Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@21:46:30 GMT

بررسی معاملات هفته گذشته بورس کالا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۵۲۱۳

بررسی معاملات هفته گذشته بورس کالا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ معامله‌گران در نخستین هفته اسفند ماه ۱۳۹۹ در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران تعداد ۳ میلیون و ۸۱ هزار و ۵۱۰ گواهی سپرده بورس کالایی را بر پایه ۸ دارایی شامل پسته فندقی و بادامی، زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، زیره سبز، کشمش و سکه طلا معامله کردند و ارزش ۱۷۳۲ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال را رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب حجم معاملات ۴/ ۸درصد و ارزش معاملات ۲/ ۴ درصد نسبت به هفته پایانی بهمن ماه رشد داشته است.

در جریان معاملات هفته‌ای که گذشت، همچون هفته‌های قبل، بیشترین ارزش معاملات و گردش مالی مربوط به سکه طلا بود به‌طوری که یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزش ۱۵۱۹ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال در بازار دادوستد شد.  در این مدت زعفران نگین به‌عنوان پرحجم‌ترین دارایی موردمعامله در بازار ابزارهای مالی، شاهد معامله تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار گواهی به ارزشی بیش از ۲۰۷ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال بود. البته زعفران نگین از نظر ارزشی پس از سکه طلا رتبه دوم را به دست آورده بود.  همچنین ۶۲۱۶ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به ۴۹۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. معامله‌گران تعداد ۲۷۸۹ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی را در حالی معامله کردند که ارزش این معاملات بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال برآورد شده است. همچنین ۶۴۱ گواهی سپرده رطب مضافتی به ارزش ۱۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال معامله شدند.  معامله‌گران تعداد ۵۷۰۲ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی و تیزابی را نیز در حالی خرید و فروش کردند که ارزش این معاملات یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال بود.

  از بازار آتی چه خبر؟

معامله‌گران بازار آتی تعداد ۸۵ هزار و ۴۷۲ قرارداد را به ارزشی بیش از ۱۲۱۶ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال منعقد کردند.  در هفته گذشته و با انعقاد ۸۴ هزار و ۲۰۷ قرارداد آتی زعفران نگین در سه سررسید اسفند سال‌جاری و اردیبهشت و تیر ماه سال آینده به ارزشی بیش از ۱۱۰۱ میلیارد ریال، دارایی زعفران نگین با این حجم و ارزش معاملاتی در صدر معاملات هفتگی جای گرفت. همچنین در یک هفته اخیر تعداد ۷۹۹ قرارداد آتی پسته به ارزشی بیش از ۱۱۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال در دو سررسید فروردین و خرداد ماه ۱۴۰۰ منعقد شد و این دارایی پس از زعفران نگین جایگاه دوم را به لحاظ ارزش و حجم معاملات به خود اختصاص داد.  در این مدت تعداد ۴۶۰ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در دو سررسید اسفند ماه سال‌جاری و اردیبهشت ماه سال آینده به ارزشی بیش از ۳ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال منعقد شد. معامله‌گران در یک سررسید خرداد سال آینده در مجموع ۶ قرارداد آتی زیره سبز را نیز منعقد کردند که ارزش تقریبی آن ۲۸۹ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال بود.

پربیننده ترین افت قریب‌الوقوع دلار به کمتر از ۲۰هزار تومان/ احتیاط در خرید رمزارزها و عدم ورود به برخی بازارها نمای پایانی بورس امروز/ رکورد ریزش بورس با دامنه نوسان نامتقارن هم شکسته شد چه خبر از سود سهام عدالت؟ بازدهی منفی همه بازار‌ها در هفته اول اسفند/ ثبت بیشترین زیان برای سکه ارزش سهام عدالت من (۹ اسفندماه)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا برجام ارزشی بیش قرارداد آتی گواهی سپرده معامله گران میلیون ریال زعفران نگین سکه طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله

به گزارش قدس آنلاین، هر اسکناس دلار امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۶۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و حواله آن با رشد ۶۴ تومانی، ۴۴ هزار و ۳۴۳ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری بدون تغییر قیمت، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم نیز بدون تغییر قیمت، ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا