Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، "محمود میرلوحی"، چهره سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با "نواندیش" در پاسخ به این سوال که اختلافات و در عین حال روند رسیدن به وحدت در جریان اصولگرایی، با توجه به سهم‌خواهی طیف‌هایی چون پایداری‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

گفت: اصولگرایان به خاطر فرصت و مزیتی که شورای نگهبان و نظارت استصوابی در اختیارشان گذاشته به معنای واقعی آنگونه که باید رفتارشان با افکار عمومی و رأی ‌دهندگان، همیشه تابع یک سلسله مسائل غیر حقیقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل اما جریان اصلاحات تکلیفش مشخص است و با مردم و رأی مردم سر و کار دارد و از این رو می‌خواهد با زبان مردم سخن بگوید و با ابزار و مکانیزم‌های سیاسی، معمول و علمی با افکار عمومی مواجه شود اما آنها همواره یک سری امکانات و فرصت‌هایی را در اختیار داشته‌اند.

 

او افزود: به رغم اینها، هرگاه که اصلاح‌طلب‌ها از صحنه انتخابات به ویژه از طریق مکانیزم استصوابی خارج شدند، اصولگرایان خودشان هم دچار مشکل و اختلاف شدند و نتوانستند به وحدت برسند. بنابراین می‎توان گفت به نوعی اصلاح طلب هراسی ابزار گردهمایی و اجتماع آنها است وقتی جریان اصلاحات از صحنه کنار می‌رود آنها دچار اختلاف می‌شوند. به عنوان مثال در دوران احمدی نژاد اصولگرایان تصور می‌کردند شرایط تک‌صدایی فراهم است اما آنچنان با یکدیگر درگیر شدند که آن یکشنبه سیاه مجلس را رقم زدند بنابراین در حال حاضر خودشان به جان هم افتاده‌اند.

 

این عضو حزب اتحاد ملت ادامه داد: حال اگر اصلاحات به صحنه بیاید اصولگرایان می‌توانند همانطور که تاکنون عمل کرده‌اند عمل کنند به قول آقای توکلی که گفتند در سال ۸۸ نمی‌خواستم به احمدی نژاد رأی بدهم ولی...!، متاسفانه این اماها، اغلب تصمیمات اصولگرایان را احاطه کرده است وضعیتی که هم اکنون هم حاکم است.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: در انتخابات ۹۸، ما ظاهر ماجرا را دیدیم و در نتیجه خروجی آن یک لیست بود اما همه گفته ها و مباحث اصولگرایان در شب انتخابات را خودشان بهتر می‌دانند مبنی بر این که آنجا چه گفته‌اند که این لیست واحد نوشته شد و بعد از تشکیل مجلس هم شاهدیم که هنوز هم اختلافات پابرجاست و در حال حاضر هم این وضعیت حاکم است اگر شانس با اصولگرایان همراه باشد و فضا فضای رقابتی شود شاید اصولگرایان هم به یک وحدت مانند سال ۹۶ برسند اگر نه، فضا، فضای رقابتی شکل نگیرد و اصلاحات نتواند به صحنه بیاید و اصولگرایان با خودشان به رقابت بپردازند همانگونه که الان شاهد هستیم کاری از پیش نخواهند برد.

 

میرلوحی خاطرنشان کرد: همه آنهایی که یک روزی از جامعتین با قداست یاد می‌کردند در حال حاضر شاهدیم که درباره جامعه روحانیت مبارز از چه ادبیاتی استفاده می‌کنند از جمله شورای وحدت، شورای ائتلاف و جامعه روحانیت. بنابراین به نظر می‌رسد در جریان اصولگرایی، مسائل و چالش‌های مربوط به وحدت و ائتلاف واقعی و جدی است اما اصلاح‌طلبان درست است که دارای چالش‌ها اساسی در انتخابات هستند و مهمترین چالش آنها چالش نظارت استصوابی و شورای نگهبان است اما در درون خودشان و در گفتگویی با مردم بهتر می توانند عمل کنند بنابراین اگر اصلاح‌طلبان از چالش نظارت استصوابی و شورای نگهبان عبور کنند شاید بتوان انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری فراهم کرد که چندان دور از ذهن و دور از دسترس نیست.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 انتخابات 1400 اصولگرایان در آستانه انتخابات جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند

رییس برکنار شده هیات ژیمناستیک استان اصفهان گفت: نه حکمی از سازمان بازرسی برای ابطال مجمع استان اصفهان دیدم و نه نامه‌ای به من ارجاع شد. این اتفاقات به فاصله ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات فدراسیون جای تامل دارد.

به گزارش ایسنا، سجاد نکویی رییس هیات ژیمناستیک استان اصفهان در فاصله حدود ۱۰ روز مانده به برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون ژیمناستیک برکنار شده است. نکویی مدعی است که بدون هیچ مکاتبه‌ای و تنها با تعیین سرپرست جدید از سمتش کنار گذاشته شده است. او می‌گوید انتخابات این هیات دو سال قبل برگزار شده و نمی‌داند چرا حالا فدراسیون در فاصله ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات اعلام کرده که مجمع را قبول ندارد. نکویی از وزیر ورزش می‌خواهد تا نگاه ویژه‌ای به اتفاقات هیات اصفهان داشته باشد و در خصوص این اتفاق تحقیق و تفحص کند.

سجاد نکویی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص برکناری‌اش از ریاست هیات ژیمناستیک استان اصفهان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان مدعی شده که مکاتباتی را از فدراسیون دریافت کرده که آنها مجمع انتخاباتی این هیات را قبول ندارند. این مجمع دو سال قبل برگزار شده است. آن زمان کاندیدا بودم و چیدمان مجمع با اداره کل استان و فدراسیون وقت بوده است. گویا عده‌ای مدعی هستند که یکی یا دو نفر از اعضای مجمع وجاهت قانونی نداشتند ولی من با اکثریت مطلق آرا رای آوردم که اگر خطایی هم رخ داده نمی‌تواند کل آرا را باطل کند. نمی‌دانم به چه شکلی بوده که افرادی به سازمان بازرسی رجوع کرده و این موارد را دنبال کرده‌ و به وزارت برده‌اند. حالا هم فدراسیون اعلام کرده که مجمع را قبول ندارد و انتخابات هیات باید مجددا برگزار شود.

وی در ادامه گفت:‌ اداره کل ورزش استان اصفهان مجبور شده بعد از مکاتبات مکرر و فشارهای زیادی که از سوی فدراسیون و وزارت دریافت کرده، سرپرست معرفی کند. البته من نه حکمی از سازمان بازرسی مبنی بر ابطال مجمع استان اصفهان دیدم و نه نامه‌ای به من ارجاع شد. کلیه مکاتبات فدراسیون با اداره کل بوده و  به هیات چیزی ارسال نشده است و در جریان هیچ اموری نیستم. تنها شنیده‌ام نامه‌ای زده شده و سرپرست برای این هیات معرفی کرده‌اند. البته این اتفاقات متاسفانه به فاصله ۱۰ روز تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجام شده که مقداری جای تامل دارد. طبیعتا سرپرست نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند و اصفهان رای خود را در مجمع از دست می‌دهد. من از متولیان امر ورزش کشور می‌خواهم روی این موضوع دقت لازم را داشته باشند. تقاضای من از وزارت ورزش این است که مقداری موضوع را شفاف کند تا بدانیم این روند به چه شکلی رخ داده است.

وی افزود:‌ اصفهان چند سالی با سرپرست اداره می‌شد و هیات از موقعیت خوبی برخوردار نبود. از زمانی که بنده توفیق حضور داشتم در جهت سامان‌دهی و انسجام این هیات با کمک اعضای هیات رییسه تلاش های زیادی انجام شد اما با این اتفاقات اخیر مجددا موجب نگرانی مربیان شده است. من آنها را به آرامش دعوت کردم و خواستم که از مبادی قانونی پیگیری کنند. آنها مکاتبه کرده و توضیح خواسته‌اند. من هم که تابع قانون هستم و در نهایت هر تصمیمی که متولیان امر ورزش و وزارت بخواهند تبعیت می‌کنم. من وظیفه‌ای داشتم که در دو سال گذشته آن را انجام دادم.

او در خصوص دعوتش به مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک که در ۲۴ اردیبهشت قرار است انجام شود گفت: قبل از اینکه سرپرست معرفی شود از مجمع نامه‌ای برای من آمد که در عنوان آن رییس هیات استان اصفهان بدون هیچ نامی ذکر شده بود اما طبق اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک سرپرستان حق رای ندارند.

وی در پایان گفت: انتظار دارم از هر گونه اقدامی که موجب آسیب به ژیمناستیک استان اصفهان، که بعد از سال‌ها انسجام پیدا کرده و ورزشکار ملی‌پوش دارد خودداری کنند و با جدیت و دقت بیشتری به موضوع توجه کنند. اصفهان استان بزرگی است و شهرستانها و ورزشکاران زیادی در این رشته پایه دارد و باید صدای این ژیمناست‌ها هم شنیده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس در زنجان چالش بین فضاسازی و حقیقت
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان