Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ‌گلستان از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون، کادر درمان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت استان از امروز خبر داد و گفت: در این مرحله ۲ هزار عدد واکسن وارد استان شده که در ۲ مرحله به کادر درمان تزریق می‌شود.

علی باقری افزود: در روز نخست، کادر بهداشت و درمان در بیمارستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن و بندرگز و مراکز خدمات جامع سلامت که با بیماران مبتلا به کرونا مواجه هستند، تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در مرحله اول، ۲۷۰ عدد واکسن به گروه هدف تزریق شد که عوارض جدی برای افراد به همراه نداشت و واکسیناسیون نوبت دوم این افراد نیز بزودی آغاز می‌شود.

**

امام جمعه کلاله در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، نقش رسانه‌های دیداری، شنیداری و فضای مجازی را برای افزایش آگاهی مردم و کاهش مشکلات جامعه مهم دانست و گفت: تقوا، تعهد، صداقت و دقت در گفتار و نوشتار چاره ساز بسیاری از مشکلات جامعه است.

حجت الاسلام نجفعلی قاسمی با اشاره به انتخابات پیش رو و ضرورت توجه به آموزه‌های دینی، آگاهی بخشی و بهره‌مندی متولیان دینی از شبکه اجتماعی را مورد تاکید قرار داد.

**

سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت که در ۱۱ ماهه گذشته مقدار ۵۸ تن آرد، ۴۸ تن برنج، ۴۰ تن روغن خوراکی، ۳۰ تن قند و شکر و ۱۰۰ هزار لیتر مواد شوینده احتکاری به ارزش ۳۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در استان کشف شد.

**

غلامرضا بیکی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از برفروبی ۵۳۵ کیلومتر از راه‌های استان در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: پدیده یخبندان به علت برودت هوا در مسیرهای کوهستانی استان همچنان ادامه دارد.
**

جانشین فرمانده انتظامی مینودشت گفت: ماموران انتظامی بخش کوهسارات این شهرستان حین گشت زنی به ۲ دستگاه وانت نیسان مشکوک و آنها را متوقف کردند و در بازرسی از این خودروها موفق به کشف چهار تن چوب قاچاق شدند.

سرهنگ یعقوب قزل سفلی افزود: ۲ نفر در این رابطه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آخرین وضعیت کرونا، گفت: هم اینک شهرستان‌های مراوه‌تپه، رامیان و گمیشان در وضعیت آبی، گالیکش، کلاله، علی آباد کتول، گنبدکاووس، مینودشت، آق قلا، آزادشهر و کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در وضعیت زرد و گرگان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دکتر عبدالرضا فاضل افزود: ۲۶۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که از این تعداد، ۵۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که ۲۲ نفر آنها با دستگاه ونتیلاتور اکسیژن مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

**

سرهنگ حسین غلامی فرمانده انتظامی مراوه‌تپه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر انتقال و توزیع خارج از شبکه کود شیمیایی در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران یگان امداد و  پاسگاه عرب قره‌حاجی در ۲ عملیات موفق به کشف ۱۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال شدند.

**

سردار یونس عبدی رییس مرکز ایثارگران ناجا خبر شناسایی پیکر شهید نعمت الله گزمه را به خانواده وی در شهرستان کلاله اطلاع داد.

شهید نعمت الله گزمه سال ۱۳۴۴ در روستای آق قمیش کلاله متولد شد و در سال ۱۳۶۵ به استخدام ژاندارمری سابق درآمد و در اول تیرماه ۱۳۶۷ در درگیری با ارتش بعث صدام مفقودالاثر شد.

حدود ۱۲ سال قبل پیکر وی به عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای یکی از شهرهای استان خراسان جنوبی دفن شد که با انجام آزمایشات "دی ان ای" هویت این شهید والامقام مورد شناسایی قرار گرفت.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا شهدا مینودشت گلستان مراوه تپه انتظامی کلاله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا شهدا گنبدکاووس ویروس کرونا شهدا مینودشت گلستان مراوه تپه انتظامی کلاله اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان