Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: افزود: یکی از راه‌های کنترل بیماری‌های واگیر به‌ویژه ویروس کرونا، کنترل تردد جمعیت در مبادی ورودی و خروجی مرزها، شناسایی افراد ناقل و بیمار و ارجاع آنها برای درمان و مراقبت است.

حسن فخرایی اضافه کرد: در همین زمینه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ۲ پایگاه مراقبت مرزی در شهرهای بوشهر و خارک راه‌اندازی کرده و مراقبت‌های اولیه و شناسایی افراد ناقل در این پایگاه‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این ارتباط وضعیت سلامت خدمه کشتی‌ها در مبادی ورودی و لنگرگاه‌ها و قبل از ورود به بندر در پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی دریایی به صورت مستمر بررسی می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: با توجه به ضرورت مراقبت و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در مرزهای بین‌المللی و احتمال ورود انواع جهش‌یافته ویروس به کشور از طریق مرزهای دریایی، تمهیدات لازم برای تهیه نمونه تست تشخیصی سریع کووید ۱۹ از خدمه همه شناورهای ورودی و خروجی که قصد سفرهای بین‌المللی دارند، صورت گرفته است.

فخرایی گفت: در این زمینه نیروهای پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی دریایی خارگ از لنجی با هفت خدمه که قصد سفر به دبی داشت نمونه تست تشخیصی سریع کووید ۱۹ گرفتند.

وی بیان کرد: کارکنان پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی دریایی بوشهر نیز از ۱۲ خدمه ۲ شناور که از دبی آمده بودند پیش از پیاده شدن، نمونه تست تشخیصی سریع کرونا گرفتند که پس از منفی بودن جواب آزمایش، برای پیاده شدن خدمه‌ها اقدامات لازم صورت گرفت.

کد خبر 587652 برچسب‌ها استان بوشهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از ورود و خروج کالای قاچاق از کشور، مرزبانان گروهان ۱۷ شهریور هنگ مرزی تایباد حین کنترل خودروهای مسافری در لاین ورود به کشور طی عملیاتی موفق به کشف مقادیری سیگار قاچاق از دو دستگاه خودرو شدند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان پست کنترل و مراقبت دوغارون حین کنترل خودروهای ترانزیت در لاین ورود به کشور به دو دستگاه خودرو افغانستان مشکوک که پس از بازرسی دقیق از خودروها، تعداد ۳۶۰۰ پاکت سیگار شامل ۷۲ هزار نخ سیگار به ارزش ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال را که داخل دو دستگاه بونکر سیمان جاساز شده بود را از ۲ نفر متهم  افغان کشف کنند، که خودروها توقیف و کالاهای مکشوفه به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره مبارزه با کالای قاچاق هنگ شد.

وی بیان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه کارکنان مرزبانی به شمار می‌آید و این مهم در تحقق مسیر جهش تولید بسیار کارگشا است.


 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس