Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمانی گفت: بیمه خودرو در هنگام تمدید برای خریدار جدید بدون تخفیف خواهد بود و مبنای تخفیف بیمه، پلاک خودرو است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، غلامرضا سلیمانی امیری رئیس بیمه مرکزی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث تصریح کرد: زمانی که خودرویی فروش می رود معمولا بیمه نامه دارد ، اگر تخفیف داشته باشد تا زمان انقضا باقی خواهد ماند و مشکلی ندارد اما زمانی که مالک جدید می خواهد بیمه نامه را تمدید کند چون پلاک جدید در بیمه ثبت می شود، بیمه نامه دیگر شامل تخفیف های پلاک قبلی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این حالت اگر فردی که دارای پلاک قبلی بوده ، خودروی جدیدی بخرد، چون بیمه نامه بر مبنای پلاک خودرو است شامل تخفیف های قبلی خواهد شد.

سلیمانی امیری بیان کرد: تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث و حوادث راننده متعلق به صاحب پلاک انتظامی وسیله نقلیه است و شخص می‌تواند بعد از انتقال خودرو، تخفیفات خود را به وسیله نقلیه دیگری منتقل کند.

او با بیان اینکه تخفیف بیمه نامه شخص ثالث بر روی پلاک خودروها اعمال خواهد شد افزود: استفاده از این تخفیف محدودیت زمانی ندارد و منقضی نخواهد شد. حتی اگر نیروی انتظامی اقدام به ابطال پلاک خودرو کند، تخفیف آن در پرونده مالکیت صاحب پلاک ثبت می شود.

او افزود:  اگر فردی صاحب خودرو باشد و به دلیل رانندگی خوب مشمول تخفیف تا ۷۰ درصد شود می تواند در زمان فروش خودرو این حجم تخفیف را به خودرویی دیگر به نام خود و یا اعضای خانواده خود انتقال دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر اجرای قانون انتقال تخفیف بیمه ثالث خودرو گفت: آن دسته از شرکت های بیمه ای که این قانون را اجرا نکنند، تخلف کرده اند و اگر مشکل دسترسی وجود دارد با پیگیری ما، مشکلات دسترسی به سامانه این شرکت ها رفع خواهد شد زیرا سامانه اجرای این قانون آماده شده و مشکلی ندارد.

سلیمانی امیری در خصوص قانون هم نوع بودن خودرو گفت: انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو در شرایطی امکان پذیر است که خودروی بعدی فرد هم نوع خودرو قبلی باشد و امکان انتقال تخفیف بیمه ثالث خودروی سواری به خودروی کامیون و تریلی و برعکس وجود ندارد.

او در پاسخ به سؤال برخی شرکت‌های بیمه‌ای در خصوص ثبت نشدن برخی گواهینامه‌ها و کارت‌های ملی در سامانه ثبت بیمه‌ای توضیح داد: ثبت جنسیت، تصویر گواهینامه و کارت ملی راننده در سیستم ثبت بیمه‌ای صرفاً برای شفافیت موضوع است و ارتباطی با پرداخت خسارت خودرو ندارد، زیرا خسارات بیمه‌ای به خودرو تعلق می‌گیرد نه راننده. در ضمن ثبت نشدن برخی اطلاعات ممکن است به دلیل بروز مشکلات اینترنتی و سامانه‌ای باشد که با صرف اندکی وقت و تأمل این مشکل هم رفع می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص سوخت شدن ۵ درصد تخفیف سالانه بیمه نامه شخص ثالث گفت: در بیمه مرکزی تمهیداتی صورت گرفته تا شرکت های بیمه ای نتوانند ۵ درصد تخفیف سالانه شخص ثالث را سوخت کنند. خوشبختانه سیستم استعلام سنهاب بیمه مرکزی در خصوص ثبت اطلاعات و عملکرد جزء بهترین سیستم های کشور محسوب می شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: غلامرضا سلیمانی امیری غلامرضا سلیمانی بیمه انتقال تخفیف بیمه بیمه شخص ثالث بیمه مرکزی پلاک خودرو بیمه نامه خواهد شد بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد

فوق تخصص ریه گفت: موارد استفاده از گاز N۲O یا همان گاز خنده‌آور بسیار محدود است و آنچه به عنوان قلیان‌های اکسیژن مطرح شده بیشتر بُعد تجاری و تبلیغاتی دارد و جنبه علمی ندارد

به گزارش تسنیم، یک فوق‌تخصص ریه با اشاره به اینکه گاز خنده در صنایع داروسازی و برای بیهوشی کاربرد دارد، گفت: آنچه به‌عنوان قلیان‌های اکسیژن مطرح شده است، بیشتر بُعد تجاری و تبلیغاتی دارد و جنبه علمی ندارد.

اخیراً وزارت بهداشت اعلام کرده که طرح ارزیابی اثرات قلیان اکسیژن را در 10 استان کشور آغاز کرده است؛ رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت می‌گوید در این دستگاه که به "پاک‌دم" نیز شناخته می‌شود از ترکیب گازهای اکسیژن و نیتروژن استفاده شده است؛ به‌گفته وی، گاز موجود در این دستگاه به‌عنوان گاز خنده نیز مشهور است و باعث ایجاد احساس نشاط در مصرف‌کنندگان می‌شود!

با وجود این، برخی پزشکان نسبت به خطرات استفاده از این نوع قلیان، هشدار داده‌اند و البته طبق مشاهدات میدانی در مراکزی که این نوع از قلیان‌ها را سرو می‌کنند، عوارض متعددی در افرادی که قلیان اکسیژن را مصرف می‌کنند، قابل رؤیت است.

در همین راستا دکتر حمید سهراب‌پور؛ فوق‌تخصص ریه و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که گاز N2O یا همان گاز خنده‌آور در صنایع داروسازی کاربرد دارد، گفت: موارد استفاده از این گاز بسیار محدود است و در بیهوشی‌های سطحی در زمان قدیم استفاده می‌شد و آنچه به‌عنوان قلیان‌های اکسیژن مطرح شده است، بیشتر بُعد تجاری و تبلیغاتی دارد و جنبه علمی ندارد.

وی افزود: همچنین این‌که عنوان شده است استفاده از این قلیان جنبه اکسیژن‌درمانی دارد درست نیست زیرا اکسیژن‌درمانی به این معناست که فرد با استفاده از کپسول، اکسیژن را استنشاق کند در حالی که این قلیان صرفاً شامل اکسیژن نیست.

این فوق‌تخصص ریه متذکر شد: اتصالات و لوله‌های هر نوع قلیانی، محل مناسب برای تجمع باکتری‌ها و رشد قارچ‌هاست و بنابراین خطرات زیادی برای ریه افراد دارد.

این پزشک متخصص داخلی و فوق‌تخصص ریه همچنین به مضرات استفاده از قلیان‌های دخانی اشاره و تصریح کرد: قلیان دخانی و حاوی تنباکو نیز مقادیر زیادی از دود را وارد ریه‌ها می‌کند که این امر به سلامتی ریه آسیب جدی وارد می‌کند؛ مواد آروماتیک و معطر موجود در تنباکوها نیز به‌شدت سرطان‌زاست؛ بنابراین باید وزارت بهداشت، فرهنگ‌سازی‌های لازم برای کاهش مصرف انواع دخانیات و قلیان‌ها را انجام دهد و با سایر دستگاه‌ها برای کاهش تولید و مصرف این نوع مواد دخانی، رایزنی کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • فوق‌تخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • مهلت ۲ هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد