Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تکمیل و بهره برداری نهایی از این پروژه مشکل آب آشامیدنی در هفت روستای بخش مرکزی تربت‌جام برطرف شده و آب شرب در این مناطق پایدار خواهد شد.

وی به آبرسانی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ روستای این شهرستان زیرپوشش خدمات حوزه آب و فاضلاب نیستند که ۹ روستا از این تعداد بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام گفت: طی هفته گذشته با افتتاح مجتمع آبرسانی روستایی "چشمه گل" که برای آن افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده ۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند که با بهره برداری نهایی از فاز دوم این پروژه ۲ روستای دیگر نیز از آب آشامیدنی سالم برخودار خواهند شد.

وی افزود: در مدت اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، مشکلات حوزه آب شرب ۱۰ روستای این شهرستان با همت خیران و نیکوکاران برطرف شد.

عبداللهی ادامه داد: امسال مشکل آب آشامیدنی ۱۷ هزار نفر ساکنان ۲ روستای مومن آباد و رباط سمنگان در بخش نصرآباد این شهرستان با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال رفع شد.

وی گفت: مشکل عمده کنونی آب شرب روستایی این شهرستان کمبود شدید اعتبارات برای ساخت خطوط انتقال، راه‌اندازی ایستگاههای پمپاژ و مخازن ذخیره‌سازی آب است.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام افزود: در حال حاضر به ۱۵ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می شود و مجتمع آبرسانی سومسرا در بخش نصرآباد یکی از مهمترین پروژه های در دست ساخت است که ۵۰ میلیارد ریال برای اتمام این طرح از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده و با اجرای آن هفت روستای این بخش از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می شوند.

شبکه آب شرب روستایی در تربت‌جام ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال دارد.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

تربت‌جام  از شمال شرق هم مرز با کشور ترکمنستان و از مشرق نیز هم مرز با افغانستان است. 

برچسب‌ها تربت جام صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت جام صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب تربت جام صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب توسعه روستایی اخبار کنکور آب آشامیدنی آب و فاضلاب تربت جام آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: برای اجرای این طرح چهار کیلومتر شبکه آبرسانی، هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز و نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور اجرا شد.
کریمی افزود: برای اجرای این طرح ۵ میلیارد تومان هزینه شد.
روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود صد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره