Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروزپور عصر شنبه در دیدار «سید عیسی حسینی مزاری» رئیس خبرگزاری صدای افغان (آوا) با وی به اشتراک‌های فرهنگی، زبانی و دینی دو ملت ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: رسانه‌های ایران و افغانستان مسئولیت دارند منافع مشترک و دوستی میان دو ملت را تبیین و تقویت کنند.

وی در این دیدار که در ساختمان مرکزی ایرنا در تهران برگزار شد، از افغانستان به عنوان ادامه فرهنگ، ادبیات و تمدن فارسی یاد کرد و اظهارداشت: زبان فارسی به عنوان خاستگاه مشترک هر دو ملت و نماد هویتی آنها باید به عنوان یکی‌ از اصلی ترین وجوه اشتراک دو ملت مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه «زبان فارسی، زبان دوم جهان اسلام و برخاسته از فرهنگ و تمدنی بزرگ است» آن را متعلق به همه مردمی که در این پهنه فرهنگی زندگی می کنند، دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد تحرکات وسیع جریان های بیگانه برای فارسی هراسی و فارسی زدایی هستیم که در طول تاریخ درصدد تخریب روابط دو کشور و دو ملت بوده اند.

نوروزپور با تاکید بر اینکه تفاهم نامه های همکاری ایرنا با رسانه های افغانستان باید بازنگری و به روزرسانی شود، تصریح کرد: آماده تعامل و همکاری کامل با رسانه های افغانستان از جمله خبرگزاری صدای افغان (آوا) در زمینه های آموزش و تبادل خبر و اطلاعات هستیم تا بتوانیم با اقدامات و کارهای مشترک به وحدت و یکپارچکی دو ملت دوست ایران وافغانستان کمک کنیم.

 افغانستان جولانگاه رسانه های غربی

رئیس خبرگزاری صدای افغان(آوا) هم با بیان اینکه «افغانستان به جولانگاه رسانه های غربی تبدیل شده و برنامه های آنها برای شکل دهی افکار عمومی در افغانستان روز به روز بیشتر می شود» خواستار گسترش همکاری ها و مناسبات بین رسانه های ایران و افغانستان شد و آن را به نفع دو کشور و دو ملت همسایه دانست.

سید عیسی حسینی مزاری با بیان اینکه «افغانستان دارای شرایط خاص و در عین حال از ظرفیت های بالایی برخودار است»، گفت که انتظار می رود ظرفیت تعامل وهمکاری گسترده میان رسانه های ایران و افغانستان بیش از گذشته درعرصه های دوجانبه و منطقه ای فراهم شود.

وی با تاکید به اینکه «ایران شریک راهبردی افغانستان است»، افزود: منافع ملی ایران و افغانستان در معرض تهاجم دشمنان مشترک و بیگانگان زیاده خواه قرار دارد.

رئیس خبرگزاری صدای افغان (آوا) تصریح کرد: رسانه ها می توانند زمینه ساز همبستگی و نزدیکی بیشتر ملت های ایران وافغانستان باشند و ایرنا که سابقه دیرینی در افغانستان دارد نقش بسزایی در این عرصه  به ویژه در تحکیم مناسبات رسانه ای و فرهنگی دارد.

برچسب‌ها افغانستان رسانه مدیرعامل ایرنا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان رسانه مدیرعامل ایرنا افغانستان رسانه مدیرعامل ایرنا ایران اخبار کنکور خبرگزاری صدای افغان ایران و افغانستان دو ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ آورده است:

عفت و فائزه و سارا و قدسی، برای بازدید از روستای تاریخی ابیانه رفتند. محسن از کوه‌پیمایی آمد؛ با هم صبحانه خوردیم و دربارۀ برنامه‌های کاری بچه‌ها و نیز اوضاع جاری کشور و انتخابات [ریاست‌جمهوری]مذاکره کردیم. آقای [سیدمحمد]خاتمی، بالاخره امروز ثبت‌نام کرد و در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، اعتراف به تردید و دغدغه به خاطر نگرانی از عدم توان انجام وظایف کرد. رسانه‌های غربی، پوشش زیادی به اقدام و حرف‌های ایشان دادند. بعضی فکر می‌کنند این شیوه تبلیغاتی ناز و کرشمه، تأثیر منفی در افکار مردم گذاشته و بعضی فکر می‌کنند برای جذب آرای بیشتر مفید بوده است.

آمریکایی‌ها هم بعد از کنفرانس انتفاضه در تهران، حملات تندی به عنوان حامی تروریسم به ایران و رهبری دارند و ایشان را به خاطر حمایت از مبارزان فلسطینی و لبنانی، در رأس حامیان تروریسم می‌خوانند. وزیر امورخارجه آمریکا، دیروز صریحاً ایران را تهدید کرده و گفته، نخواهیم گذاشت که ایران به سلاح کشتار جمعی دست یابد.

در فیلیپین، با اعلام وضع فوق‌العاده، شورش را خوابانده‌اند و گفته‌اند که طرح مخالفان این بوده که [جوزف استرادا]، رئیس‌جمهور سابق و [گلوریا آریو]، رئیس‌جمهور فعلی را ترور کنند و به همین منظور بوده که شورشیان، کاخ رئیس‌جمهور را محاصره کردند و درِ آن را از جا کندند و رئیس‌جمهور فعلی با رئیس‌جمهور سابق، در زندان دیدار کرده است.

آمریکا اعلام کرده که دولت چین، برق مناسب در اختیار افراد اعزامی برای بررسی هواپیمای جاسوسی نمی‌گذارد. اسرائیل اعلام کرده که ارتش سوریه باید از لبنان بیرون بروند و بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه]، حرف‌های تندی علیه اسرائیل گفته است. در هرات افغانستان، با انفجار بمبی، مولوی سُنی فراری از مشهد و هفت نفر دیگر کشته شده‌اند و به دنبال آن، جمعی به کنسولگری ایران حمله کرده‌اند و آتش زده‌اند.

دیگر خبرها

  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • تمجید ویژه الساندرو دل پیرو از نیکلاس فولکروگ، مهاجم دورتموند / زیرنویس فارسی
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی