Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل ممکن است رویداد ماه مارس ۲۰۲۱ را برگزار نکند، اما هنوز هم می‌تواند یک iPad mini و iPad Pro به روز شده، یک آیفون SE جدید و چند شگفتی دیگر را تولید کند.

اگرچه بسیاری از مردم منتظرند تا AirPods Max اپل را داشته باشند، دیگران در حال تعجب هستند که این غول فناوری برای سال ۲۰۲۱ چه کار کرده است؟ شایعاتی پیش از رویداد ماه مارس اپل به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا طرفداران شاهد iPad‌های جدید، تازه سازی AirPods یا به روزرسانی غیر منتظره iPhone SE خواهند بود؟

بیشتر بخوانید

آخرین اطلاعات منتشر شده از آیفون ۱۳ تاریخی در تقویم مشخص نکنید

ماه مارس از نظر تاریخی یک ماه شلوغ برای اپل است. در سال ۲۰۱۸، اپل iPad را با Apple Pencil در مراسمی با موضوع آموزش در شیکاگو رونمایی کرد. در سال ۲۰۱۹، Apple Arcade، Apple Card، Apple News + و Apple TV + برای اولین بار توسط استیو جابز معرفی شدند. سال گذشته، این شرکت به جای یک رویداد پر زرق و برق، بی سر و صدا از بروزرسانی‌های iPad Pro، MacBook Air، Mac mini و Magic Keyboard خبر داد؛ بنابراین چه چیزی برای سال ۲۰۲۱ تدارک دیده است؟ پاسخ این سوال بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید. جون پروسر، خبرچین اپل ادعا می‌کند که رویداد بعدی اپل در تاریخ ۱۶ مارس برگزار می‌شود. اما مارک گورمن از بلومبرگ می‌گوید رویداد ماه مارس در کار نیست.

اگر اپل تصمیم بگیرد از رویداد ماه مارس خود چشم پوشی کند، هنوز شانس زیادی دارد که قبل از WWDC این تابستان چندین محصول را معرفی کند. در اینجا چند محصول وجود دارد که به اعتقاد ما ممکن است در ماه‌های آینده در قفسه‌های فروشگاه قرار گیرد.

AirPods 3

به نظر می‌رسد که اپل برای سال ۲۰۲۱ چیزی در دست ساخت دارد. گزارش شده که این شرکت مجدانه در حال طراحی مجدد برای نسل بعدی AirPods است. از به روزرسانی AirPod‌های اپل مدت زمان زیادی گذشته است.

گزارش شده است AirPods جدید دارای دنباله‌های کوتاه‌تر همراه با محفظه کوچکتر است. جای تعجب نیست اگر اپل یک حلقه مغناطیسی برای شارژ MagSafe اضافه کند. اگرچه AirPod‌های آینده احتمالاً تراشه بی سیم جدیدی دارند، اما ANC احتمالاً در آن‌ها نیست. نسل سوم AirPods اپل ممکن است از اوایل آوریل به قفسه‌های فروشگاه برود و گفته می‌شود که با قیمت ۱۵۹ دلار به فروش خود ادامه خواهد داد.

AirPods Pro 2

چند سالی است که اپل AirPods Pro خود را برای اولین بار منتشر کرده و به نظر می‌رسد در حال به روز رسانی آن‌ها باشد. سال گذشته، مارک گورمن گزارش داد که نسخه به روز شده AirPods Pro برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است. همچنین گزارش شده که در نسخه جدید بدنه را کاملاً از بین می‌برد و بیشتر شبیه سایر هدفون‌های بی سیم واقعی در بازار می‌شود. این بدان معناست که محفظه کوچک‌تر خواهد شد و ممکن است به صورت مغناطیسی به شارژر‌های MagSafe متصل شوند.

یک سایت ژاپنی گزارش داد که اپل جدیدترین AirPods را در ماه آوریل معرفی می‌کند اما بعید به نظر می‌رسد قیمت گذاری AirPods Pro تغییر کند.

نسل نهم iPad‌ها

مانند آیفون‌ها، iPad پایه هر ساله به روز می‌شود و امسال نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد. شایعات مربوط به iPad‌ها امسال همه جا را فرا گرفته است. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، در یک یادداشت تحقیقی برای سرمایه گذاران، نوشت که آیپد آینده از یک نمایشگر مینی ال‌ای دی ۱۰.۲ اینچی برخوردار است. ما معتقدیم که اپل این تبلت را با تراشه A13 روانه بازار می‌کند و فضای ذخیره سازی پیش فرض را به ۶۴ گیگابایت افزایش می‌دهد.

احتمال کمتری وجود دارد تا طراحی مجدد به سبک iPad Air باشد، اگرچه ممکن است حاشیه‌ها به حداقل برسد و شاسی نازک‌تر باشد. چند گزارش وجود دارد که iPad شارژ USB-C را نشان می‌دهد، اما مطمئنا آن‌ها با پورت Lightning کار می‌کند. انتظار نمی‌رود که iPads یا Apple Pencil به روز شده در سال ۲۰۲۱ با MagSafe شارژ شوند.

طی چند سال گذشته، اپل آیپد را در ماه سپتامبر معرفی می‌کرده و به نظر می‌رسد که این اتفاق امسال در ماه مارس رخ دهد. حتی اگر iPad با نمایشگر مینی LED عرضه شود، ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد. انتظار می‌رود سفارش مینی ال‌ای دی اپل در نیمه دوم سال افزایش چشمگیری داشته باشد و این شرکت در تلاش است هزینه‌ها را کاهش دهد.

نسل ششم iPad mini

اپل قبل از به روز رسانی iPad mini در سال ۲۰۱۹ چهار سال منتظر ماند. به نظر می‌رسد انتظار برای به روزرسانی نسل ششم به نصف کاهش می‌یابد.

سایت چینی ادعا می‌کند که آیپد مینی جدید دارای صفحه نمایش کمی بزرگتر، ۸.۴ اینچی است. این احتمال وجود دارد که اپل همان روش iPad Air فعلی را دنبال کند. این یک تغییر شدید، اما به تأخیر افتاده است که می‌تواند حاشیه‌های صفحه را به حداقل برساند، بدنه مربع شکل و اسکنر Touch ID را نصب کنید.

در مورد سخت افزار، سایت فناوری چینی MyDrivers اظهار داشت که iPad mini با پردازنده A13 به روز عرضه می‌شود. ممکن است یک تغییر جزئی در RAM وجود داشته باشد، اما گزینه‌های ذخیره سازی بعید است تغییر کنند. همچنین یک احتمال خوب وجود دارد که اپل دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی مدل فعلی را برای سال ۲۰۲۱ به ۱۲ مگاپیکسل به روز کند.

پیش بینی شده که نسل بعدی آیپد مینی در نیمه اول سال رونمایی شود که همزمان با تازه سازی آیپد پرو است. انتظار قیمت کم از این آیپد را داشته باشید، زیرا اپل احتمالاً از نمایشگر مینی LED استفاده خواهد کرد و ممکن است گزینه  5G را نیز ارائه دهد.

نسل پنجم iPad Pro

زمان به روزرسانی‌های iPad Pro تقریباً مشخص است و همه منتظرند که اپل در نیمه اول سال، نسل بعدی iPad Pro خود را معرفی می‌کند. جزئیات هنوز بسیار مخفی هستند، اما می‌توان براساس الگو‌های تاریخی، حق ثبت اختراع و اخبار زنجیره تأمین، حدس‌هایی زد.

مطمئناً در iPad Pro نسل آینده از Apple Silicon به روز شده استفاده شده، برای نسخه‌های ارزان‌تر احتمالاً شاهد یک مقدار ناچیز حافظه RAM خواهیم بود، اگرچه اپل به طور کلی اطلاعات RAM را به اشتراک نمی‌گذارد. فاکتور شکل کلی بعید به نظر می‌رسد در سال جاری تغییر کند، هرچند گزارش شده که اپل برای ماندگاری بیشتر باتری و ایجاد فضای بیشتر برای قطعات، از یک نمایشگر مینی LED استفاده خواهد کرد. اتصال ۵ G احتمالاً گزینه‌ای برای سال ۲۰۲۱ خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که شارژ MagSafe ظاهر شود.

آیفون SE 3

تازه سازی سال گذشته آیفون SE با موفقیت چشمگیری همراه بود، اما هنوز شایعاتی وجود دارد که گوشی هوشمند میان رده برای سال ۲۰۲۱ دوباره به روز خواهد شد. هنوز جزئیات زیادی در مورد آیفون آینده وجود ندارد، اما می‌توان درباره برخی جزئیات پیش بینی‌هایی کرد.

بزرگترین شایعه در حال حاضر این است که آیفون SE دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است. اپل ممکن است حاشیه‌های نمایشگر را کاهش دهد و یک سنسور Touch ID روی تلفن برای استفاده از صفحه نمایش بزرگتر برای کاهش هزینه‌ها و تغییرات در ابعاد کلی تلفن نصب کند.

آیفون SE احتمالاً دارای تراشه Apple A14 با همان پیکربندی ذخیره سازی پایه ۶۴ گیگابایتی مدل فعلی خواهد بود. امسال نیز انتظار می‌رود که باتری با ظرفیت بیشتری عرضه شود، زیرا بسیاری از کاربران عمر باتری در آیفون SE فعلی را خسته کننده می‌دانند.

فناوری 5G سوال بزرگی برای آیفون SE است. ممکن است اتصال را به زیر ۶ گیگاهرتز محدود کند، اما احتمال دارد که 5G گزینه ارتقا باشد و LTE به عنوان استاندارد عمل می‌کند.

سایت چینی ادعا می‌کند که اپل آیفون SE 3 را در ماه آوریل معرفی خواهد کرد. این مطابق با اعلامیه سال گذشته است. اما Kuo اطلاعات متناقضی را ارائه می‌دهد و می‌گوید طرفداران محصولات اپل به روز رسانی این آیفون را قبل از ماه جولای را نمی‌بینند. در هر صورت انتظار نمی‌رود قیمت این آیفون تغییر کند.

محصولات بیشتری برای رونمایی وجود دارد

شایعات حاکی از آن است که اپل برای سال ۲۰۲۱ محصولات جالب دیگری نیز از جمله عینک AR و نمایشگر‌های جدید مصرف کننده را تولید و معرفی می‌کند. محصولاتی که برای زندگی بهتر طرفدارانش تدارک دیده است.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اپل شرکت اپل آیپد جدید آیپد اپل پرو آیفون 12 محصولات اپل رویداد ماه مارس برای سال ۲۰۲۱ نظر می رسد نمایشگر مینی روز شده سال گذشته گزارش شده آیفون SE

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا.  شقایق حق جوی جوانمرد، در افتتاحیه رویداد «فبین‌فود یا هم‌رسانی نیاز‌ها و ایده‌های نوآورانه صنایع غذایی در آزمایشگاه ساخت سریع»، گفت: دانشگاه‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی رشد بسیاری کرده اند و افراد بسیاری نیز از آن فارغ‌التحصیل شده اند که این افراد باید در صنایع کشور مشغول به کار شوند.

حق‌جوی جوانمرد افزود: از سوی دیگر صنعت نیز کار‌های زیاد بر زمین مانده دارد که به سختی اداره می‌شوند و به همین دلیل نوآوری در آن کم دیده می‌شود و این معاونت مسوول اشاعه و ترویج فناوری است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه صنایع به سختی به موضوع تحقیق و توسعه توجه دارند، گفت: این رویداد هم رسانی لازم را ایجاد می‌کند تا در کنار نیاز‌های صنایع، نقدینگی موجود در کشور و البته حضور نخبگان، حرکتی در کشور ایجاد شود تا ظرفیت‌های آزمایشگاه‌های ساخت سریع (فب‌لب) برای نوآوری در صنعت غذا فراهم شود.

حق جوی جوانمرد اضافه کرد: چشم انداز ما این است که این رویداد در سال‌های آینده بین المللی شود، زیرا غذا یکی از نمایشگر‌های قدرت و فرهیختگی کشور‌ها به شمار می‌رود.  این در حالی است که کشور ما با وجود غذا‌های فاخر متشکل از هزاران ترکیب شگفت انگیز نتوانسته غذا‌های خود را در کنار میراث و فرهنگ مان به جهان معرفی و صادر کند.

امنیت غذایی در کشور در گروی ایجاد زنجیره فناوری و نوآوری است

شادی بلوریان، دبیر رویداد ملی فبین‌فود نیز با بیان این که این رویداد در سه کلیدواژه نوآوری، غذا و fablab (آزمایشگاه ساخت سریع) دنبال می‌شود، گفت: زمانی می‌توان از امنیت غذایی سخن گفت، که تمام مردم کشور به غذا در هر زمانی دسترسی داشته باشند و این رویداد سعی در هم‌افزایی بیشتر در این زمینه دارد، زیرا کشور‌های قدرتمند با تحدید غذا سعی در استعمار سایر کشور‌ها دارند.

وی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی می‌توانند رسیدن به امنیت غذایی را با ایجاد زنجیره فناوری و نوآوری تقویت و تسهیل کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به نوآوری دست پیدا کنیم، فب لب‌ها نقش کلیدی در رسیدن آسان و ارزان به محصولات دارند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه ساخت سریع بر مبنای سه محور ساخت و تولید نمونه‌های اولیه، خدمات تخصصی و کنترل کیفی، شرایط ارزیابی و ارائه محصول به بازار را فراهم می‌کند.

بلوریان گفت: پژوهش برای پژوهش مورد نیاز ما نیست، بلکه به دنبال تولید محصولی هستیم تا طرح‌های ارزشمند ارائه شده بتواند مشکلات مسیر حرکتی صنایع را تسهیل کند؛ بر همین اساس فب‌لب‌ها درصورتی موفق هستند که بتوانند نیازی از جامعه را برطرف سازند.

وی افزود: در این مسیر فناورانه، وقتی نیازی از سوی صنعت شناسایی و دریافت شد به محققان و نوآوران ارجاع می‌شود و جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند زیرساخت‌های لازم برای این هم افزایی را فراهم کند.

بلوریان در خصوص رویداد فبین فود هم گفت: بعد از رونمایی از پوستر رویداد ملی فبین‌فود توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی پیش‌رویداد‌هایی با هدف معرفی فب‌لب یا آزمایشگاه ساخت سریع برگزار شد.

وی ادامه داد: اولین پیش‌رویداد آن با حضور صنایع مختلف، دومین پیش‌رویداد با حضور صنایع، نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و سومین پیش‌رویداد نیز با حضور نمایندگان صنایع، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شد.

بلوریان افزود: بعد از برگزاری پیش‌رویداد‌ها ۱۰۰ نیاز از صنایع دریافت شد و بعد از غربالگری‌ها ۶۰ نیاز انتخاب شده و به اطلاع فناوران و نوآوران رسید، در این مراسم طرح‌های برگزیده معرفی می‌شوند.

در پایان رویداد ملی فبین فود، ۹ تفاهم نامه بین صنایع و افراد نخبه به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • تصاویر ماکت آیفون ۱۶، آرایه جدید لنز‌ها را نشان می‌دهد
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!