Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در رابطه با اینکه عده­‌ای ادعا می­‌کنند اصولگرایان به دنبال کاهش مشارکت برای پیروزی در انتخابات هستند، گفت: جریان اپوزیسیون یا جریان اصلاحات در واقع در انتخابات­‌هایی که به نفعشان تمام نمی­‌شود، موضع تحریمی می­‌گیرند و انتخابات و مشارکت در آن را نفی می­‌کنند.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مشارکت حداکثری مردم جامعه در انتخابات، گفت: بر اساس پایشی که در جامعه صورت گرفته است می­‌توان گفت، بخشی از مردم تکلیفی رای می‌­دهند و در انتخابات شرک می‌­کنند؛ اینها حدود 30 تا 35 درصد به طور قطع همیشه بر اساس تکلیف دینی عمل می‌­کنند و خیلی به مسائل دیگر توجه­‌ای ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخشی  دیگر از جامعه که متناسب با شرایط کلی  کشور در این نوع فعالیت­‌ها حضور و مشارکت دارند، در صورتی در انتخابات شرکت می­‌کنند که وضعیت اقتصادی و رفاهی­‌شان بهبود پیدا کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به گروه دیگری که حدود 18 تا 20 درصد از جمعیت را شکل می‌دهند، اظهار کرد: یک جمع محدود 18 تا 20 درصدی هم هستند که دو شرط برای مشارکت در انتخابات قائل هستند؛ یکی رقابتی بودن انتخابات و دیگری تایید نامزد مورد نظرشان است.

ترقی با بیان اینکه بخش اعظم و اصلی افزایش مشارکت حل مشکلات اقتصادی است، اذعان کرد: بخش اصلی مشارکت منوط به حل مشکلات اقتصادی است که در دستان دولت است و تا دولت شرایط مطلوبی در وضع اقتصادی مردم پدید نیاورد، به طور طبیعی امکان افزایش مشارکت مردم جامعه را نمی­‌توان فراهم کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در رابطه با اینکه عده­‌ای ادعا می­‌کنند اصولگرایان به دنبال کاهش مشارکت برای پیروزی در انتخابات هستند، بیان کرد: جریان اپوزیسیون یا جریان اصلاحات در واقع درانتخابات­‌هایی که به نفعشان تمام نمی­‌شود، موضع تحریمی می­‌گیرند و انتخابات و مشارکت در آن را نفی می­کنند.

وی افزود: طبیعتا با عدم حضور این اصلاح طلبان تنها قشری که در کف رای جامعه می‌­ماند همان قشر متدینی است که عدم شرکت در انتخابات، قهر با انتخابات و تحریم انتخابات را یک اقدام ضد منافع ملی تلقی می­‌کنند؛ لذا این افراد رای می‌دهند و در صحنه حضور پیدا می­‌کنند.

ترقی با بیان اینکه نتیجه این تحریم انتخابات می­‌شود انتخاب شخص محبوب افراد متدین جامعه، گفت: به طور طبیعی در چنین شرایط وقتی عواملی انتخابات را تحریم می­‌کنند و صحنه را خالی می­‌کنند، نتیجه این است که هر چند با رای کم، کسانی رای می‌­آورند که مورد نظر قشر متدین و معتقد جامعه هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: واقعیت قضیه این است که هیچ جریان سیاسی که تابع نظر ولی فقیه و حافظ منافع ملی است، به این مسئله رضایت نمی‌­دهد؛ بلکه همه معتقدند هر چه مشارکت بالاتر باشد، به نفع کشور و امنیت ملی است.

ترقی با تاکید بر اینکه این افزایش رای باعث افزایش اقتدار نظام خواهد شد، بیان کرد: بنابر این اصولا در بین نیروهای اصولگرا و انقلابی، کسی که معتقد یا طرفدار کاهش مشارکت باشد را نداریم و این یک اتهامی است که عموما توسط اصلاح طلبان در شرایطی که احتمال رای آوری­شان بسیار ضعیف است، این را مطرح می‌­کنند تا افکار عمومی جامعه را به شکلی نسبت به رای نیاوردن خودشان توجیه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمیدرضا ترقی حزب موتلفه اسلامی انتخابات 1400 اصولگرایان اصلاح طلبان مشارکت مقام معظم رهبری منافع م عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی کاهش مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس