Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:15:59 GMT

حل مشکلات سیستان و بلوچستان نیازمند نسخه ای جداگانه است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۴۱۶۰

حل مشکلات سیستان و بلوچستان نیازمند نسخه ای جداگانه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست با کریم یاوری مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه میانگین شاخص‌های توسعه استان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد و برای جبران این عقب ماندگی، استان مورد توجه همه ارکان نظام بویژه شخص مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است؛ اظهار داشت: سیستان و بلوچستان بالاترین رشد اعتباری را در کشور داراست و در صورتی که اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد، می‌توان بخش اعظمی از این مشکلات را رفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی دوسال اخیر، بسیاری از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان فعال شده و بخشی از معادن غیرفعال خلع شده به چرخه فعالیت بازگشته و معادن جدید نیز آغاز به کار کرده است که نشانگر یک حرکت نو برای اشتغال پایدار است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شرایط فعلی که استان چالش‌های زیادی دارد، ایجاد اشتغال باید نسبت به بقیه استان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

موهبتی گفت: از آنجایی که کارفرمایان استان مواد اولیه مورد نیاز خود را از مرکز کشور تهیه می‌کنند و برای رساندن محصول تولیدی به بازارهای مرکز کشور باید هزینه حمل و نقل بیشتری نسبت به سایر تولیدکنندگان کشور بپردازند، بایستی بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هدف از سفرش به استان را بررسی مشکلات بنگاه‌ها و رسیدگی به مساله حقوق و دستمزد معوقه کارگران با توجه به فرارسیدن پایان سال عنوان کرد.

کریم یاوری گفت: بر اساس بررسی انجام شده، کارگران برخی شهرداری‌های استان و پیمانکاران دارای حقوق و دستمزد معوقه هستند و با اقدامات استان نیز تعداد بنگاه‌هایی که در این زمینه‌ها مشکل دارند به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای ۱۸ قانون را بر عهده دارد که مهمترین آن قانون کار است که از مثلث کارگر، کارفرما و کارگاه تشکیل شده است.

کد خبر 5157731

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان احمد علی موهبتی زاهدان کریم یاوری ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد بوشهر شیراز کرونای انگلیسی زلزله بارش برف گرگان اردبیل عکس استانها سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند

امام جمعه رشت گفت: امنیت شغلی و رفاهی کارگران باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره یازدهم اردیبهشت‌ماه گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه لوازم زندگی مردم محصول رنج و زحمت کارگران است، افزود: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را ۸۹ روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و همه کسانی که درصدد جذب کارگر هستند باید به امنیت شغلی آنها توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی، معتقد و پایبند به آموزه‌های اسلامی و یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام عیار بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود؛ یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است، افزود: دشمن در تلاش بود تا روابط میان ایران و پاکستان تیره شود و این موضوع توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاهی خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرایی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 748130

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد