Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:37:32 GMT

شاخص کل بورس ۲۴۵۰ واحد ریزش داشت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۰۱۲

شاخص کل بورس ۲۴۵۰ واحد ریزش داشت

ریزش ۲۴۵۰ واحدی شاخص کل بورس در ابتدای دومین روز کاری اش در هفته جاری این نماد را به ارتفاع یک میلیون و ۱۹۱ هزار واحد رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 10 اسفند) ریزش 2450 واحدی شاخص کل بورس در ابتدای دومین روز کاری اش در هفته جاری این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 191 هزار واحد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 1213، وبملت با 365، شبندر با 340، شتران با 246، فارس با 144 و فملی با 100 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، كپشير - پشم‌شيشه‌ايران، امين - تامين سرمايه امين و سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

امروز (یکشنبه 10 اسفند) شاخص کل فرابورس با ریزش 9 واحدی در ارتفاع 16 هزار و 976 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات، رافزا - رايان هم افزا، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان، آريا - پليمر آريا ساسول، صبا - سرمايه گذاري صبا تامين، شگويا - پتروشيمي تندگويان و غگيلا - شيرپاستوريزه پگاه گيلان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه 9 اسفند) ریزش 3882 واحدی شاخص کل بورس در ابتدای معاملات اولین روز کاری بورس در هفته جاری این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 201 هزار واحد رساند و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۸۵۵ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۰۹۲ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۳۱۱ هزار و ۴۶۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۰۱۰ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد، عدد ۴۳۳ هزار و ۳۸۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۶۰ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۱۱۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۱۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۸۰۰ واحد کاهش به رقم ۸۷۴  هزار و ۳۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۶۶۴۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد، فملی، شیستا، شبندر، وپاسار و فارس به ترتیب با 1202، 800، 800، 222، 180 و 143 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، ثاميد - توسعه و عمران اميد، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا، شگل – گلتاش، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان و هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فارس، شستا، کگل، تاپیکو و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اپال، های وب، شفا و رتاپ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شفا(سرمایه گذاری شفادارو) با ۵.۴۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ثامان، دلر، نمرینو، کپشیر و های وب بود. همچنین نماد معاملاتی های وآذر(سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تاپیکو، بالبر، شستا، شپنا، سفارس و وپاسار قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۸۱۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۳۶ هزار و ۹۸۰ نوبت معامله و به ارزش ۶۸ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس بر شاخص کل بورس سرمایه گذاری یک میلیون روز گذشته هزار واحد واحد رسید بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۴۶  واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از هزار واحدی در ارتفاع ۷۵۸ هزار و ۷۷۷ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود