Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیب زاده گفت: امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا و در اختیار داشتن اطلاعات سال قبل از اسفند ماه سال ۹۸ برنامه ریزی ها به صورت گام به گام بر اساس شرایط شیوع این ویروس پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛  طی چهار سال گذشته در بخش آموزش و پرورش شاهد اجرای برنامه‌های متنوع و جدیدی بودیم که برخی پس از گذشت چندین سال مجددا احیا و به چرخه فعالیت‌ها بازگشت که از جمله می‌توان به یکی از افتخارات این وزارتخانه که تلاش برای برگزاری موفق پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام، با حضور ۶۰ متسابق از ۳۰ کشور پس از وقفه ۲۰ ساله و برگزاری مسابقات فرهنگیان در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام برای اولین بار در کشور و برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز  با حضور بیش از هفت میلیون دانش آموز در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر شاهد فعالیت ۷۵۰ مركز دارالقرآن در شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش، اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم با مشارکت یک میلیون دانش آموز و پیگیری و اجرای طرح نور(نهضت ملی حفظ قرآن کریم) با مشارکت بیش از چهار میلیون دانش‌آموز هستیم.تجمیع مسابقات قرآنی شکوفه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با مسابقات قرآنی دانش آموزان و تهيه محتوای آموزشی برای مراكز دارالقرآن الکریم نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی میان دانش‌آموزان از سوی این وزارتخانه دنبال شده است.

 

بنابراین گزارش محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اهم برنامه ها و طرح های قرآنی این معاونت گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای وظایف ذاتی خود که همان تعلیم و تربیت فرزندان است، فعالیت های مختلفی را ساماندهی می کند.

 

وی افزود: امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا و در اختیار داشتن اطلاعات سال قبل از اسفند ماه سال 98 برنامه ریزی ها به صورت گام به گام بر اساس شرایط شیوع این ویروس پیگیری شد. بر همین اساس شبکه شاد برای اجرای برنامه های مختلف در فضای مجازی ویژه دانش آموزان طراحی شد. همچنین استفاده از ظرفیت شبکه های مختلف سیما و بسته های فرهنگی متناسب با شرایط شیوع ویروس در شهرهای سفید، زرد و قرمز طراحی و اجرا شد.

 

گفتنی است، پس از شیوع پاندومی کرونا نه تنها فعالیت های مختلف قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش کاهش نیافت بلکه افزایش داشت. ما همواره سخنان گوهربار مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه فضای مجازی را سرلوحه کارمان قرار دادیم که ایشان فرمودند اگر رهبر نمی شدم مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می گرفتم یا در جایی دیگر اذعان داشتند اهمیت فضای مجازی به اهمیت انقلاب اسلامی است. از همین رو این سخنان موجب شد تا وظایف ما در شرایط کرونایی دوچندان شود.

 

وی افزود: در همین راستا قرارگاه فضای مجازی قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش راه اندازی و مسئولان و مربیان قرآنی برجسته استان های کشور شناسایی شدند تا در قالب 17 کانال به صورت ادمین پاسخگوی سوالات دانش آموزان باشند.

 

مسیب زاده با اشاره به محتوای کانال های راه اندازی شده ویژه دانش آموزان گفت: کانال حفظ قرآن کریم، محافل قرآنی، کانال احلام من العسل، مصباح الهدی، امام شناسی، اقامه نماز، آموزش عملی نماز، طرح مبین، جشن تکلیف، تقلید و مرجعیت، مسابقات قرآن و عترت و نماز، امر به معروف و نهی از منکر بخشی از محتواهای ایجاد شده در فضای مجازی ویژه دانش آموزان است که در قالب پادکست سخنرانی، تیزر و کلیپ به ارایه مطالب برای دانش آموزان می پردازند. همچنین مخاطبان این کانال ها ضمن بهره مندی از محتوای آن می توانند سوالات مورد نیاز خود را پاسخ گیرند.

 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تمام طرح ها و برنامه ریزی ها در اتاق اندیشه ورز به شور گذاشته می شود و قبل از اجرایی شدن به صورت آزمایشی از میزان اثرگذاری و صحت آن اطلاع کسب می شود. امسال نیز از ابتدای مهر هیچ فعالیت قرآن و عترت تعطیل نشده بلکه شیوه آن در فضای مجازی بازتعریف شده است.

 

گفتنی است، معاونت قرآن، عترت و نماز در آخرین فعالیت خود به آموزش مجازی هزار نفر از مدیران دارالقرآن استان های کشور به میزبانی شهر تهران پرداخته است. در این گردهمایی مجازی اساتید برجسته قرآنی همچون حجت الاسلام حمید محمدی، مهدی قره شیخ لو، مرتضی خدمتکار و سید علی سرابی حضور داشتند. همچنین در این مراسم، اغلب معاونان آموزش و پرورش و شخص وزیر حضور داشت که نشان از اهتمام ایشان به امور قرآنی و عترت است.

 

مسیب زاده در پایان خاطرنشان کرد: پانزدهم بهمن ماه به مناسبت ایام دهه فجر و یاد و گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی، چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن، دارالقرآن های کشور به میزبانی استان سمنان برگزار شد.

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مسابقات قرآن دانش آموزان فضای مجازی مسیب زاده برنامه ها قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان