Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس رضایی در بازدید از مناطق زلزله‌زده روستاهای تُل محمد و کهنگان بخش پادنای بزرگ سمیرم، اظهار داشت: همه ما در دولت و سایر مجموعه‌ها موظف به کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده و آسیب دیده هستیم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه در هر سه بخش و دهستان پادنای بزرگ، پادنا و پادنای سفلی در جنوب شهرستان سمیرم احساس شده است، ابراز داشت: بیشترین خسارت به منازل روستاییان بخش پادنای بزرگ در نزدیک‌ترین محل به کانون زلزله (سی‌سخت) وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با بیان اینکه آسیب‌های وارده به خانه‌ها، مغازه‌ها و زیرساخت‌ها ارزیابی و برای همه آنها تشکیل پرونده خواهد شد، ادامه داد: دولت برای تخصیص اعتبار، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی منطقه برنامه ریزی می‌کند.

رضایی تصریح کرد: تسهیلات بانکی مناسب و بلاعوض، طراحی و پروانه ساختمان، نظارت و آواربرداری رایگان از جمله حمایت‌های دولت برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده یا تخریبی است.

وی با اشاره به ادامه کار ارزیابی بنیاد مسکن، افزود: این ارزیابی‌ها به دقت و به منظور اخذ اعتبار از هیأت وزیران برای بازسازی خانه‌ها و اماکن خسارت دیده انجام می‌شود.

اختصاص ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منطقه زلزله زده پادنا

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهانطز از اختصاص ۵۳ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی مناطق خسارت‌دیده از زلزله ۲۹ بهمن در شهرستان سمیرم خبر داد.

منصور شیشه‌فروش گفته بود: براساس مصوبه سوم اسفند هیأت وزیران برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده از زلزله در منطقه پادنا و پادنای علیا شهرستان سمیرم؛ ۳۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض و پنج میلیارد تومان نیز برای بازسازی تأسیسات زیربنایی منطقه اختصاص یافت.

کد خبر 5157623

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اصفهان عباس رضایی زلزله آواربرداری خسارت زمین لرزه منصور شیشه فروش مدیریت بحران ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر مشهد شیراز کرونای انگلیسی زلزله بارش برف گرگان اردبیل شهرکرد برای بازسازی خسارت دیده زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سالخورده، با بیان اینکه زمین لرزه سیرچ کرمان در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در منطقه کوهستانی به وقوع پیوسته است افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته این زمین لرزه تا کنون خسارت مالی و جانی نداشته است.

عصر امروز چهارشنبه در ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۶ ریشتر بخش سیرچ از توابع شهرستان کرمان را لرزاند و قدرت آن در شهرهای اطراف منطقه همچون شهر کرمان احساس شد.

کد خبر 6094551

دیگر خبرها

  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • (تصاویر) بازسازی صحنه قتل در منطقه‌ای خوش آب و هوا
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر