Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله خاتمی با بیان اینکه درختكاری و اهميت اين مهم بر كسی پوشيده نيست، گفت: فرهنگ سازی نقش مهمی در توسعه نهالكاری و فضای سبز دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منابع طبیعی استان زنجان، امام جمعه زنجان در دیدار مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری به افزایش نهالکاری در استان تاکید کرد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت مسئولین دیگر دستگاه ها نیز بهره مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه  درختكاری و اهميت اين مهم بر كسی پوشيده نيست گفت: فرهنگ سازی نقش مهمی در توسعه نهالكاری و فضای سبز دارد.

 

آیت الله خاتمی در ادامه تاکید کرد: به منظور توسعه جنگلکاری و درخت کاری باید مناطق بحرانی شناسایی شده و اولویت  نهالکاری و دیگر اقدامات مثبت منابع طبیعی  نیز با این مناطق باشد.

 

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، در ادامه این جلسه با بیان این که طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به حفظ و حراست از منابع طبیعی داشته اند، گفت: بر همین اساس اعتباراتی برای منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر کشور از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

 

خلیل آقاجانلو با بیان این که 56 درصد از مساحت کل استان جزو اراضی ملی است گفت: کاهش خسارت های ناشی از سیل، افزایش سفره های آب زیر زمینی و تقویت آن، افزایش پوشش گیاهی و کاهش فرسایش خاک از جمله اثرات مثبت استفاده از روش های بیولوژیکی و مکانیکی می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه  اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری موجب بهبود وضیعت معیشتی حوزه نشینان شده افزود: این امر در روستاها با استقبال روستائیان نیز همراه بوده است.

 

آقاجانلو در ادامه با بیان این که پرژه آبخوان داری چهره آباد یکی از برزگترین پروژه های آبخوان داری در کشور است گفت: در حال حاضر این طرح  30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در حال اجرا است.

 

به گفته این مقام مسئول سالانه مابین 300 هزار تا 500 هزار اصله نهال در کل استان توزیع می شود و در سال جاری نیز حدود 300 هکتار جنگلکاری طبیعی در ارتفاعات شهرستان های زنجان و طارم انجام شده است.

 

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین به اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات اشاره کرد و گفت: از سال 1397 تا کنون در این حوزه اقدامات مثبتی انجام شده است و قرار است تا پایان سال مالی 1399، اجرای این طرح به پایان برسد.

 

وی تاکید کرد: تا سال 1396 کاداستر اراضی ملی و رفع تداخلات در 126 هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده بود که طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال مالی 1399 به 1 میلیون و 100 هزار هکتار خواهد رسید.

 

آقاجانلو به حوزه یگان حفاظت این اداره کل نیز گریزی زد و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات مثبتی در در راستای حفاظت از اراضی ملی و طبیعی استان توسط  یگان حفاظت  اداره کل انجام شده است.

 

وی با بیان این که در 10 ماهه امسال در 96 فقره به مساحت 454 هکتار اجرای احکام صورت گرفته است گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 100 درصد و از نظر مساحت نیز 300 درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پایان گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه زنجان، صدا و سیما و روحانیت دیگر اقدامی است  که در طی این سال ها  در اداره کل منابع طبیعی استان پیگیری می شود.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری هفته منابع طبیعی امام جمعه زنجان منابع طبیعی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی طبیعی استان انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بختیار سعدون گفت: در هفته جاری سه هکتار از اراضی ملی با همکاری ماموران محترم انتظامی در روستا‌های "ذمه" و "سیاوان" و "بطریان"، خلع ید و رفع تصرف شد. وی افزود:برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است. لازم به ذکر است اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه