Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:13:46 GMT

کتاب «سکوت پنجره‌ها» شاعر شیرازی به چاپ دوم رسید

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۱۸۲۰

کتاب «سکوت پنجره‌ها» شاعر شیرازی به چاپ دوم رسید

رقیه فتحی، شاعر مجموعه شعر «سکوت پنجره‌ها» در خصوص قدرت خیال‌انگیز بودن شعر به خبرنگار مهر، گفت: به قول «والاس استیونز»، شاعر معروف آمریکایی (۱۸۷۹-۱۹۵۵)، تخیل، تنها قدرتی است که انسان با آن بر طبیعت برتری دارد و شعر، عالی‌ترین نوع بروز این قدرت است. وی اضافه کرد: در خصوص شعر، تعاریف بسیاری ارائه شده است اما در واقع، نمی‌توان هیچ تعریف جامع و مانعی برای شعر، چیزی که از دل شاعر برمی‌آید بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی ادامه داد: لحظه‌ای که شور، هیجان و اشتیاق در درون شاعر اوج می‌گیرد و واژه‌ها می‌جوشند و به رقص در می‌آیند، در واقع، جایی است که غیر در او راهی ندارد.

شاعر کتاب «سکوت پنجره ها» گفت: همین اتفاق خیال‌انگیز، دقیقاً تفاوت بین شاعر و غیر شاعر است، این قدرت خیال‌انگیز، چیزی است که گاهی به سراغ شاعر می‌آید و بقیه از آن محرومند لذا عاطفه و خیال، وجه تمایز این دو، یعنی شاعر و غیر شاعر، است و وزن، ترکیب، قافیه و آرایه و… قابل یادگیری و اکتسابی هستند.

وی افزود: بعد از قدرت خیال‌انگیزی، شاعر نیاز دارد تا زیبایی‌های بیرونی شعر را به خوبی بداند و برای زیباتر کردن واژه‌های خیال‌انگیز خود از آن تکنیک‌ها استفاده نماید. بنابراین، شعر، نشانه یک زندگی عالی و بشری است.

به گفته فتحی، آدم‌ها با خیال زندگی می‌کنند و بهترین چیزی که خیال را تحت تأثیر قرار می‌دهد شعر است، پس این واقعیت که نقش روزمره کننده را ایفا می‌کند و شعر، حقیقتی است که اگر نمی‌شود سراینده آن بود، می‌توان دست کم خواننده آن شد و از دست روزمرگی‌ها رها شد.

چاپ دوم «سکوت پنجره‌ها» سروده‌ی رقیه فتحی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر شیرازی با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک) در قطع رقعی توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

برخی آثاری که توسط از این بانوی شاعر منتشر شده است عبارت از: رمان «اشک دریا»، «قصر قمشه در گذر تاریخ» و مجموعه شعر «سکوت پنجره‌ها» است.

به گزارش خبرنگار مهر، چاپ اول این کتاب در آذر ماه ۹۷ توسط همین انتشارات منتشر شده است.

کد خبر 5157549

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز کتاب شعر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد شیراز بوشهر کرونای انگلیسی زلزله بارش برف اردبیل گرگان شهرکرد سکوت پنجره ها خیال انگیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید

(تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز ۵ اردیبهشت
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده