالک ۵۱.۳۲ درصد از پتروشیمی شازند وفق مقررات اقدام به آگهی بلوک «شاراک» مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۲ کرد.

براساس اطلاعیه عرضه در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ این بلوک عرضه شد و پالایش نفت تهران پس از احراز شرایط متقاضیان خرید به عنوان خریدار این بلوک اقدام به شرکت در حراج کرده و موفق به خرید این بلوک شد.
این معامله بر اساس قوانین و مقررات ابلاغی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اجرایی شد و مورد معامله از شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به پالایش نفت تهران فروخته شد.

کد خبر 6094001 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سختی کار نفتی‌ها
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر