واکنش به حضور جادوگر در فوتبال زنان
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۲۸۷۲
مستوره یزدانی، سرپرست تیم زنان شهرداری سیرجان در مورد حواشی ایجاد شده مبنی بر حضور جادوگر در دیدار این تیم برابر سپاهان اصفهان که با پیروزی پرگل نماینده سیرجان به پایان رسید، واکنش نشان داد و گفت: تیم ما در لیگ امسال تا به امروز ۱۳ مسابقه انجام داده است که ۱۱ برد و دو تساوی داشتیم. اگر سالهای گذشته را هم مرور کنید، میبینید که ما در رتبههای بالای لیگ بودیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او افزود: باخت سنگین ۶ بر ۲ را با هیچ دلیلی نمیتوان توجیه کرد. مربی سپاهان پس از باخت مقابل ما بهانه تراشی کرده که لباس داور همرنگ لباس تیم ما بوده و نظر کارشناس داوری را دیدید که گفت باخت سپاهان هیچ ربطی به مشابه بودن رنگ لباسشان با رنگ لباس داور نیست. امروز هم با مطرح کردن مسائل جادوگری برای تیم ما حواشی ایجاد کردند.
یزدانی ادامه داد: شاید منظورشان از جادوگری کشف و پروش استعدادهای ۱۶-۱۵ ساله است که باشگاه شهرداری سیرجان این کار را انجام میدهد و تحویل تیم ملی میدهد. باشگاه ما یکی از باشگاههای بازیکن ساز فوتبال زنان است و جایگاه ویژهای در فوتبال زنان دارد. کارنامه تیم و مربی ما در فوتبال مشخص است. مریم جهانجاتی مربی با سابقه تیم ملی استعدادهای درخشانی نظیر زهرا علیزاده و افسانه چترنور را کشف کرده که مقابل تیم پر هزینه سپاهان گلزنی میکنند و یک مجموعه به این بزرگی را به چالش میکشند. کشف چنین بازیکنانی از دل روستاهای محروم نمایانگر دانش قوی فوتبالی و تجربه بالا است.
سرپرست شهرداری سیرجان در انتقاد به مربی سپاهان گفت: به نظرم مربی سپاهان به جای این که برای تیم ما حاشیه ایجاد کند، مربیگری را کنار بگذارد شاید آن موقع تیم سپاهان نتیجه بگیرد. این اولین باری نیست که این مربی ۶ گل از تیم ما میخورد؛ در سالهای گذشته نیز به تیمهای این مربی ۱۳ گل زدهایم. جادوگر کسانی هستند که توانستند تیمهای استقلال و آذرخش را از هم بپاشانند و الان هم نوبت سپاهان است. مربی سپاهان که سالهای گذشته از کادر فنی تیم ملی کنار گذاشته شد، امروز به دلیل نبودن در کادر تیم ملی زنان و ضعف فنی میخواهد عملکرد تیمهای دیگران را خدشهدار کند و نتیجه نگرفتن خود را توجیه کند.
منبع: فرارو
کلیدواژه: گیتی موسوی لیونل مسی مهرداد میناوند علی انصاریان شهرداری سیرجان جادوگری مربی سپاهان تیم ملی تیم ما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت کرده، تصاویر منتشره از تجمع طلاب و روحانیون در قم در حمایت از برخوردهای انتظامی در مقولۀ حجاب از این منظر مورد توجه قرار گرفته که روحانیون حاضر لباس نظامی پوشیدهاند. به این بهانه چند نکته را میتوان طرح کرد:
۱. سابقه داشته که افرادی کفن بپوشند یا روحانیون بلندمرتبه در جبهه لباس نظامی بر تن کنند و مشهورترین تصاویر مورد اخیر مربوط به دهه ۶۰ و حضور آیتالله خامنهای به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و بعد رییس این شورا به اقتضای ریاست جمهوری و مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در جبهههاست اما این شکل سابقه ندارد. خاصه اینکه به جای عبا لباس نظامی پوشیدهاند. به عنوان رزمنده البته پیشینه داشته اما به منظور تأکید بر تلفیق رزمندگی و تبلیغ بوده یا سلاح و صلاح با هم. در این فقره اما آن حس منتقل نمیشود. همچنین میدانیم پوشیدن لباس نظامی نیاز به اجازه و هماهنگی دارد. در جبهه حاوی پیام ایثار و از جان گذشتگی بود و اینجا وجه زور و اجبار آن می چربد.
۲. لباس نظامی یعنی آمادۀ جنگایم. اما جنگ با که؟ با زنان و و دختران این سرزمین که به هر دلیل پوشش و سبک زندگی دیگری دارند و الزاما انگیزه سیاسی هم ندارند؟ آن هم در حالی که شخص سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی به صراحت گفته است این طرح جنبه امنیتی و نظامی ندارد و بیشتر فرهنگی است و حتی مایل نیست صرفا انتظامی معرفی شود؟ از این منظر نقض غرض نیست؟
۳. اگر طرح، طرح نور است و برگرفته از آیه سورۀ نور که قاعدتا باید از نماد نور استفاده شود و اگر «نور» نیست و «زور» است دیگر چرا از قرآن و نور مایه می گذارند؟
۴. اگر منظور روحانیون محترم این است که از نیروهای پلیس حمایت میکنند چرا لباس کامل آنها را نپوشیدهاند؟ آیا تصور نمیکنند تلفیق لباس نظامی با عمامه در تاریخ شیعه سابقه نداشته باشد؟ حتی شهید محراب آیتالله اشرافی اصفهانی با آن سن و سال وقتی در جبهه جنگ با صدام حسین لباس سپاه پوشید کامل پوشید از کلاه استفاده کرد نه عمامه.
۵. هر صنفی باید با زبان خود آن و در مواردی با لباس خاص خود آن شناخته شود. این که طلاب که غالبا به خدمت سربازی نرفته اند یا نمی روند لباس نظامی بپوشند آن هم نه برای مقابله با اسراییل که در حمایت از برخورد با زنان و دخترانی که پوشش مطلوب آنان را رعایت نمیکنند چه تصویری از آنان در ذهن شماری از مردم خاصه زنان و دختران مورد نظر در این «جنگ»! ترسیم میکند؟
۶. این نکته البته قابل درک است که بعد از آن که جمعیت قابل توجهی در حمایت از طرح نور در تهران گرد نیامد چون بسیاری از خانمهای چادری مثل سابق مایل نیستند در حمایت از برخوردهای پلیسی تجمع کنند جای دیگر این تجمع را شکل دادند و نه با محوریت خانم ها بلکه با روحانیون لباس نظامی پوشیده که طبعا وجه صنفی و طبقه ای دارد و قاعدتا در موضوع مرتبط با زنان اگر خانمها حمایت کنند موثرتر است تا مردان آن هم با تلفیق لباس نظامی و روحانیت.
۷. برداشت نویسنده این است که طرح جاری تنها برای آن است که تلقی مخالفت علنی با حکومت درنگیرد و در این حد رعایت کنند کفایت می کند تا جایی که به لطیفه گفته می شود اگر می توانستند عکس مهسای طفلک را به عنوان حجاب کنونی مقبول منتشر میکردند به همین خاطر فرماندهی کل نیروهای انتظامی اصرار دارد موضوع نظامی و انتظامی و پلیسی نیست و فرهنگی است و آن وقت وسط این معرکه طلاب آمدهاند و لباس نظامی پوشیدهاند!
۲۷۲۱۸
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900067