Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@03:08:20 GMT

◄ ریشه عدم استقبال صاحبان کالا از راه آهن چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۵۰۳۰

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است این که بهره وری راه آهن ایران پایین است نکته ای اساسی و درخور توجه است که این موضوع رغبت به سرمایه گذاری در امور راه آهن و ناوگان آن را به شدت کاهش می دهد.

به گزارش تین نیوز، مرتضی ناصریان با بیان این مطلب در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری افزود: البته ریشه یابی پایین بودن بهره وری آسان نیست و به علل متعددی در امور حمل و نقل ریلی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: راهکار اقبال صاحبان کالا به راه‌آهن چیست؟

وی با برشمردن برخی دلایل پایین بودن بهره وری راه آهن عنوان کرد: از  جمله این دلایل توسعه خطوط کم فایده و کم تقاضا  است که بدون اولویت ساخته می شوند و خطوط پرترافیکی که باید دوخطه شوند ولی نمی شوند و همچنین مدیریت سیر و حرکت و فرسودگی ناوگان و کاهش انگیزه نیروهای انسانی و امور خصوصی سازی که همگی در این وضعیت بهره وری موثر هستند.

ناصریان گفت: با این حال اقبال صاحبان کالا به راه آهن بستگی به بهره وری ندارد بلکه به شاخص های اقتصادی و زمان تحویل کالا و اعتماد به زمان بندی تحویل کالا بستگی دارد.

به گزارش تین نیوز، او افزود: شرایط نظام اقتصادی حاکم بر بخش حمل و نقل ایران و همچنین موضوع بهره وری ریلی باعث بالا بودن قیمت تمام شده ریلی و تنزل شاخص های جذابیت حمل ریلی می باشد.

این کارشناس عنوان کرد: تحول در این امور شدنی و لازم است ولی با مدیریت دولتی و فقدان جسارت در تغییرات قابل توجه نسبت به وضعیت کنونی به جایی نخواهیم رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی شبکه ریلی خصوصی سازی ریلی بهره وری ریلی فرسودگی ناوگان ریلی حمل و نقل بهره وری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد

دریافت 11 MB کد خبر 6094130

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است