Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-26@13:59:49 GMT

شیر مادر از دستگاه گوارش نوزاد محافظت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۵۸۲

شیر مادر از دستگاه گوارش نوزاد محافظت می‌کند

محققان در تحقیقات اخیر خود گروهی از میکروبیوم‌ها را کشف کرده اند و معتقدند که این باکتری‌ها از دستگاه گوارش نوزادان محافظت می‌کنند.

به گزارش شریان نیوز،در مقاله‌ای که در مجله Frontiers in Microbiology منتشر شده است، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه‌های مونترال و گواتمالا بر تأثیرات مهم باکتری‌های مفید در شیر مادر بر مراحل رشد و سلامت نوزاد تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان گروهی از میکروبیوم‌ها را کشف کرده اند که قبلاً در شیر مادر شناخته نشده بودند و در مورد نقش آن‌ها در شیر مادر اطلاعات کمی در دست است؛ اعتقاد بر این است که این باکتری‌ها از دستگاه گوارش نوزادان محافظت می‌کنند و جنبه‌های سلامتی مانند پیشگیری از آلرژی را در طولانی مدت بهبود می‌بخشند.

دکتر امانوئل گونزالس متخصص بیوانفورماتیک دانشگاه مک گیل گفت: برخی از گونه‌های باکتریایی موجود در نمونه شیر مادر عملکرد تخریب مواد خارجی یا میکروارگانیسم‌ها را دارند و همچنین می‌توانند در محافظت در برابر سموم و آلاینده‌ها نقش داشته باشند.

دانشمندان نمونه‌های شیر مادر را با استفاده از فناوری تصویربرداری با وضوح بالا برای شناسایی باکتری‌ها در ایستگاه فضایی بین المللی تجزیه و تحلیل کردند.

گونزالس می‌گوید: مدت زمان طولانی تغذیه کودک با شیر مادر به ما اجازه داده است که تغییرات قابل توجهی را در باکتری‌های وارد شده به بدن نوزادان با گذشت زمان مشاهده کنیم که ممکن است در دراز مدت بر سلامتی تاثیر بگذارند.

 

منبع: شریان

کلیدواژه: باکتری ها شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از بخش نوزدان بیمارستان حضرت معصومه  در قم به خبرگزاری صداوسیما مدعی شده درمان و بهداشت  در این بیمارستان نامناسب  است.

.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

چند روز است که فرزندم  در بیمارستان کودکان قم در بخش نوزادان بستری است  و شاهد وضع تاسف بار بهداشت در این بخش هستیم بخشی که نوزادان در آن بستری هستند و باید بیشترین دقت در کنترل عفونت انجام شود.بیمارستان حضرت معصومه قم.بخش نوزادان

دیگر خبرها

  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل