Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@15:33:26 GMT

واعظی چند بار به تغییر عامدانه نرخ ارز اشاره کرده

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۲۹۷۶

به گزارش تابناک به نقل فارس، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه) پارلمان طی تذکر شفاهی اظهار داشت: اینکه نماینده دولت در این جلسه حرف رئیس دفتر رئیس جمهور را پس می‌گیرد و به نوعی عذرخواهی می‌کند ایرادی نداشته و عقب نشینی کردن از حرف غلط پسندیده است، اما اینکه آن را با چاشنی توهین به نمایندگان همراه کند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا اینکه فردی دائما از توهین به خودش گله می‌کند اتهام کذب گویی به نماینده در صحن علنی مجلس را توهین نمی‌داند؟ صحبت‌های آقای واعظی در صحن علنی در رابطه با ارز پخش خواهد شد که البته این صحبت‌ها تنها گفته ایشان در مصاحبه مطبوعاتی نبوده و بار‌ها تکرار شده است از جمله در جلسه با صادرکنندگان اصفهان.

شریعتی ادامه داد: چرا این کار را با اقتصاد کشور کرده و اقتصاد را با اتفاقات خارجی پیوند زدید. مگر کالای اساسی که در گمرک ۶ ماه دپو شد پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی بایدن ۶ روزه ترخیص نکردید؟ آیا این گره زدن اقتصاد کشور به بیگانه نبود، این حفظ استقلال اقتصادی کشور است که دولت به آن قسم یاد کرده است بحث ماده ۲۳۴ در خصوص کالای اساسی در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و در اوایل سال آینده به صحن علنی خواهد آمد، موضوع ارز را هم با جدیت پیگیری می‌کنیم چرا که حساب‌هایی که ارز در آن‌ها قرار داشته، برای ما کاملا روشن است.

وی ادامه داد: آقای واعظی در جلسه با صادرکنندگان اصفهان گفتند که باید ارز موردنیاز را از محل صادرات می‌گرفتیم، اما نتوانستیم و از صادرکنندگان گرفتیم ایشان در ادامه صحبت هایشان گفتند در گذشته ۲.۸ میلیون بشکه نفت می‌فروختیم، اما امسال به ۱۰۰ هزار بشکه رسیده و ارز کافی نداشتیم. از این رو مجبور شدیم که ارزمان را از محل دیگر تامین کنیم. وی در ادامه صحبت هایشان به صورت علنی به رسانه‌های بیگانه اشاره کرد، اما بعد می‌گوید دولت این کار را انجام داده و تدبیر دولت برای اداره کشور بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با طرح این سوال از رئیس جمهور که آیا تدبیر اداره کشور، گران کردن ارز بوده است، اظهار کرد: آیا تدبیر اداره کشور این بوده که بورس را آنچنان به فلاکت برسانند که دولت تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از محل تراکنش ها، بودجه خود را جبران کند، مردم قضاوت خواهند کرد در این ۷ سال و نیم چه کسی راست گفته و چه کسی دروغ گفته است.

شریعتی ادامه داد: از وعده ۱۰۰ روزه حل مشکلات اقتصادی تا چرخیدن همزمان چرخ اقتصاد و چرخ سانتریفیوژ‌ها که هردوی آن‌ها نچرخید. همچنین وعده "آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می‌کنم که مردم به ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه احتیاجی نداشته باشند" که البته واقعا هم احتیاجی ندارند چرا که قیمت ارز آنقدر بالا رفته که یارانه در زندگی مردم رقم قابل توجهی نیست.

وی به ماجرای نرخ ارز مطرح شده توسط رئیس دفتر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: چند ماه قبل در جلسه‌ای در دفتر رئیس مجلس با حضور وزرای اقتصادی، رئیس کل بانک مرکزی و برخی از نمایندگان به آقای همتی گفته شد که منابع ارزی کشور حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی در برخی از حساب‌های داخلی دپو شده و با تاخیر در چرخه اقتصادی کشور وارد می‌شود که آقای همتی ابتدا تکذیب کرده سپس گفتند اطلاعی ندارم، اما پس از آنکه شماره حساب‌ها در بانک‌های دولتی و خصوصی را به ایشان نشان دادند موضوع را تائید کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی پهپاد کمان 22 ایام البیض آزادراه غدیر حادثه سراوان واعظی مالک شریعتی تذکر شفاهی رئیس دفتر رئیس جمهور پروتکل الحاقی پهپاد کمان 22 ایام البیض آزادراه غدیر حادثه سراوان صحبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود، جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید، با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید، در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد، گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید، وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

برخورداری ۶۰ میلیون ایرانی از طرح کالابرگ فجرانه

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع کرده و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. دستور مستقیم رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد و بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

کد خبر 749080

دیگر خبرها

  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • پیروز در جنگ اقتصادی با ادامه راه شهدا رقم می‌خورد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی