Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@23:24:54 GMT

عامل عملیات انتحاری در پایتخت دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۳۶۳۰

مرد مسلحی که با یک تاکسی قصد ورود به تهران برای انجام عملیات انتحاری را داشت، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد.

به گزارش ایران، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت روز چهارشنبه گذشته در تشریح این خبر گفت: مدتی قبل فردی به عنوان مسافر سوار بر خودرویی شده و در طول مسیر با یک اسلحه کلت کمری اقدام به تهدید راننده کرده و از راننده می‌خواهد تا با او همکاری کند، اما راننده با هوشیاری موضوع را به پلیس اطلاع داد و سرانجام این فرد در محدوده عوارضی تهران - قم مورد شناسایی قرار گرفت و مأموران اقدام به متوقف کردن خودروی حامل وی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گام نخست مأموران پلیس راننده و این فرد را از یکدیگر جدا کرده و حدود نیم ساعت اقدام به صحبت و رایزنی با او کردند اما این فرد بدون توجه به حرف‌های پلیس مدام با نشان دادن ادوات و جلیقه انفجاری همراهش مأموران را تهدید می‌کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به حضور یگان و فرمانده « یگان چک و خنثی» به محل، گفت: پس از آنکه صحبت‌ها با این فرد مؤثر واقع نشد، سرانجام یکی از مأموران ما در حرکتی ایثارگرانه و شهادت‌طلبانه و به بهانه تحویل دادن تلفن همراه به این فرد نزدیک شده و او را روی زمین خواباند؛ در ادامه اعضای تیم چک و خنثی وارد عمل شده و مواد منفجره همراه این فرد را خنثی کردند. عملیات دستگیری این فرد بین 30 تا ۴۵ دقیقه طول کشید.

رحیمی در ادامه گفت: این فرد خرابکار که تابعیت ایرانی دارد حدود شش ماه تحت نفوذ معاندین قرار داشته و از سوی معاندین هدایت می شده و قصد خرابکاری در یکی دو نقطه را داشت. این فرد تاکنون سابقه‌ای نداشته اما تحقیقات از وی و همچنین تحقیق برای شناسایی رابطین و دیگر همدستانش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این فرد سلاح، جلیقه انفجاری، مواد محترقه، ریموت و تجهیزات انتحاری به همراه داشت، گفت: از این فرد همچنین، مواد آتش‌زا، خرج‌های مواد منفجره، کلت کمری، دو خشاب و بیش از 30 تیر جنگی کشف و ضبط شد و اکنون متهم در اختیار مقام قضایی قرار دارد و تحقیقات از او در حال انجام است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی پهپاد کمان 22 ایام البیض آزادراه غدیر حادثه سراوان عامل عملیات انتحاری پروتکل الحاقی پهپاد کمان 22 ایام البیض آزادراه غدیر حادثه سراوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدرحمان هاشمی با اعلام این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری مسلحانه و مجروح شدن یک نفر در یکی از روستاهای شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کوار افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و در عملیاتی غافل‌گیرکننده متهم را دستگیر و یک قبضه اسلحه کلاشنیکف نیز از وی کشف کردند.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات قبلی عنوان کرد، گفت: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کد خبر 6090364

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد