Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@21:39:58 GMT

ماجرای سوت جنجالی در لیگ برتر بسکتبال

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۸۵۳

ماجرای سوت جنجالی در لیگ برتر بسکتبال

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های اکسون و شهرداری قزوین در حالی روز گذشته برگزار شد که یک صحنه جنجالی در آخر مسابقه دو تیم حواشی زیادی را به وجود آورد.

ماجرا این بود که مالکوم گرنت بازیکن آمریکایی تیم شهرداری قزوین پس از پرتاب سه امتیازی خود به روی زمین افتاد، اما داوران این صحنه را بزرگنمایی تلقی کرده و به مالکوم اخطار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع باعث شد تا نیمکت قزوینی‌ها دچار التهاب شده و محمدرضا اسلامی سرمربی این تیم واکنش تندی را نشان دهد.

اسلامی پس از این اتفاقات کنترل خود را از دست داد و تخته مربیگری را به روی زمین کوبید تا صحنه های نامناسبی در زمین بسکتبال به وجود بیاید. او در پایان مسابقه گفته بود: نحوه قضاوت این دیدار باعث شرمساری و خجالت خانواده بسکتبال ایران شد.

اما برخلاف اسلامی اکثر کارشناسان داوری قضاوت داور را برای عملکرد بازیکن آمریکایی درست دانسته‌ و معتقدند داور در این صحنه جرات و جسارت خود را هم نشان داده است.

 

 

پیام سیفی‌زاده، رئیس سابقه کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال با اشاره به اتفاق رخ داده گفت: به نظر من قضاوت داور در زمین خوردن بازیکن آمریکایی درست بود و این بازیکن بزرگنمایی کرد. من حتی با داوران این بازی هم صحبت کردم و آنها گفتند قبلا تذکر شفاهی به مالکوم داده بودند و چون تکرار شده، اخطار فنی دادند.

وی ادامه داد: در قانون گفته شده اگر بزرگنمایی خیلی واضح باشد، حتی بدون تذکر قبلی هم می‌توانند اخطار دهند و در این صحنه هم بزرگنمایی کاملا مشخص بود. از سوی دیگر باید مصلحتت اندیشی را کنار گذاشت و این تابو باید شکسته شود.

سیفی زاده تاکید کرد: داور بازی شجاعت مثال زدنی داشت و در این 40 سالی که در بسکتبال بودم، تاکنون چنین جسارتی را ندیده بودم. البته به نظر من جسارت تنها کافی نیست و باید همراه با تصمیم درست باشد که این داور هر دو مورد را داشت.

به گزارش فارس، طی چند فصل گذشته اعتراض‌ها به داوری زیاد بوده، تا جایی که به سوت معمولی و حتی در اولین بازی لیگ هم واکنش‌هایی از سوی مربیان و بازیکنان نشان داده می‌شود که همین موضوع کار داوران را برای ادامه قضاوت سخت می‌کند. لیگ برتر بسکتبال کم کم به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود و قطعا حساسیت بازی‌ها روی کار داوران هم تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسکتیال داور بسکتبال سوت جنجالی محمدرضا اسلامی شهرداری قزوین لیگ برتر بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!

به گزارش "ورزش سه"، در فصل جاری لیگ برتر فقط در دو مسابقه رفت و برگشت دربی پایتخت از تکنولوژی ویدئویی برای داوران استفاده شد و هیچ مسابقه دیگر در رقابت‌های داخلی به این سیستم مجهز نبود، اما این استثنا برای جدال استقلال و پرسپولیس از فصل بعد برداشته می‌شود.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ما کسب کرده، دیگر در تک بازی‌ها از وی‌ای‌آر استفاده نخواهد شد و مثل این فصل که دربی با تکنولوژی داور ویدئویی انجام گرفت و سایر بازی‌ها بدون این سیستم بود، چنین اتفاقی نمی‌افتد.

باید تمام ورزشگاه‌های فوتبال ایران که میزبان لیگ برتر هستند، به سیستم تکنولوژی کمک داور ویدئویی تجهیز شوند تا بدون استثنا در همه بازی‌ها از این سیستم بهره ببریم.

مقرر شده بود در اوایل اردیبهشت ماه کلاس وی‌ای‌آر برای داوران لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود که فیفا زمان برگزاری این دوره آموزشی را به تعویق انداخت و قرار است در آینده این اتفاق بیفتد و داوران ایرانی پای کلاس مدرسین فیفا بنشینند.

همچنین احتمال استفاده از وی‌ای‌آر در فینال جام حذفی نیز رد شد و چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ چراکه تا زمان تجهیز همه ورزشگاه‌ها به این سیستم، برای یک بازی خاص از وی‌ای‌آر استفاده نمی‌شود و کمیته داوران فدراسیون فوتبال روی این موضوع تاکید جدی دارد.

گفتنی است مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش اعلام کرد 6 دستگاه وی‌ای‌آر وارد ایران شده که این دستگاه‌ها از کشور چین بوده ولی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • کریمی: فدراسیون باعث شد از کورس قهرمانی جا بمانیم
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • تأثیر تیم داوری در بی‌کیفیت شدن دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال