Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@13:20:39 GMT

عملیات اجرایی باند دوم مبارکه ـ بروجن شتاب می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۸۵۷

عملیات اجرایی باند دوم مبارکه ـ بروجن شتاب می‌گیرد

گروه استان‌ها ــ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۶کیلومتر از باند دوم محور مبارکه‌ـ‌مجلسی‌ ـ‌ بروجن تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص آخرین وضعیت اجرایی احداث باند دوم محور مبارکه ـ مجلسی ـ بروجن اظهار داشت: این محور یکی از پرترافیک‌ترین و سنگین‌ترین محورهای مواصلاتی بین استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری و اتصال به استان های جنوبی کشور است که اجرای باند دوم این محور به عنوان پروژه جهش تولید در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت و با نگاهی ویژه و با سرعت مطلوب در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محور مبارکه-مجلسی-بروجن به طول تقریبی 50 کیلومتر بعنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان‌های جنوبی کشور است، تصریح کرد: 41 کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان واقع شده و این اداره‌کل به منظور ارتقای سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ‌به‌رخ، چهار خطه کردن مسیر را در دستور کار قرارداده است.

300 میلیارد تومان اعتبار به بزرگراه و آزاد‌راه لار-جهرم- بندرعباس اختصاص یافتاحداث 3 پل غیر هم‌سطح در بزرگراه شهید باقری220 کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این محور دارای بارترافیکی سنگین و تردد بالای وسایل نقلیه است، بیان کرد: عملیات احداث باند دوم این محوراز سال 1386 آغاز شد و طی سنوات گذشته حدود 15 کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر 79 میلیارد ریال به صورت چهار خطه احداث و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: عدم تامین منابع مالی و همچنین وجود معارضین در مسیر شامل اراضی کشاورزی، اراضی منابع طبیعی، فیبر نوری‌، لوله گاز و تیر چراغ برق و... را عامل اصلی متوقف شدن این پروژه در دوره‌های زمانی گذشته بوده است.

قاری‌قرآن تصریح کرد: فاز اول این پروژه به طول 6 کیلومتر تکمیل شده و در سال جاری قابل بهره‌برداری است همچنین فاز دوم به طول 22 کیلومتر تا سطح لایه اساس با مجموع اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال نیز قابل بهره‌برداری است.

وی گفت: در صورتی که انتخاب پیمانکار جهت روسازی بتونی فاز دوم این پروژه با سرعت انجام پذیرد با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال این پروژه مهم تکمیل می‌شود.با احداث باند دوم این محور و تبدیل آن به بزرگراه بصورت قابل ملاحظه‌ای از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای کاسته می‌شود.

انتهای پیام/163/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اصفهان بهره برداری باند دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت:با بیش از ۳۵ میلیارد تومان هزینه ازمحل اعتبارات ملی واستانی ۲۰ طرح آبخیزداری شامل بندخاکی، سازه‌های کنترل سیلاب سنگی ملاتی وعملیات بیولوژیک درشهرستان‌های اصفهان، مبارکه، سمیرم، کوهپایه، کاشان، آران وبیدگل، خوروبیابانک، چادگان، گلپایگان، برخوار، شاهین شهر، تیران، نجف آباد، اردستان، بوئین میاندشت وفریدن اجرا شد.
حسین یاری مساحت اجرای این طرح را ۳۰ هزار هکتار دانست و افزود:کنترل ومهارسیلاب، جلوگیری ازفرسایش ورسوب وحفظ آب وخاک، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی وجلوگیری ازخسارت به تاسیسات وزیرساخت‌های پائین دست (مزارع، باغات، قنوات، چاه ها، جاده‌ها ومنازل مسکونی) از اهداف اجرای این طرح بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیاردنهال ۴ طرح بیولوژیک بذرکاری بادام اسکوپاریا در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های برخوار، مبارکه، کوهپایه و بویین میاندشت باهزینه ۵ میلیارد تومان به مرحله اجرا درآمده است.

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی