Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رجب پور صنعتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای چهارمین دوره از اجرای طرح نذر هشتم در استان خراسان رضوی بیان کرد: در چهارمین دوره از اجرای طرح نذرهشتم، ۱۰ زندانی از زندانیان جرایم غیرعمد و معسر در شهرستان تربت‌حیدریه آزاد شدند که هشت نفر در راستای طرح نذرهشتم و دو نفر به مناسبت شهادت حضرت زینب (س) آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجتماعی امور مساجد خراسان گفت: یکی از اتفاقات مثبت این دوره از اجرای طرح نذرهشتم پای کار بودن امام جمعه شهرستان تربت‌حیدریه بود، حجت‌الاسلام عصمتی خود شخصاً دغدغه این کار را داشتند و در اجرای این طرح بسیار پای کار بودند.

وی افزود: زندانیانی که امروز در راستای طرح نذر هشتم آزاد شدند به واسطه تلاش‌ها و هزینه نهاد امام جمعه، خیرین، مساجد و نمازگزاران شهرستان تربت‌حیدریه بود.

رجب پور صنعتی با اشاره به اینکه مراسم خوبی در زندان تربت‌حیدریه برای آزادسازی زندانیان برگزار شد، گفت: این مراسم با سخنرانی امام جمعه تربت‌حیدریه و مسئولین فرهنگی شهرستان تربت‌حیدریه برگزار شد.

وی بیان کرد: دو اقدام مهم در چهارمین دوره از اجرای طرح نذر هشتم اتفاق افتاد، یکی اهدای بسته‌های حمایتی و معیشتی به زندانیان آزادشده و دوم اینکه زندانیان آزاد شده سه روز به همراه خانواده به زیارت امام هشتم (ع) اعزام می‌شوند و سپس در پیوند با امام جماعت و مسجد محله خود به زندگی آبرومندانه باز خواهند گشت.

مدیر اجتماعی امور مساجد خراسان با اشاره به کشوری شدن طرح نذر هشتم اظهار کرد: هر زندانی جرایم غیرعمد و معسری که در راستای اجرای طرح نذر هشتم آزاد شود به همراه خانواده سه روز مهمان امام رضا (ع) خواهند بود، هرچند که شیوع ویروس کرونا دست ما را بسته ولی این کار در راستای اقدامات فرهنگی طرح نذر هشتم قرار دارد.

وی افزود: این جریان باید بین مردم فرهنگ‌سازی شود، از یک طرف زندانیان آزادشده باید بدانند که آزاد شده دست امام رضا (ع) به واسطه نمازگزاران، ائمه جمعه، ائمه جماعات و خیرین هستند، لذا امیدواریم که این افراد بعد از آزادی ارتباط خود را با مساجد بیشتر کنند و در مقابل نمازگزاران هم به این افراد کمک کنند و با آغوش باز پذیرای این افراد در باشند.

کد خبر 5157722

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادی زندانیان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان شهرستان تربت حیدریه ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد بوشهر شیراز کرونای انگلیسی زلزله بارش برف گرگان اردبیل عکس استانها دوره از اجرای طرح نذر شهرستان تربت حیدریه طرح نذر هشتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست «ارتباط صنعت با دانشگاه» در راستای اجرایی کردن رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور حسین خدابخش‌زاده معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه و فضل‌الله شریف ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه برگزار شد.

باتوجه به راهبرد‌های کلان دانشگاه و توسعه فعالیت‌های فناورانه در زیست‌بوم‌های منطقه‌ای با تأکید بر توسعه اشتغال، رویداد صدرا با ایجاد ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت تشکیل شد.

در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های علمی مراکز آموزش عالی کشور به پاسخگویی مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنعتی تأکید شده است.

به همین دلیل ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارای اهمیت است و موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها به سوی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله درباره توسعه دانش و فناوری در صنایع اقتصادی و تولیدی بوده که عوامل موثر برای بهبود این ارتباط ضروری است.

محور‌های اصلی نشست مذکور ارتباط صنعت با دانشگاه و چرایی ضرورت این ارتباط، انتظارات از ارتباط بین صنعت با دانشگاه و آسیب‌شناسی ارتباط صنعت با دانشگاه بود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این نشست اظهار کرد: سیاست اجرایی رویداد صدرا در دانشگاه اساتید و دانشجویان را به سمت انجام کار‌های تحقیقاتی طرح‌های برون‌دانشگاهی و هدایت و حمایت پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های مقطع دکتری در صنعت سوق می‌دهد.

حسین رضایی متذکر شد: نقش‌آفرینی صنعت با موضوعات مسئله‌محور در این روند به سوی صنایع کشیده می‌شود و این دانشگاه را به صنایع نزدیک‌تر می‌کند.

شریف‌ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار ضعیف شده، بیان کرد: خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه آمادگی دارد با استفاده از تجارب و تخصص‌های استادان مسائل و مشکلات را بیان کرده تا پس از بررسی خروجی مطلوب علمی و کاربردی تهیه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه هم تشریح کرد: دانشگاه می‌تواند با شناخت میدانی دقیق و با تکیه بر رشته‌های تحصیلی دایر در دانشگاه در شعاع وسیع‌تری به لحاظ جغرافیایی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مشکلات و نیاز‌های صنایع را رصد، شناسایی و دسته‌بندی و سپس براساس اولویت‌بندی مشاغل حساس که اهمیت بیشتری دارند و مورد نیاز مردم است را در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه کند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه هم از اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت و معدن در دانشگاه و خانه صنعت و معدن خبر داد.

خدابخش‌زاده سپس گفت: تعامل میان صنعت و دانشگاه شناخت ظرفیت‌ها و راه‌های تقویت ارتباط موثر و تعامل مستمر طرفین و راهکار‌هایی که دانشگاه می‌تواند در حوزه کشاورزی و صنایع و معادن نمود داشته باشد.

در پایان مقرر شد در جلسات آینده درباره تشکیل تیم‌های تخصصی توسط اعضای هیئت علمی، برگزاری کارگاه سرفصل‌های نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان و آموزش مشاغل حساس و مورد نیاز جامعه هدف، تسهیل معرفی دانشجویان برای کارآموزی در صنایع و معادن، اجرای طرح‌های برون دانشگاهی و تحقیقاتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جلسات مستمر و حضور فعال تا برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری که درباره نیاز‌های صنایع و معادن شهرستان انجام می‌شود در جلسات آینده بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر