Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از اقدامات اشتغالزایی در روستاهای فارس گفت: در استان فارس بالغ بر ۲۰۰۰ دهیاری و بیش از ۷۰۰۰ عضو شورای روستا داریم که از حیث تعداد، این استان را در رتبه نخست کشور قرار داده است.

او با اشاره به اهمیت موضوع آموزش برای افزایش دانش تخصصی در راستای بهبود کیفیت مدیریت در روستاها، بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی ما در روستاها، نبود آگاهی و اطلاعات لازم دهیاران و شورا ها در حوزه مدیریتی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه آموزش دهیاران و اعضای شورای روستا از برنامه‌ها و اهداف مهم دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس بوده است، افزود: با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف برای دهیاران و اعضای شورای روستا توانستیم سطح این افراد را بالا آورده و با توانمندسازی آنان، امورات روستاها را بهتر مدیریت و اجرا کرده و گام‌های موثری در توسعه مدیریت نوین روستایی برداشته شود.

پاک فطرت با بیان اینکه دهیاران نقش بسیار مهمی در توسعه روستاها به عهده دارند و اهمیت آن را نمی‌توان نادیده گرفت، افزود: در سالهای دور، آموزش دهیاران و اعضای شورای روستاها از انسجام لازم برخوردار نبوده اما در چندسال گذشته با برنامه ریزی‌های انجام شده، این آموزش‌ها یک روند مطلوب را طی کرده است.

او متذکر شد: تعدد وظایف سبب شده تا دهیاران کار سختی را در مواجهه با مطالبات مردم در روستاها به عهده داشته باشند و قطعا پیگیری این درخواست ها و مشکلات با بهره گیری از آموزش‌های لازم می‌تواند گامی مهم در توسعه روستاها باشد.

به گفته پاک فطرت، یکی از راه‌های رسیدن به برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در کشور و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها در سایه خدمت رسانی بهتر به مردم و ارتقاء سطح کیفی در روستاها است که آموزش به دهیاران و شهرداران و مجموعه آنان می‌تواند در این مهم موثر باشد.

او همچنین از کسب مقام اول دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در آموزش کارکنان دهیاری‌ها از سال ۹۷ تاکنون در کشور خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش دهیاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است