Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوهردهی گفت:۶هزار و ۷۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی مازندران که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند براساس تفاهم نامه "پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی"می‌توانند از ۸ خدمت ستاره دار که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت نبود، برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«فرزاد گوهر دهی» عصر امروز(9اسفند) در نشست صمیمی با «رسول ظفرمند» مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران پیرامون بررسی تفاهم نامه "پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی" بیان کرد: در راستای تحقق اهداف تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بهزیستی و سازمان بیمه سلامت در کشور به امضا رسید گرد هم آمدیم و تلاش داریم این تفاهم نامه در استان به درستی اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: همانطور که می‌دانید طبق ماه ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای ارائه خدمات به وزارت بهداشت مکلف هستیم تا به نسبت به پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیتی که تحت پوشش سازمان هستند اقدام کنیم.

 

گوهردهی گفت: لازم بود که تفافق مناسبی را برای اجرا در سطح سازمان داشته باشیم خوشبختانه منابع مالی آن از سوی سازمان تامین شده و به‌صورت کشوری در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته و سپس در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

 

وی عنوان کرد: برای اجرای ماده شش قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، از سوی سازمان برنامه و بودجه مبالغی درنظر گرفته شد و با مصوبه مجلس در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه، براساس این تفاهم‌نامه قانون فوق الذکر اجرا خواهد شد، در سطح مازندران بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ مددجوی دارای معلولیت داریم برخی دارای دفترچه بیمه سلامت هستند و برخی ها هم دفترچه‌های دیگری دارند.

 

گوهردهی اضافه کرد: آن دسته از معلولانی که دفترچه بیمه سلامت دارند باید از این خدمات بهره‌مند شوند؛ اعتبارسنجی هم براساس سامانه‌ای که بیمه سلامت طراحی کرده و با استفاده از کد ملی صورت می‌گیرد. خبر خوب اینکه؛ افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می‌توانند از هشت خدمت ستاره داری که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت نبود، برخوردار شوند و تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

 

وی اعلام کرد: خدماتی شامل؛ کاردرمانی، توانبخشی، شنیداری، مشاوره، تجویز سمعک و کنترل دوره‌ای آن، اختلالات گفتاری، اختلالات زبان، ارتباطات کلامی و پردازش شنوایی بر اساس این تفاهم‌نامه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

 

گوهردهی ادامه داد: امیدواریم با تامین منابع مالی کافی کمک کنیم تا مددجویان تحت پوشش بهزیستی و توان‌خواهان بتوانند در این زمینه بهره ببرند، خوشبختانه ارتباط ما با بیمه سلامت در مازندران ارتباط خوبی است.

 

مدیرکل بهزیستی مازندران اذعان کرد: در زمینه بیمه کردن افراد تحت پوشش رابط حوزه بیمه ما با این اداره ارتباط خوبی دارد و تا کنون مشکلی در حوزه  بیمه کردن مددجویان چه در حوزه توانبخشی و چه اجتماعی نداشتیم.          

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: اختلالات شنوایی مدیرکل بیمه سلامت مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران مددجویان بهزیستی مددجویان توانبخشی افراد دارای معلولیت پوشش بیمه سلامت تحت پوشش بیمه تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود